Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed som handler med donationer til dyr?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for lidt info i et område som jeg ikke har kendskab til. 

Min kone har i løbet af i år begyndt aktivt at hjælpe med adoptioner af hunde og katte og modtager derfor en del donationer til at betale alle udgifter. Alle donationer kommer til hendes private konto hvorfra hun sender dem til de rigtige mennesker som har brug for dem. 

Hun har hjulpet rigtig mange dyr og mennesker og det skal hun forsætte med, uden at komme i klemme med SKAT eller andre som vil have en del af pengene. Det eneste hun gør er at sende penge videre til de rigtige mennesker + en del marketing på forskellige sociale netværk og hjemmesider

Det hele kører faktisk bedre end hun havde forestillet sig og hun kunne godt tænke sig at stifte et selskab / fond og vil gerne vide hvad det bedste løsning ville være. Enkeltmandsvirksomhed? Fond? 

Er der nogen derude som kunne hjælpe med nogle svar?

Jeg takker på forhånd mange gange.

 

 

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der intet input fra nogen? Nogen herinde burde vide så noget?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Tjenes der ikke noget på formidlingen?

 

MvH

Peter

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Der tjenes INTET på det. Alle penge som kommer ind, kommer også ud til de rigtige folk.

Minus selvfølgelig alle de sider som tager deres andel for selve overførslen, som f.eks. PayPal, bank udgifter osv.

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Andre spørgsmål? Jeg håber virkeligt nogen herude kan hjælpe snart...
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen!

Jamen hvis der intet tjene på det, hvorfor så lave fomnd/firma?

MvH

Peter

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis hun da får en hel masse penge på hendes konto fra forskellige steder på kloden, kommet så SKAT ikke efter hende på et tidspunkt for ikke betalt skat af de penge? Selv om de bliver sendt videre... Jeg ved meget lidt på det her område, det er derfor jeg spørger.
Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har stadigvæk ikke fået et godkendt svar. Der må være nogen derude som ved lidt om det her?

Man behøver ikke tjene penge for at oprette en fond/virksomhed, hvis formål er at hjælpe andre i nød i dette tilfælde dyr. Jeg vil bare ikke have at alle donationer kommer til hendes personlige konto, hvor SKAT senere hen kommer og siger at det er indtægter som de ikke er og som hun skal betale SKAT af... 

Ved at oprette en fond, kan hun og andre administrere pengene og holde regnskab på en ordentlig måde.

Håber at det giver mening og at en som kan hjælpe...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)