Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NUL iværksætterstøtte i Danmark!

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

jmmoeller:

Men I svarer stadig ikke på mit spørgsmål...

Er regeringens iværksætterordninger spild af penge, eller er det god skik, som skaber flere iværksættere og flere samfundskroner? Jeg ved, hvad jeg synes, men hvad synes I? Ja eller nej?

Kig på vindmølle industrien... Er det den form for konkurrence, som du gerne vil have?

Hvor det ik er de bedste, som vinder, men dem som kan få billigst arbejdskraft, størst statstilskud, bedste lånmuligheder fra staten, flest forsknings kr/€/$ osv.
Hvis alle får støtte med det formål, at alle skal vækste, så dræber støtten jo væksten for alle... Så er fidusen jo væk, og du vil i stedet se en kamp, som du ser med vindmølleselskaberne pt.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Det er spild af penge.

Dels opstår der en industri omkring støttekronerne, lige fra væksthusene til Aminos kursus for iværksættere. Den slags pseudotiltag koster kassen, og der kommer intet retur.

Dels, så tilrettes disse støttede projekter de offentlige kasser, og bliver ikke udviklet efter markedsmekanismerne.

Der er masser af privat kapital, også i Danmark. Hvis vi istedet lader pengene blive i borgernes lommer, så forbedrer vi rigtigt mange ting på en langt mere sund måde, end at skulle etablere støtteordninger.

Vi kan vælge mellem at blive ved med at hælde vand i badekarret, eller at sætte proppen i. Jeg foretrækker den smarteste løsning.

Michael

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Dyrebil:

Det er spild af penge.

Dels opstår der en industri omkring støttekronerne, lige fra væksthusene til Aminos kursus for iværksættere. Den slags pseudotiltag koster kassen, og der kommer intet retur.

Dels, så tilrettes disse støttede projekter de offentlige kasser, og bliver ikke udviklet efter markedsmekanismerne.

Der er masser af privat kapital, også i Danmark. Hvis vi istedet lader pengene blive i borgernes lommer, så forbedrer vi rigtigt mange ting på en langt mere sund måde, end at skulle etablere støtteordninger.

Vi kan vælge mellem at blive ved med at hælde vand i badekarret, eller at sætte proppen i. Jeg foretrækker den smarteste løsning.

Det er fandme godt formuleret!

5 x Star

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 03:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser flere problemer med støtteordninger og offentlige tilskud, og de fleste bliver også nævnt i denne tråd. Men et overskygger de andre efter min mening.

Jeg er overbevist om, at flere potentielle iværksættere bruger så meget tid på at søge støtte og tilskud, at det helt fjerner fokus på det det hele drejer sig om. At etablere virksomheden.

For nogle år siden begik jeg præcis denne fejl. Jeg havde et projekt jeg gerne ville starte op, men jeg havde ikke pengene til det. Så jeg søgte midler til det alle mulige steder. Faktisk brugte jeg et helt år på at forsøge at rejse penge, og det eneste jeg stod med efter det år, var en flot forretningsplan.

Set i bagklogskabens ulideligt klare lys, kunne jeg have udviklet mit produkt på den samme tid, i stedet for at have spildt tiden på at lede efter penge. Jeg havde vurderet at jeg med penge i hånden kunne have udviklet produktet på tre måneder. Jeg vurderede at det ville tage meget, meget længere tid hvis det skulle gøres uden penge, og at tiden brugt på at skaffe penge var fornuftig. Men jeg burde bare have sat mig ved PC'en og programmeret, i stedet for at sætte mig ved PC'en og skrive ansøgninger og forretningsplaner til diverse støtte og tilskudsordninger. 

Så til alle jer der jagter støtteordninger og tilskudsordninger: Pas på at det ikke tager så meget af jeres tid, at I glemmer at stifte virksomheden. 

Det kan være fint med støtte, virksomheden eksistens bør bare aldrig være afhængig af den.

/Carsten

 

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 61
Fra  Kinabureauet Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! 

Som nystartet iværksætter, 19 år gammel, ser jeg begge synspunkter, og har da også forståelse for begge. 

Til OP(original poster), så mente jeg inden jeg begyndte også at have hørt om noget iværksætter hjælp, som jeg i starten troede var økonomisk hjælp. Jeg fandt dog hurtigt ud af at det var primært rådgivningshjælp som der var tale om, og det primært ville gå til revisor eller advokatbistand. Jeg er af den overbevisning at hvis der nu er iværksætter støtte, så er rådgivningen det bedste at give. De penge der kræves for at starte en virksomhed op, varierer alt efter virksomhedens størrelse og ambitionsniveau. Det er en del af udfordringen, at der sker en naturlig sortering af de smarte og kløgtige, altså de innovative der kan være kreativ og ihærdig i at finde pengen, og så dem som har en ide, men alligevel ikke har nok incitament for at virkelig lægge de kræfter i det kræver. Det er meget firkantet stillet op, og jeg siger ikke jeg har taget alle faktorer med - Det er blot det grundlæggende i min ide. Der er jo mange der siger nej tak til "støtte", jeg ville da tage imod en pengesæk fra staten med kyshånd, det samme ville samtlige på dette site, er jeg sikker på. Subjektivt vil det være en fordelt, objektivt mener jeg dog ikke at det er det bedste at gøre.

Flere ville starte som iværksættere, flere virksomheder ville starte op og øge konkurrencen, men som jeg også så nævnt af en anden bruger, så handler det ikke om kvantitet, men om kvalitet. Det er vores, Danmarks mål at få de rigtige iværksættere igang, ikke blot flere. Alle kan jo starte en virksomhed op, men det er ikke alle der har evnerne eller engagementet til at gøre det til en virksomhed der bidrager til samfundet. 

Med venlig hilsen

Michael Larsen (Der røg min Amino møgdom)

Professionel hjælp til oversættelse, rådgivning og markedsføring til det kinesiske marked. www.kinabureauet.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

hvis jeg havde fået iværksætter hjælp økonomisk så havde jeg være milliardær... men desværre økonomisk hjælp findes ikke snarest omvendt

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor der er vilje er der vej!

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Lauge:

Hvor der er vilje er der vej!

 

Selvfølgelig Peter - Og den vej skal findes - ellers er man ikke kreativ iværksætter... 

Men der er i dag vanvittige regler når man er på dagpenge - hvis har været selvstændig før,  må man ikke modregne en begyndende indtægt - Kun hvis det er første gang...  Så for at komme igang igen skal man melde sig helt ud ag dagpengesystemmet og starte fra bunden - UDEN indtægt...  Så hvis det behøver ikke være iværksætterstøtte, men blot nogle lidt mere smidige veje til ikke pludselig at miste sit eksistensgrundlag..  Så der skal findes en vej via megen kreativitet.

godt nytår

Michael

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Det er spild af penge.

Dels opstår der en industri omkring støttekronerne, lige fra væksthusene til Aminos kursus for iværksættere. Den slags pseudotiltag koster kassen, og der kommer intet retur.

Dels, så tilrettes disse støttede projekter de offentlige kasser, og bliver ikke udviklet efter markedsmekanismerne.

Der er masser af privat kapital, også i Danmark. Hvis vi istedet lader pengene blive i borgernes lommer, så forbedrer vi rigtigt mange ting på en langt mere sund måde, end at skulle etablere støtteordninger.

Vi kan vælge mellem at blive ved med at hælde vand i badekarret, eller at sætte proppen i. Jeg foretrækker den smarteste løsning.

Michael

Det er meget let at stille sig i begge de to hjørner af en erhvervsstøtte/ingen erhvervsstøtte debat. Faktum er pt. at statens investeringer i seed miljøerne, i rådgiverordningerne giver en forrentning for staten i omegnen af 1000%. Det er et ret godt argument for statslig involvering. At påstå at tiltag som væksthusene ikke giver noget retur er objektivt usandt.

Markedsøkonomien eksisterer desværre ikke. Overalt i verden er der reguleringer af markedstilgang. Danmark som det land i verden der har den højeste skattebyrde, er også et af de lande hvor markedsøkonomien er dårligst fungerende.

Der er en kæmpe forskel på om du skal lave en forretning hvor din investering er din tid, og 100-200.000kr eller du skal starte en virksomhed der har internationalt perspektiv og skal bruge millioner til produktudvikling/markedsudvikling mv.

Danmark er et af verdens dyreste lande at lave produktudvikling i, vi langt størstedelen af de virksomheder, som kan startes i Danmark er ex. dotcom virksomheder, designvirksomheder mv, medens konditionerne for industrien i Danmark er rigtig dårlig. Vores generelle omkostningsniveau er 50% over EU gennemsnit

CDs Mimi Jacobsen troede fast på at små servicevirksomheder var vejen frem, SF at regeringen skal fortælle erhvervslivet hvad de skal lave og at man skal beskytte håndværkere i Danmark mod konkurrence, S at man fra et niveau hvor det offentlige øger gælden per persom ned 25000kr per person pr år, ska bruge endnu flere penge på bygge & anlægsprojekter.

Erhvervspolitikken er utrolig kortsigtet og hvis nogen tror at vi kan have velstand uden international konkurrenceevne, og uden at have industriproduktion i landet så er de galt afmancheret. Der er tusindvis af virksomheder som bør udvikles og indtil nogen laver vores samfund om så vi rent faktisk har markedskonditioner så er du nødt til at tage hånd om dette. Vi taber så megen konkurrenceevne at vi på (nuværende danske) markedsvilkår er i en negativ spiral.

Jeg har deltaget i mange aktiviteter med visionære virksomheder, og de har i meget stort omfang brug for kapital og støtte til vækst. Der mangler i kollosalt omfang tekniske vækstmiljøer og det kan mest visionært skabes fra centralt hold.

Det der mangler i støttesystemerne er at der faktisk er effektive visioner bag. Vi uddanner mange personer til industrien men vi skaber ikke nok virksomheder (og har for dårlig konkurrenceevne) til at der er arbejde til dem. Et godt eksempel på dum offentlig brug af penge er eksempelvis at man på nabogrunden til Roskilde Tekniske Skole lægger en stor vækstfabrik fokuseret på musik og kultur, men slet ikke tænker industri.

Støtteordninger skal bruges på visionære ting - og så bør man nok sørge for at folk der satser på private virksomheder kan fordele eventuelle tab i forhold til fremtidige indtægter. Et af de tåbelige forhold er at hvis du kautionerer for et selskab (som bankerne kræver af os som privatpersoner) så kan du kun dække tab ind med beskattede midler. At tabe 1mill. og så tjene 1mill. giver dig et underskud på 600000kr til skat.

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mattias Sonne:

Mikael christiansen:

jeg Ved ikke hvor meget støtte de pakker giver , med jeg synes det giver mere glæde som iværksættere at klare alle penge sager selv

Amen! Staten er til for at hjælpe den svage, ikke alle os andre.

Iværksætteren er så til for at hjælpe staten.. Eller noget! ;-) he he

 

Men jeg tænker også, at jo mindre støtte jo bedre, ingen penge = sindsyg kreativitet. 

 

Jeg er rimeligt enig med dig, jeg syntes ordsproget , " Sulten ulv jager bedst" har givet god mening for mig .. I de perioder hvor man tjener de penge man har brug for og ikke skal tænke over økonomi i daglidagen  får man også sløset en del penge bort.

Når man så rammer er periode hvor der hverken er til vådt eller tørt , eks bliver man arbejdsløs  . ja så spirer min iværksætter hjerne ihvertfald, og jeg skal ihvertfald ikke bruge penge på unødige ting , køb bliver mere velovervejet og man kommer ikk til at kaste penge væk på samme måde, for nu tæller hver en krone pludselig .

Så for mig personligt er det ikke en negativ ting at jeg ingen støtte har fået, tvært imod, hvis man kan bygge noget fra bunden uden de store midler til at starte med midt i en finanskrise, ja så tror jeg man har et godt fundament for en sund forretning.

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)