Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Findes der et socialt ansvarligt Danmark????

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har set Social ministeren Live på TV2 nyhederne sige at vi skal udvikle velfærdssamfundet! ??? Hvad mener hun med det?? Regeringen har da ikke lavet ret meget andet de sidste 10 år end at skære ned på velfærden!

Gør de lige som de har gjort i mange år med at sige noget, og så gøre noget andet? ... .....

hmm... Jeg synes det er en billig måde at prøve at få sympati fra nogle vælgere der ser tv!

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Nielsen:
Regeringen har da ikke lavet ret meget andet de sidste 10 år end at skære ned på velfærden!

 

Og dog vokser den offentlige sektor år efter år efter år, både m.h.t. antal ansatte og ressourceforbrug - og skatten stiger derfor også år efter år efter år.

Der bliver ikke skåret ned, samlet set vokser monsteret fortsat. Undertiden bliver der omfordelt internt i den offentlige sektor således at der fyres nogle pædagoger og ansættes nogle kontorfolk i stedet. Det skyldes nok at Folketinget år for år spytter stadig flere love og regler ud. Jeg mener at huske at de kom op på 1.300 sidste år. Alle disse regler skal jo administreres.

Fra Århus
Tilmeldt 14. Jan 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må sige jeg er enig med Sigurd. Hvorfor påstår du at der er blevet skåret i velfærden?

Det stik modsatte er da sket..

Min webshop: www.sleek.dk - Dansk mikromærke der designer t-shirts med store motiver.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle får mere de sidste 10 år bare nogle mere end andre pensioner stiger SU stiger direktøren løn stiger

husk der er løn forhandlinger hver 4 år og hver gang får man mere end inflation er , vis alle skulle få mindre skulle løn gå ned ad set i forholde inflation, problemet med danske samfund er alle vil hele tiden have mere ingen bliver tilfredse vis de ikke får mere næste år.

Derved mener jeg vi virkeligt har et stort problem i vores samfund kan godt huske tilbage for 10 år siden , hvor der var færre kr. og ønsker mig ikke tilbage til den tid med mindre velfærd ,

for jeg tænker jeg fatter ikke  flere og flere kun tænker på flere penge , man bliver vanvigtigt af dette samfund for findes mange, der ser kun en lille fremgang som om det går tilbage

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:
husk der er løn forhandlinger hver 4 år og hver gang får man mere end inflation

Hej Mikkel

Nu har der været løn henholdenhed i den danske industri de sidste 3 år, hvilket betyder at der ikke har været løn tilpasning....så de stadig får det som de fik for 3 år siden.

Direktører har haft løntilpasninger på opmod 2-5%, for at vise solidaritet.

Til selve emnet, har jeg ingen rigtig mening.

/Kenneth

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Nielsen:
Regeringen har da ikke lavet ret meget andet de sidste 10 år end at skære ned på velfærden!

Hej jeg vil vende den om og sige om ikke at regeringen skulle have påbegyndt nedskæringen af velfærdsydelser for 10 år siden så ville vi ikke skulle have de hvad jeg tror er uundgåligt store vælfærdsreformer i den størrelsesorden som vi får inden for de kommende år.

Preben

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Mikael christiansen:
husk der er løn forhandlinger hver 4 år og hver gang får man mere end inflation

Hej Mikkel

Nu har der været løn henholdenhed i den danske industri de sidste 3 år, hvilket betyder at der ikke har været løn tilpasning....så de stadig får det som de fik for 3 år siden.

Direktører har haft løntilpasninger på opmod 2-5%, for at vise solidaritet.

Til selve emnet, har jeg ingen rigtig mening.

/Kenneth

Altså det betyder jo ikke at løn er gået ned set forhold for 10 år siden, for årene før steg løn mv

men hvorfor er samfundet så vanvigtigt at når det ikke går frem ad hele tiden , er vi pludselige fattigere , vi er bare ikke rigere end sidste år

 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk forskellen på velstand (privat) og velfærd (offentlig). Om folk får lønstigninger er et spørgsmål om velstand, altså om arbejdsgiverne har penge til det ikke om regeringen vedtager det ene eller det andet.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Sigurd:

Husk forskellen på velstand (privat) og velfærd (offentlig). Om folk får lønstigninger er et spørgsmål om velstand, altså om arbejdsgiverne har penge til det ikke om regeringen vedtager det ene eller det andet.

velfærd er når de social ydelser stiger lige som løn stiger og da det er den største velfærd omkostning , er det også der hvor hovedparten af velfærd kommer fra , vis vi ikke får su eller pension sygedag penge mv. var der mange der klaget.

problemet er alle vil have mere og mere i alle led, det forstår jeg ikke, ingen er tilfreds med en lille fremgang

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:
velfærd er når de social ydelser stiger lige som løn stiger

 

Det er blevet afskaffet med sats-forliget. Nu stiger overførselsindkomster kun med samme hastighed som inflationen. Ideen er selvfølgelig at udhule værdien af overførselsindkomsterne over tid - men uden at vælgerne opdager det. Indtil videre går det meget godt med den sidste del ;-)

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)