Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for rejseudgifter for freelancer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er

Jeg er selvstændig/freelancer og søger information om fradragsret for rejseudgifter.

Jeg arbejder mest hjemmefra eller fra cafeer, men spørgsmålet dukkede op om hvad jeg har og ikke har fradrag for, hvis jeg fx rejser en uge til en anden by eller i sommerhus, hvor jeg arbejder "almindeligt" i dagtimerne.

Jeg kan finde en del vejledning om arbejdsrejser og "studierejser", og hvordan de skal have en direkte tilknytning til min indkomsterhvervelse. Det har den type rejser vel, hvis jeg sidder og laver kundearbejde, eller hvad? Og hvad må jeg så få fradrag for i den situation?

Giv gerne direkte svar, links til relevante regler/love/artikler eller andet brugbart, tak!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Få dig en revisor for der er flere ting i det.
NEJ du kan ikke leje sommerhus eller andet for at arbejde i ro
Du kan have fradrag for udgift til overnatning ved rejse over 24 timer og samme med mad - ved rejse over 24 timer som udgangspunkt som selvstændig
Det forudsætter du har et kunde eller andet direkte formål, en aftale om møde osv, og ikke bare fradrag for at rejse en del og arbejde under rejsen. 

Kun ved konkrete møder og ikke fordi du gerne vil rejse og arbejde er der fradrag for nogen del

Du kan ikke få mig til at linke, det har jeg ikke tid til, men du spørger på en måde, der skriger på at du har en revisor eller bogholder til at køre dig på rette spor - du kan finde masser links med reglen om 24 timer ved diæter og ophold osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Apr 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John
Tak for dit svar, og dine mange andre gode svar herinde.
Dit svar er som jeg lidt forventede - at man ikke må ret meget. Men som sagt kan jeg ikke finde klare svar/kilder på det. Ja jeg kunne godt bruge en revisor (det kan 99% af alle selvstændige vel), men nu findes dette forum af en grund.. og jeg synes ikke der er nogen skam i at spørge her.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen skam at spørge men heller ikke garanti for ret svar jo. Men NEJ man kan ikke bare rejse med fradrag - hver rejse skal være begrundet i noget eksternt og kun var den tid det nu en gang tager for møderne, og mad og kaffe som selvstændig er som udgangspunkt kun over 24 timers rejse

Fokus på indtjening og ikke den type “fradrag” er mit råd. Husk du hæfter personligt og går du galt i byen kan det blive meget dyrt og flere år tilbage, så HAR man sådanne tanker, er en revisor nødvendigt, ellers kan du ende sørgeligt 

god vind med forretningen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)