Jeg læste forleden om en undersøgelse af serviceniveauet i danske virksomheder.
Den dokumenterede desværre hvad mange af os har vidst i mange år:
At service-niveauet i Danmark er alt for dårligt.
Men den dokumenterede også HVORFOR:
Den primære årsag er, at virksomhedslederne TROR deres virksomheder yder god service
- problemet er bare at sådan opfatter kunderne det ikke
Det viser disse rystende tal fra konsulenthuset Meng & Companys rapport:
59 procent af virksomhedslederne mener at der gives 'meget god' service i deres virksomhed.
8 (otte) procent af danskerne mener, at der gives 'meget god' service i Danmark.
20 procent af danskerne mener, at servicen i Danmark er 'dårlig'.
0 (nul) procent af butikslederne mener, at servicen i deres butik er 'dårlig'
Læs lige disse tal en gang til.
Så årsagen er helt klar:
Så længe lederne og medarbejderne TROR virksomheden giver en god service, gør de intet ved det.
Og omsætningen falder - det eneste der stiger er utilfredsheden
En livsfarlig negativ spiral...
Det er faktisk slet ikke så svært
at få glade og tilfredse kunder:
Du skal bare give kunderne er god oplevelse
- hver eneste gang de er i kontakt med din virksomhed.
Men det kræver at du og din virksomhed erkender at det kan gøres bedre.
Og at I gør noget ved det.
Beslut dig allerede i dag:
Du vil fremover give kunderne en god oplevelse - hver gang.
Start med det samme. Vent ikke.
Gælder for alle brancher
Husk at selv om rapporten omhandler butikshandelen,
vil stort set samme resultat vise sig inden for alle andre brancher.
God weekend og god pinse.
Mange hilsener
Rolf
Rolf Høegh
Resultatskaber.dk og
Place2live.dk