Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs RatePanel - Mark Thorsen 5 grunde til at online anmeldelser bliver fremtiden

5 grunde til at online anmeldelser bliver fremtiden

1.703 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
25 February 2015

Vi gør det alle sammen – Søger efter resultater på nettet, ratings, stjerner og søger igennem tidligere kunders oplevelser, før vi laver den sidste købsbeslutning.

Det er ingen hemmelighed, at hvordan kunder træffer beslutninger, har drastisk ændret sig, over det sidste årti. Vi står i butikker, bruger vores smartphones, så vi kan sammenligne priser og produkt anmeldelser. Familie og venner, har en betydning via de sociale medier. Når vi er klar til at købe, er en endeløs liste af online forhandlere, som kan levere produkterne direkte til dit hjem, og nogle gange endda samme dag.


De sociale mediers indtog, og de konstant opdateringer, billeddeling og online anbefalinger, så er det ikke overraskende, at 61 % af kunderne, læser online anmeldelser før de træffer købsbeslutningen, ifølge nylige undersøgelser. Efter alt, så er anmeldelser ofte det første stop enhver potentiel kunde er fra, at forstå et produkt fra en anden kundes forbrugersynspunkt, leveret fra en ærlig og upartisk indsigt fra andre forbrugere og medmennesker.

Anmeldelser er allerede, en utrolig vigtig del af købs processen, og alt tyder på at deres vigtighed øges i fremtiden.  Ifølge denne artikel fra ’’Nielsen’’, så er online kundeanmeldelser allerede den anden mest troværdige kilde, når man søger information om et mærke eller en butik, og 70 % af globale kunder, indikere at de stoler på online anmeldelser, hvilket er en forøgelse på 15 % i de seneste 4 år.

 

Nogle observatører forudsiger at detail branchen, vil ændre sig mere, i de næste 5 år, end de har gjort over det sidste århundrede, og at offline butikker, snart ikke overlever meget længere.  Dog er realiteten nok knap så drastisk, end disse forudsigelser siger, så er store ændringer uundgåelige. Detailhandlere skal reagere nu, for at vinde på langt sigt.

F.eks. så kan man over de næste få år, forvente at anonymiteten af anmeldelser online, forsvinder stille og roligt, og i stedet for bliver erstattet af forbrugernes rigtige identitet fra facebook, twitter, og andre sociale integrationer. Dette vil være en fordel, både for detail forhandlerne og forbrugerne. Det giver yderligere troværdighed, i forhold til de typiske klagende kunder, som gemmer sig bag anonyme brugernavne, og giver en interaktiv forbindelse for virksomheden til de værdifulde kunder.

Hvordan kan virksomhederne, så følge med i dette ustoppelige behov for anmeldelser? De følgende er forudsigelser som forhandlere bør  forstå fuld ud, så de er klar til udviklingen i forbrugernes indkøb. 

1)      Alle anmeldelser vil på et tidspunkt være forbundet til sociale netværk

Tiden med anonyme anmeldelser, nærmer sig hurtigt sin ende. I fremtiden er anonyme anmeldelser forældet. Mens det er ret ualmindeligt nu, så vil forbrugere kun finde anmeldelser værdifulde, hvis de kan se, at de kommer fra rigtige troværdige forbrugere.

 

2)      Forbrugere kan se deres venners anmeldelser først.

Da anmeldelser er synlige på de sociale netværk, så vil forbrugere første tjekke deres venners anmeldelser ud, før de begynder at tjekke anmeldelser fra komplet fremmede. Tænk over det: Du kender din veninde Sarah, som er en fotograf og ved en masse omkring kameraer. Du kigger efter hendes anmeldelser, før du går videre til produkt siden når du skal købe et kamera.

3)      Anmeldelserne følger anmelderen

I andre ord. Du har mulighed for at klikke på din veninde Sarah’s profil og se at hun er 32 år gammel, mor, hvor hun bor, og anser hende selv som en amatør fotograf. Du kan se alle hende anmeldelser, som hun har skrevet, lige meget hvilken butik eller webshop hun har anmeldt.

4)      Anmeldelser bliver personlige

Eftersom at både anmelderen og læseren af anmeldelsernes information er tilgængeligt på nettet, så er anmeldelserne i fremtiden, mere personlige, for alle læsere. Det er ligesom google adwords og facebook ads allerede henviser til sider, som efter vores tidligere historik på nettet. Anmeldelser, vil i fremtiden komme frem med samme fremgangsmåde. Anmeldelser fra folk med samme interesser vil komme frem

5)      Alle formater er komfortable

Afhængig af hvor du skriver anmeldelser, så er det nødvendigt med flere forskellige informationer. Som et eksempel, så er der nogle websider der tillader video anmeldelser, mens andre kun tillader stjerne ratings. I fremtiden bliver hjemmesiderne ’’klogere’’ med hensyn til at få den mest vigtige information ud af en kundeanmeldelse, så forbrugeren får det mest rigtige billede. Dette bliver vigtigt, når virksomheder får flere og flere anmeldelser. Forbrugere gider ikke sidde og læse alle 2000 anmeldelser af en virksomhed.

 

Værdien af anmeldelser, bliver mere relevant, og butikker skal tage en mere aktiv rolle, i anmeldelsesprocessen. Lige nu investerer kun 13 % af små virksomheder i online anmeldelser. Dette skal ændres hurtigt, for at følge med i kundernes efterspørgsel på anmeldelser, men der skal også besvares på de negative, som de positive anmeldelser. Måske skal der endda tilbydes noget til gengæld for værdifuld indsigt i forbrugerens indkøb af et produkt eller en oplevelse.

Mange Markedsføringsfolk og forretnings ejere, har nogle gange svært ved at slippe rollen som budgetansvarlig, og ansvarlig for effektivitet i virksomheden. Resultatet af dette, er at alt som ligner en investering i mere tid, kan synes umulig især da mange chefer allerede er overbebyrdet. Men det er nødvendigt at bevæge sig fremad, og det er også en nødvendighed at se på kundeanmeldelserne i kundens perspektiv. For at man kan følge trop med forventningerne med kunde anmeldelser, så er de essentielle for at overleve i den moderne internetbutik. Der er en stor chance for, at du stoler på kundeanmeldelserne, så hvorfor skulle dine kunder ikke også det?

 

Kilde henvisning: http://www.entrepreneur.com/article/236891

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når RatePanel.dk skriver Skriv dig op