Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling eller salg af ide

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 8. Jul 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa allesammen.

Jeg har bakset med en ide de sidste 6 mdr. og jeg er kommet frem til, at før end jeg kan udføre ideen som jeg gerne vil, så bliver jeg nødt til at poste nogle penge i projektet! Problemet her er jeg ikke har nogen penge, jeg har kun en god ide som jeg er SIKKER på vil give afkast... Hvor skal jeg gå hen for at søge legater? eller finde nogen som måske kunne være interesseret i at poste 100.000 kr. i mit projekt, hvilket jeg umiddelbart tror vil være nok, da det egenligt bare er ideen som er god og ikke et dyrt produkt at fremstille.

SOS jeg vil gerne i gang, men det er umuligt uden kapital :/

 

Skal man overveje bare at sælge ideen?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Og du kan ikke låne pengene selv?

Hvis det er en så god en ide burde det være muligt at lave en forretningsplan og sælge idéen til banken.

Hvad skal pengene iøvrigt bruges til? Vareindkøb/markedsføring/løn?!

Tilmeldt 8. Jul 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det kan jeg ikke - jeg har købt lejlighed og jeg er på SU. så lån af penge er helt udelukket! Ellers havde jeg gjort det... Pengene skal bruges til at lave hjemmeside og markedsføring samt maskine til produktion - den koster 10.000 ca.

Tilmeldt 8. Jul 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

 - Og evt. patenter...

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lån af familie, venner og bekendte - start i det små - og arbejd mod målet. 100.000 er ikke svært at skabe sammen (hvis man virkeligt vil).

Ellers kontakt en business angel

/JG

Tilmeldt 8. Jul 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige for at slå det fast, så er det udelukket jeg kan skaffe 100.000 kr. Det kan godt være der er nogen som kan låne en masse penge af venner og familie, men det må jeg desværre indse ikke er tilfældet hos mig.

 

Jeg er på SU. så hvis 100.000 kr ikke er svært at skrabe sammen, så havde jeg slet ikke skrevet herinde.

 

Man kan ikke søge om nogen legater eller lign. ?

Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan muligvis udvikle systemet for dig. Har lavet flere specielle "custom" systemer.

Hvad drejer det sig om? Send mig eventuelt en pm om hvad det er som er "specielt" mht. programmering. Du behøver i og for sig ikke fortælle mig om selve ideén - blot hvad der er tungt i dette projekt.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MichaelPlumBertelsen:

Lige for at slå det fast, så er det udelukket jeg kan skaffe 100.000 kr. 

Hvis du bliver ved med at fortælle dig selv at det ikke kan lade sig gøre... ja.. .så kan det ikke lade sig gøre.

Nu er vores fantastiske hjerne indrettet så'n at hvis den tror det kan lade sig gøre, ja så begynder den at tænke i muligheder og løsninger. Men hvis du fortæller den at det ikke kan lade sig gøre, ja så klapper den i og bruger sin regnekraft på noget andet.

Har du prøvet at lave en forretningsplan og kører den fordi et par banker?

Om ikke andet kunne det jo være at du fik noget feedback du kunne bruge og det koster dig ikke andet end tid (som du tydeligvis allerede har brugt meget af på alt muligt andet).

Fra København
Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Det lyder spændende nok, og som noget jeg gerne vil høre mere om. Hvordan får man yderlige info og indsigt?

Hilsen

Frank

Tilmeldt 8. Jul 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej allesammen. Jeg har været ude og rejse, men dejligt og se alle de svar der er kommet. Tak for det. Jeg har fået et par PM som jeg besvarer hurtigts muligt.

Frank min ven, jeg ved hvor du vil hen og jeg giver dig fuldstændig ret. Man skal altid tænke out of the box og se muligheder frem for begrænsninger, dog har jeg undersøgt mine låne muligheder og det er desværre ikke muligt for mig. Hvilket jo også er en af grundene til jeg skriver herinde, nemlig for at se hvilke muligheder der er hvis man har en god ide. Så misforstå ikke min måde at sige tingene på, jeg synes bare også altid det er vigtigt at se de facts i øjnene som jeg ikke kan ændre på, i hvert fald ikke nu og her og så se frem af, der er jo sikkert mange derude som ikke har penge problemer og gerne vil være med på en god ide...

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)