Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - URL Rewrite

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg sidder og overvejer om jeg skal lave en omgang URL-Rewrite på min side. På nuværende tidspunkt ser link eks. sådan ud:

http://www.designshirt.dk/index.php?side=til-ham-haettetroeje

og vil muligvis komme til, at se sådant ud:

http://www.designshirt.dk/til-ham/haettetroeje

Mit spørgsmål er så, om det har den store betydning (Med SEO briller på). Hvis det er tilfældet, hvad så med mit "link-juice"?

Er løsningen 301 redirect, og i såfald - forslag til hvordan det kan laves. Har i forvejen 301 fra http:// til www

Lidt julehjælp? Big Smile

Kortegaard

Tryk på tøj - Design dit eget tøj.- DesignShirt.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer meget an på hvordan din side er optimere lige nu, men uanset hvad vil du skulle lave en 301 redirect fra Gamle urler til de nye. Og uanset hvad vil du også falde lidt i din ranking, men derefter komme op igen.

Det tager som du nok ved google lidt tid at opfatte alle de nye urler, og at de gamle bliver redirected.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Randers
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Fra  webnoerd.dk WEBNØRDERNE Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

det vil helt klart give dig mer-værdi med SEO venlige URL's og det hak du sikkert vil få over næsen vil på sigt kunne gøre dig gavn (altså på sigt vil du få mere ud af seo venlige URL's)

Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hjørring
Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. til søgemaskinevenlige url´s, kan i så henvise til nogle artikler om dette. Hvis jeg googler "hættetrøje til ham" er det vel søgeresultatmæssigt ligegyldigt om url hedder:

http://www.designshirt.dk/index.php?side=til-ham-haettetroeje eller http://www.designshirt.dk/til-ham/haettetroeje

I begge tilfælde indgår søgeordet i url.  

Er jeg helt galt på den? I såfald hvad taler for den sidste url?

Kortegaard

Tryk på tøj - Design dit eget tøj.- DesignShirt.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Kortegaard:

Mht. til søgemaskinevenlige url´s, kan i så henvise til nogle artikler om dette. Hvis jeg googler "hættetrøje til ham" er det vel søgeresultatmæssigt ligegyldigt om url hedder:

http://www.designshirt.dk/index.php?side=til-ham-haettetroeje eller http://www.designshirt.dk/til-ham/haettetroeje

I begge tilfælde indgår søgeordet i url.  

Er jeg helt galt på den? I såfald hvad taler for den sidste url?

Kortegaard

Det kan du på sin vis have ret i. der hvor den rigtig store forskel er, er at det i realiteten burde hedde brugervenlige url adresser i stedet for søgemaskinevenlige URLS i dette tilfælde, da du jo allerede har tekst i urlen. og i det hele taget er det også det, det burde hedde, da det nemlig er mere brugervenlige URL's end søgemaskinevenlige URL's. Det har nemlig lidt at sige for SEO, men ikke nær så meget som det har for brugervenligheden.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Randers
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Fra  webnoerd.dk WEBNØRDERNE Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

google er ligeglad hvordan din url ser ud (ja det har en betydning men den er ikke kæmpe) google er mere interesseret i indholdet på siden og kravler dit site via sider ikke via URL.

Det er dog ikke utænkeligt at andre søgemaskiner kan dog finde på at kravle via URL's og de vil have lettere ved at kravle dit site med en lettere gennemskuelig URL.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

René Reinholdt:

google er ligeglad hvordan din url ser ud (ja det har en betydning men den er ikke kæmpe) google er mere interesseret i indholdet på siden og kravler dit site via sider ikke via URL.

Det er dog ikke utænkeligt at andre søgemaskiner kan dog finde på at kravle via URL's og de vil have lettere ved at kravle dit site med en lettere gennemskuelig URL.

Den har jeg ikke lige hørt eller set før.

En url kan ikke virke uigennemskuelig for en søgemaskine uanset hvilken en du tager. der hvor der kan opstå problemer er med specielle tegn i urlen, altså fx æøå.

Og jo Google crawler via URL's ikke via Sider. på Urlen finder de en side, og på den side er der flere URL's som de så også crawler, og så fremdeles.

Crawlere kigger ikke på om urlen er konstrueret på en brugervenlig måde eller ikke når de skal crawle en side. de crawler bare og håber der er noget indhold som de kan indeksere og må indekserer.

Et godt eksempel er at Google og andre søgemaskiner prøver at crawle en side på min hjemmeside som der er blevet linket til forkert, der er puttet et "(" ind i urlen, hvilket nok bare er en tastefejl, og søgemaskinerne prøver stadig at tilgå denne side, selvom den jo ikke rigtig findes. Jeg har flere eksempler på at søgemaskiner er ligeglade med hvordan urlen er konstrueret når vi snakker crawling og indeksering. i eksemplet vil søgemaskinerne dog bare ikke indekserer siden, da min side jo returnerer en 410 side ;) så det er jo heldigt nok.

MVH Kim

 

 

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

René Reinholdt:

google er ligeglad hvordan din url ser ud (ja det har en betydning men den er ikke kæmpe) google er mere interesseret i indholdet på siden og kravler dit site via sider ikke via URL.

Det er dog ikke utænkeligt at andre søgemaskiner kan dog finde på at kravle via URL's og de vil have lettere ved at kravle dit site med en lettere gennemskuelig URL.

Sorry, men det er simpelt hen en gang værre vrøvl.

1) Google er BESTEMT ikke ligeglad med hvordan din URL ser ud. Der mange typer af URL's som Google undgår eller forsøger at omfortolke.

2) Det er komplet forvrøvlet at skille sider og URLs ad! En side ligger på en (eller flere) URLs - en side uden URL er ikke en online side, men f.eks. en Word file på din desktop og det har altså hverken noget med Internet eller søgemaskiner at gøre.

3) Crawling foregår ved at søgemaskinerne besøger en URL. Her ser de links til andre URL's og crawler så dem. Det indhold de finder på siderne bruges så i den videre behandling inden det indekseres og gøres søgbart.

 

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2221
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Et er at det kan være en fordel for siden SEO, men noget helt andet er selve det kosmetiske, når en søgende kigger på de forskellige søgeresultater der er kommet frem ved en søgning. Så er klik raten (måske) lidt højere ved dem der ser "pæne" ud og faktisk indeholder søgeordene på en måde der giver mening.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)