Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Help pls - Hvordan foretrækker I at blive ringet op, samt hvordan skaffer I selv nye kunder?

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Af princip køber vi aldrig noget af callcentre, som evt ringer...

Kan et firma ik selv magte at sælge deres varer, så kan vi heller ik magte at købe dem... For personalet i et callcenter er alt for overfladiske og ligeglade med fremtiden + de giver aldrig et realistisk billed af det firma, som de sælger for. Er sælgeren super sød så tænker man YES, men bliver måske alvorligt skuffet, når man kommer i kontakt med salgsfirmaets personale...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Jeg kommer ogsaa lige ind. Nu kender jeg jo situationen som booker men saa sandelig ogsaa som potentiel kunde. Jeg booker selv moeder og har efterhaanden  gjort det i en del aar, og jeg tager ikke salgsjob over telefonen, da jeg synes det er lidt userioest,  at man vil have andre til at saelge sit produkt/service, dertil kommer, det er svaert at saelge over telefonen. Bliver jeg derimod ringet op af diverse callcentre der vil saelge mig noget, siger jeg ogsaa nej med det samme, men vil de booke et moede med mig, og jeg mener, det kan have relevans, ja saa er situationen jo helt anderledes.

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du mister selv kunder ved at smække røret på overfor telefonsælgere!

Hvordan det?

Er det ikke rigtigt, at vi alle hader telefonsælgere?

Vi ryger op i det røde felt med det samme og truer med at smække røret på, hvis de forsætter deres salgstale. Stakkels studenter og andet godt folk, der prøver at skabe en levevej igennem cold calling.

De fleste iværksættere, ved bare ikke, at denne adfærd fremme en tyk barriere i dem selv.

Måske kan du selv genkende, at det er utroligt svært, at få løfte telefonrøret, f.eks. når du skal ringe ud og booke møder med potentielle kunder eller i andre ”salgs” sammenhæng.

Nervøsiteten bruser frem i kroppen og du kan høre dig selv sige ”Ømmm… ja.. jeg vil bare…”

Denne indre frygt for ”afslag” er også fremavlet af din egen adfærd over for sælgere. Dvs. din adfærd bekræfter, din egen position som ”sælger” – Sælgere får altid afslag.

Jeg kan kun anbefale, at du lytter og bruger 2 minutter på telefonsælgeren, med det formål, at accepterer sælgeren som person og ikke som en mekanisme. Du har en enestående mulighed for at vende dialogen om, så du hjælpe vedkommende til at udvikle sig til en sælger, efter dit behov.

Det der så sker automatisk med tiden, er at du forbinder dig selv som rådgiver og ikke som sælger. Din selvopfattelse forbedrer sig og dette gør det nemmere, at ringe dine egne potentielle kunder op.

Hvad vil du helst opfatte dig som – rådgiver eller som sælger?

Held og lykke med jeres eget salg Yes

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian.J:

Hej Aminoer,

Vi er et dansktalende Callcenter lokaliseret i Manila på Filippinerne. Vores kernekompetence er mødebooking, og naturligvis det vi gør mest i. Se mere her www.peak-marketing.dk og www.salgsmoeder.dk

Min erfaring siger at der er rigtig mange som ringer ud for at booke møder med potentielle kundemner, og derfor føler mange et det er en stor belastning at blive op ringet uopfordret, for at skulle tage beslutning overfor en pressende mødebooker.

Viderehen er mange virksomheder blevet skeptiske mod at bruge callcentre til at varetage deres mødebooking, pga dårlig kvalitet af møderne, for lav ROI osv. Der sikkert mange årsager til det, men jeg formoder at den største grund til dette er at callcentrene ikke tænker langsigtet nok, og bare vil have betaling for de møder de nu kan få presset igennem nu og her.

Vi er derfor igang med at udvikle et nyt telemarketing-koncept som skaffer brandvarme kundemner på en anderledes og mere behagelig måde i forhold til cold canvas mødebooking.

Jeg vil derfor spørge om jeres hjælp i forhold til hvordan i foretrækker at blive ringet op, og hvad i selv gør når i skal på jagt efter nye kunder?

Ser frem til nogle uddybende og konstruktive svar.

På forhånd mange tak.

DBH

Hej Kristian.

Super godt indlæg. Du er igang med det helt rigtige spørgsmål.

En ting er at stille de helt rigtige spørgsmål, en anden ting er, at stille dem til den helt rigtige målgruppe.

Personligt, så tror jeg ikke, at Amino er det rette sted. Jeg tror ikke, at dine kunders kunder bevæger sig her inde på Amino.

Bare lige et tip her fra.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 07
Indlæg ialt: 331
Fra  Mødebooking.com Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Glenn,

Fedt indlæg, som jeg håber når ud til rigtig mange positive såvel som negative overfor telemarketing/cold calls.

DBH

Kristian Joergensen
www.moedebooking.com

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 07
Indlæg ialt: 331
Fra  Mødebooking.com Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Glenn og andre aminoer som har svaret her,

Jeg sætter stor pris på tid samt de svar i er kommet med. Men jeg må give Glenn ret i at Amino nok ikke er det rette sted at få svar til mit nye koncept.

Svarene herinde har bundet ud i hvordan dialogen på telefonen skal være, samt hvor meget folk har imod at blive ringet op.  Og det har også været til stor hjælp, men alle disse ting ved jeg i forvejen, ellers ville jeg ikke drive et callcenter Big Smile

Mit formål med indlægget var mere at høre om hvilke koncepter i ønsker at blive præsenteret for i forhold om det skal være mødebooking, leadgenerering, DM accept, telesalg m.v og hvad i selv gør når i skal skaffe nye kunder. Måske blev mit indlæg misforstået.

Men alt i alt er jeg fundet frem til en løsning ved at have udgang i vores opkald, for derefter evaluere med mine phonere. Og vi kommer snart ud med et telemarketing produkt som ikke støder folk som mødebooking og telesalg, men som stadig giver brandvarme kunde emner.

Jeg ligger det ud når det er finpusset og klar til blive skudt i luften!

Jeg takker mange gange for jeres svar!

DBH

Kristian Joergensen
www.moedebooking.com

Fra 8620
Tilmeldt 29. Mar 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Bolhøj:
Jeg vil altid fortrække at få noget tilsendt, som jeg så kan tage stilling til og man er så velkommen til at ringe og følge op på det evt. med henblik på et møde eller andet

Hvor mange eksempler har du på at du er blevet kontaktet pr. telefon og:

1. Har købt/sagt ja til noget direkte

2. Er vendt tilbage til sælger efter at have fået tilsendt materiale vedrørende emnet

3. Har glemt alt om sælger når samtalen er slut og du har modtaget materiale vedrørende emnet

 

Gennem telemarketings firma ved jeg at statistikken er meget ringe for salg efter der er sendt materiale ud. Jeg har arbejdet for Falck med salg via tlf. og her forventes 10 skriftlige tilbud for at få 1 salg! Som mødebooker vil jeg gætte på at hvis der sendes materiale ud til alle der spørger (i stede for at lave et møde) så er det 1 ud af 100 der vender tilbage.

For nogen er ønsket om tilsendt materiale reelt nok, men for flertallet er det blot en undskyldning for hurtigst muligt at komme af med sælger.

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står også helt af, hvis jeg bliver ringet op af et call-center. Jeg gider simpelthen ikke spilde min tid på 3-6 af dem om dagen. Hvis jeg skal være imødekommende overfor noget skal det sendes på mail. Så kan jeg læse det og smide det i skraldespanden hvis det ikke er noget. Jeg hader at blive prakket noget på, ikke vide hvem der ringer og ikke have mulighed for at sige nej tak.

Det er også derfor jeg har fået reklame beskyttelse på min virksomhed.
I skal ikke ringe til mig Big Smile

Ej hvis det endelig skulle være, så skulle det være en ældre person med en rolig stemmeføring og med autoritet i stemmen. Der skulle tales langsomt og tydeligt og jeg skulle ikke være itvivl om hvad det var i ville. Derefter hvis jeg sagde nej tak, så skulle der ikke være mere i det.

Fra København
Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian J.

Jeg ved godt at du har prøvet at afslutte dette indlæg og at denne nu har fået sit eget liv og bare fortsætter.

Det er meget sjovt at se indstillingen til "Cold Calls" og da jeg lever af mødebooking, vil jeg gerne komme med er reelt indspark, som jeg håber du kan bruge til noget.

Amino er ikke det rigtig sted at lave denne form for undersøgelse, fordi langt størstedelen er små selvstændige virksomheder og ikke der traditionelle mellemstore eller store virksomhed, man typisk ville kontakte med henblik på salg/møde.

Jeg mener at dit "salg" handler om at skabe værdi for "kunden/potentielle kunde" som du ringer til. Mange virksomheder får ikke lavet en veldefineret kundegruppe, som er relevant til "produktet/kampagnen", de vil bare gerne vil have hele verden som kunder. Endnu bedre er det, når kampagnen samtidig har defineret potentielle kunder med "smerte", så er de nemlig ALTID lydhøre (og selvfølgelig forbeholdne på samme tid).

Her er et klasse eksempel, som jeg ved du kan bruge til noget (og modtager gerne rødvin eller rejse til Filippinerne, for mere uddybende svar :)

En mellemstor virksomhed (uden fysiske forretninger) med en salgsstab på 10-15 personer, vil der typisk være max. 2 "der ikke har noget imod at lave "cold calls"". De SKAL lave "Leadgenerering" (det er også en del af din forretning:) ellers udhuller de deres forretningsgrundlag. Desværre er der alt for mange salgschefer der ikke har indset, at deres konsulenter ikke laver nok newbizz, selvom konsulenten er ansat på betingelse af at xx % af budgettet er genereret fra newbizz. Salgschefen accepterer dette fordi konsulenten overholder sit budget, men ryger ud hvis han ikke gør. På den måde er det kun et spørgsmål om tid, før virksomheden er tvunget til mere fokus på leadgenerering.

Her kommer så din udfordring... I folkemunde og som du kan se her i dit indlæg er Callcenter, telemarketing eller kold canvas fy-ord, da disse ord er = københavnersmart, speedsnak og en person der ikke lytter, fordi div. avis, teleselskaber eller annoncehajer, desværre alt for ofte bruger ufine metoder eller presser så meget, at kunden føler sig utryg (og det er ikke godt for forretningen).

Samtidig sidder jeg lidt og smiler, fordi jeg dagligt ringer til topdirektører og aftaler møder "fordi det er relevant", men det er fordi jeg er kommet med et budskab der er interessant eller kan skabe værdi for dem. Jeg tror, at hvis du spørger de selvsamme personer om deres mening til callcentre, ville de også sige "de kommer ikke forbi min sekretær/gatekeeper og hvis de gør smider jeg røret på". Dette er ikke helt sandt.... Hahaha

En klog mand sagde til mig en gang "En dygtig forretningsmand er lydhør for hvad der sker derude, mens ham der ikke forstår at skabe forretning, ikke er lydhør for noget". Her er det selvfølgelig en vigtig ting at pointerer at timming kan betyde alt, for der er perioder hvor der ikke er overskud til andet end sin kendeforretning.

Tilbage til eksemplet... Salgschefen bliver på et tidspunkt opmærksom på at der skal skabes Newbizz, så sælgerne skal i gang med at ringe kold canvas. Der bliver lavet lister og ført ind i CRM systemet, men problemet er bare, at mange er sælgerne har travlt, skal lave tilbud, nødt til at tage på kundebesøg, ikke lige kan den dag osv. Alt sammen en masse undskyldninger fordi de hader den tid det tager at komme i kontakt med den rette, samtidig med at de IKKE er vant til at gå til bidet når de kommer igennem (for de plejer at have en time på et møde) med det resultat at de så bliver afvist. For mange afvisninger kræver sin mand og det er også derfor at du vil opleve at der max er 2 konsulenter, der ikke "har noget imod" at lave kold canvas, hvis der er så mange...

Fakta - Mange virksomheder laver ikke nok newbizz

Spørgsmålet til smerten - Vi mener at Peak kan øge jeres leadgenerering med xx% på en 6 måneders periode, kunne det være interessant at vi aftaler et møde hvor jeg vil laver en præsentation af Peak, samt hvordan vi kan øge din omsætning?

Gode råd - Salg er rigtig svært på telefonen og lad være med at arbejde med en kunde, som ikke tilføjer værdi til sine kunder, for hvis du ikke kan se værdien, kan dem i ringer til heller ikke se værdien...

Jeg har meget mere at tilføje da telemarketing er en disciplin mange elsker at hade, desværre for få kan respekterer og endnu færre forstår at mestre. Jeg kan se flere muligheder og ideer med din forretning, men må hellere stoppe her :)

Jeg er meget nysgerrig efter at høre mere om det "nye" telemarketing koncept og vil gerne byde ind med min viden, hvis du ønsker det.

Held & Lykke og håber at du kunne bruge min lange smøre til noget.

Mick

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg foretrækker at når min telefon ringer så er det fordi nogen vil købe noget af mig. :-D

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)