Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs RatePanel - Mark Thorsen Hvordan kan en dårlig anmeldelse, være en god ting?

Hvordan kan en dårlig anmeldelse, være en god ting?

1.349 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
20 January 2015

De fleste, som har en virksomhed kender godt oplevelsen, af at nogle kunder simpelthen bare er umulige at stille tilfredse. Du har måske sendt en vare til en kunde, og er én dag forsinket, og ligemeget HVAD du gør, for at forbedre situationen, eller beklage overfor kunden, så er det hele bare noget ''lort'', og du yder en forfærdenlig service. 

Dette er en umulighed at undgå, som iværksætter. Det værste der nu kan ske, er at du et sted på nettet kommer en anmeldelse af din virksomhed, fra den selv samme kunde. Du læser anmeldelsen, og sidder bagefter med en dårlig smag i munden. Du gjorde jo alt efter bogen, og alligevel er kunden ''utaknemmelig''.


Du kan nu vælge at gøre 2 ting. Du kan vælge, at blive sur på kunden og besvare anmeldelsen med en ''tone'' Her får du dine aggressioner ud, og du får sat kunden på ''plads''. 

Du kan også vælge model 2, som er en smule mere effektiv, og hvor du faktisk kan øge din troværdighed, på trods af den negative anmeldelse. Her vælger du nemlig, at give dit syn på sagen, og her vil jeg anbefale dig at lægge vægt på de punkter, som du selv ser som god service. Og husk altid at tilføje (hvis det er sandt naturligvis) at det er meget sjælent i oplever disse fejl. 

Du skal altid i´huske, at dine andre potentielle kunder læser dit svar. Derfor er det vigtigt, at du får forklaret, præcist hvordan hændelsen er sket, og hvad du/din virksomhed har gjort for at løse problemet. På den måde, kan andre se at du rent faktisk har gjort noget aktivt, for at løse problemstillingen, for kunden og derfor vil de ikke frygte at handle ved dig igen. Det vil tværtimod styrke dit omdømme, og skabe en øget troværdighed, at du ikke bare er endnu en af de ''fup-firmaer'' eller skraldespands selskaber, som snyder kunderne. 

Du behøver ikke længere frygte, at du får en dårlig anmeldelse. Få den vendt til noget positivt, og få forklaret dit syn på sagen. 

Ps. Er anmeldelsen direkte løgn og latin, så skal du naturligvis bede om at få den slettet af dem som har platformen, da det er svært at skabe troværdighed hvis kunder eller konkurrenter direkte prøver at skade din virksomhed. 

Vi hos RatePanel går meget op i at lytte til både forbrugere og virksomheder, men vi anbefaler altid at man kommer med et godt fagligt svar, hvor man bestræber sig på at få sit syn på den konkrete sag med i svaret. 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når RatePanel.dk skriver Skriv dig op