Jeg har valgt at dele op i flere step, da disse blogindlæg bliver for lange. Så er her første step.
Nyhedsbreve er stadigvæk i stigende fokus inden for e-handel, og det er er ikke noget underligt i, da det både er målbart, målrettet og yderst billigt.
Men hvordan skriver man et fængende nyhedsbrev? Læs med her, og bliver en smule klogere.
1. Skriv en overbevisende emnetekst i dit nyhedsbrev
Der er mange som er for og imod custom fields [NAME] i emnelinjen. Jeg mener personligt at man ikke skal bruge custom fields i emnelinjen, men at man skal bruge det i selve nyhedsbrevet som vises her:
I emnelinjen synes jeg man skal skrive gode salgstekster som fanger brugerens opmærksomhed. Gode salgstekster kan sælge 50 % mere end dårlige.
Gode eksempler på emnelinjer:
- Hvad er dit nytårsforsæt? (Du sælger måske cykler eller træningstimer til folk?)
- Giv dig selv et ekstra kick til træningen (du driver måske en løbebutik og vil sælge et løbe ur)
- Gys, græskar og uhyggeligt lave priser (du har måske en slikbutik og vil sælge slik til Halloween)
- Kan du modstå fristelsen? (til butikken med verdens bedste chokolade eller lakrids)
- Vi siger grill, tænker du Weber? (til folk som sælger grill og udstyr til grillen)
- Påsken er sprængfyldt med æggende tilbud (kan være til alle som sælger gode påsketilbud)
- Weekendens top 10 bestsellers fra firmanavn (til alle som sælger varer)
Det er bare op til dig hvor gode din emnelinje skal være. Du får sikkert 10-20 mails om dagen, og hvis dine kunder skal vælge at se mere på dit nyhedsbrev, så er det vigtigt at du bruger tid på gode emnelinjer. .