Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs CNH Media, Søren Nicolaisen Disse 3 Adwords fejl laver du selvfølgelig ikke, vel?

Disse 3 Adwords fejl laver du selvfølgelig ikke, vel?

1.609 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
26 March 2015

Disse 3 Adwords fejl laver du selvfølgelig ikke, vel?

1) KUN én annoncegruppe!!

Selvom vi i dag skriver 2015 i kalenderen, og AdWords har eksisteret i mere end 10 år, så ser jeg utroligt nok stadig mange AdWords konti hvor der er lavet én annoncegruppe til alle produkter – dette er et KÆMPE ”NO-GO!”. Du kan IKKE lave en god annonce, hvis du både har pander, knive, gyder og forklæder m.m. som søgeord i én annoncegruppe. Det næste er, at du vil få en dårlig kvalitetsscore på dine søgeord, som kan medføre at du ender med at betale mere end det dobbelte for et klik, i forhold til hvad dine konkurrenter betaler, eller i værste fald får du et søgeord som viser; ”Vises sjældent grundet dårligt kvalitetsscore”.

2) ALT opsat under én kampagne!!

Lad mig starte med at sige at det ikke er ligeså slemt som med én annoncegruppe, men det er stadig heller ikke optimalt for din konto. Der er flere grunde til at du ikke skal have én enkelt kampagne – her er 2 grunde til hvorfor du burde lave flere kampagner:

  1.  Det kan let blive uoverskueligt, hvis du pludselig sidder med mere end 30 annoncegrupper med flere forskellige produkter under en og samme kampagne. Jeg overtog på et tidspunkt administrationen af en AdWords konto med mere en 200 annoncegrupper under én kampagne!!! Og her tænkte jeg med det samme: ”JESUS!, hvordan skal jeg lige gribe dette an.” – der var kun en måde og det var at flytte dem ud i flere kampagner.
  2. Hvis du kun har en kampagne, så kan du også KUN have et budget. ”Jamen, er det ikke også fint Søren?” – ville nogen nok sige og jo det ville det være hvis alle dine produkter sælger lige godt, og der ikke var nogen sæsonudsving og du hvis du heller ikke kører bestemte tilbud, og sådan kunne jeg blive ved. Grunden til at du skal have mere end et budget, gør det nemmere for dig at placere dine penge hvor du kan se der kommer kunder, altså opsætte en 80/20 regel.

3) ALT for brede søgeord!!

Ofte når jeg overtager administrationen af en AdWords konto, så er der brugt ALT for brede søgeord. Hvis du eksempelvis er en vvs’er ,så er der ingen grund til at have et søgeord som radiator eller gaskomfur, men i stedet burde du bruge søgeord såsom +installation +gaskomfur+reparation +gaskomfur m.m. Sælger du ikke radiatorer, så er det et alt alt for bredt søgeord, og selvom du solgte radiator, ville jeg personligt stadig mene at søgeordet er for bredt , især hvis du har et begrænset budget.

Søren Nicolaisen, CNH Media

Tilmeld dig vores blog og få flere råd løbende Blog Cnh Media

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Søren skriver Skriv dig op