Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er "MS Denmark" ved at synke, eller har forretningen Danmark en fremtid?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Er forretningen Danmark på vej mod afgrundens rand? Tongue Tied

Jeg blev I morges en smule provokeret af min gode veninde, da hun spurgte hvorfor jeg var så negativ i en kommentar til en af mine andre venners opslag på Facebook, som omhandlede en rockerleder, som hvert år kostede samfundet Kr. 600.000 og som ikke kunne udvises af DK, fordi han har 8 børn I DK. Min kommentar hertil gik ikke så meget på selve historien, som jo i sig selv er grotesk nok, men mere omkring den retning det danske samfund er på vej i.
Jeg har, som jeg også har skrevet lidt om her: valgt at flytte til Thailand sidst på året og starte et nyt liv dernede. Mest fordi jeg ikke bryder mig om det danske vejr, men også fordi jeg er alvorlig bekymret for den måde det danske samfund udvikler sig på – eller skal jeg sige mangel på samme.

Det er muligt at jeg tager fejl, hvilket jeg da håber, men som jeg ser det, så er jeg alvorlig bange for vores små børns fremtid, hvis ikke vi danskere og vores politikere snart vågner op. De fleste danskere er i dag forsørget af det offentlige system, men hvordan skal vi blive ved med at have råd til det, med en stadigt faldende arbejdsstyrke, en støt stigende procentdel af befolkningen, som skal pensioneres og når politikerne sidder på deres hænder og indfører den ene tåbelige lov efter den anden, i stedet for at hjælpe de maaange iværksættere, som virkelig kan generere vækst og skaffe arbejdspladser i dk?
Mange danskere sidder bare og venter på at krisen skal forsvinde af sig selv og at arbejdspladserne så falder ned fra himlen af sig selv, men hvad skulle argumentet være for at det sker? Vi er ved at være en flok idealister, der tror at alting går af sig selv, uden at vi skal yde noget og imens sidder størstedelen af alle de arbejdsløse derhjemme og har ondt af sig selv over at de ik kan få arbejde og ja, det er da ved gud heller ikke rart at blive arbejdsløs og de har da grundlæggende min største sympati (de fleste af dem), for det er da bestemt ikke alle der selv er skyld i deres skæbne, men hvor mange af os danskere prøver egentlig at sige "okay, hvad kan jeg egentlig gøre for at hjælpe DK og mig selv igang?" Nej vel! Det hele skal helst komme af sig selv, for "det er da ikke min skyld at jeg er blevet arbejdsløs og det er da I hvert fald ikke min skyld at min arbejdsgiver ikke kunne finde ud at tiltrække flere ordrer til Danmark og der er da i det hele taget ikke noget der er min skyld - kun når noget går godt" Smile Hvor mange tænker egentlig over at udviklingen af dette samfund også har noget at gøre med hvem der leder dette land og hvad vi hver især bidrager med, for at bringe det på rette kurs? Ikke at den ene fløj i folketinget sikkert er bedre end den anden. Jeg tror såmænd at det kan være nogenlunde hip som hap, hvem der får taburetterne på Christiansborg, sådan som det ser ud nu, for der ikke nogen af vores nuværende politikere der tør at tage de ubehagelige, men nødvendige ord i deres mund, for det koster jo stemmer og hvorfor gør det egentlig det? Ko det gør det, fordi vi danskere ikke bryder os om at se realiterne i øjnene - med mindre at det er noget positivt.
I virkeligheden er det jo nok egentlig meget mere vigtigt, at vi hver især ændrer vores mindset i retning af hvordan vi hver i sær kan bidrage til et bedre land og ikke bare venter på at andre gør det for os...

Det er heller ikke gået op for den "almindelige" dansker at vi indenfor de fleste områder, på ingen måde er hverken mere effektive eller innovative end så mange andre lande, så der er absolut intet argument for at vi skal blive ved med at få de høje lønninger vi får i DK, men så længe vores røde fagforeninger består, vil de vedvarende forsøge at trække vores lønniveau op og dermed trække flere arbejdspladser ud af landet. Om få år har vi formentlig stort set kun vores servicefag tilbage i dk, men selv da vil folk sidde og være sure på regeringen over at de ikke kan få arbejde, for "det kan da aldrig være min skyld at de danske virksomheder ikke kan skaffe arbejde" og "Det er sgu da oz for dårligt at de bare ansætter billig polsk arbejdskraft" osv osv osv 

Og de få mennesker der har succes i DK og som formår at tjene gode penge, dem dyrker vi ikke som "idoler" og ser op til, ligesom man gør i mange andre lande, nej de skal bare straffes og betale noget mere i skat og ja, så er de forresten oz nogle blærerøve og hvad skal de da oz med så mange penge og så stor en bil og hvorfor deler de da ikke nogle af deres penge ud til andre og og og ;-)
Lad os da i stedet se op til disse mennesker og dyrke dem som idealer eller idoler, om man vil. Megen af min inspiration får jeg da netop af at følge andre der har succes og læser bøger om dem etc. 

Ja, sådan kunne jeg blive ved. For mig at se er der absolut intet der tyder på at DK ikke fortsætter det styrtdyk vi er igang med, men så længe folketinget er fyldt med akademikere der absolut ingen erhvervs-erfaring og -forståelse har, så bliver det desværre nok ikke anderledes...

Lad os se om 10-20 år hvor langt nede af rangstien dk så er. Jeg tror at vi er laaangt nede ifht andre lande.

Så ja, man kan godt kalde dette "statement" for negativt, men det synes jeg faktisk ikke selv at det er – tværtimod, så er det mere en konstatering. Jeg har virkelig prøvet at finde lyspunkter i den udvikling, eller mangel på samme, vi er igang med, men jeg synes dælme at det er svært at få øje på dem. Jeg ønsker bare at nogle flere danskere ville tage skeen i egen hånd og lade være med at sidde hjemme og vente på at tingene løser sig selv, for det gør de som regel ikke :-)

Og ja, nu ved jeg godt at du måske sidder og tænker om jeg da virkelig tror at det bliver bedre i Thailand og hertil vil jeg sige, nej, det gør det måske ikke, men så kan jeg da til gengæld glæde mig over varmen og de fantastisk søde og imødekommende mennesker derovre CoolWink

Og til spørgsmålet om "MS Denmark" er ved at synke, så er svaret nok nej. Så galt går det såmænd nok ikke, men jeg kan ikke skjule min bekymring for den udvikling vi er igang med og jeg tror ikke at der er nogen som helst tvivl om at mange af os danskere kommer til at ændre levestandard på sigt og ej heller at den krise vi pt er i, kommer til at vare mange år endnu. Vent bare til boligomkostningerne kommer til at stige oveni i en formentlig stadig stigende arbejdsløshed...

Nå og hvad vil jeg så egentlig med dette indlæg? Egentlig ikke så meget. Min beslutning er taget, men det ærgrer mig da rigtig meget at mit fødeland er på vej i den retning som det er, så jeg håber da virkelig at jeg tager fejl i min ovenfor beskrevne antagelse og nu har jeg fået afløb for min frustration, så nu skal jeg nok blive den glade cowboy igen og I behøver ikke engang at være enige med mig Wink

Ha en fantastisk aften! Big Smile

 

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er ved at blive en del af verden. Hidtil har vi levet lidt afsondret i et hjørne - det har globaliseringen ændret på.

Det danske samfund vil med tiden tilpasse sig de nye realiteter, men al forandring vil til alle tider blive mødt med modstand. Man ved hvad man har (om det så er en førsteklasseskahyt på Titanic) man ved ikke hvad man får.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os starte med bandelederen. At hans børn har sikret ham, at han kan blive i Danmark, er et eller andet sted helt hen i vejret. Jeg tror ikke på at han både har tid til at være far, og bandeleder. Og han har truffet sit valg om hvad han helst vil.

Men sådan er der så meget, og nok om det :o)

Dine betragtninger om Danmarks fremtid, er meget lig mine. Jeg er også bekymret, og tror selvfølgelig heller ikke at skuden synker. Men fremover bliver MS Denmark næppe nogen luksusliner, men nok nærmere en rutefærge der ikke er råd til at vedligeholde.

Men det er sjovt, så ubekymrede "passagerne" synes at være. Men du kan være sikker på at de nok skal stå og brokke sig, når de ikke kan få hvad de er vant til, og hvad de forventer.

Og det er her jeg ser den største udfordring. Det virker ikke som om at vores forventninger til fremtiden, står mål med hvad der tegner sig til at blive realiteterne. Det bliver spændende at se, hvad reaktionen bliver, når sandheden en dag går op for os. Hvis sandheden er at fremtiden ser mørk ud, naturligvis.

Det mest interessante bliver i mine øjne, om vi formår at fastholde eller skabe de arbejdspladser der skal til, for at kunne bibeholde et samfund, der er nogenlunde som vi ønsker det. Og især om vi kan fastholde de mennesker, der spytter penge i kassen.

For mit eget vedkommende, arbejder vi i øjeblikket på en exitplan. Ikke at det kommer til at gøre specielt ondt på det danske samfund, så det skal ikke opfattes som en trussel :o)

Men når vi udfører den, kommer det alligevel til at betyde at xx antal arbejdspladser mistes. Så der skal jo helst ikke være for mange der går med samme tanker, for så kommer fremtiden hurtigere end Danmark har brug for.

Men måske tager vi begge fejl. Måske er der slet ikke noget at bekymre sig om. Og så ville det jo være ærgerligt, hvis man har kørt Danmark for hårdt, ud fra en ikke eksisterende mørk fremtid. Det håber jeg da, for jeg vil nødig være her og høre det ramaskrig der bliver, hvis sandheden er en anden.

 

 

 

 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Århus
Tilmeldt 14. Jan 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

P1 Buisness tager fat på problemstillingen (Danmark på vej mod afgrunden?) stort set hvert eneste program. Hent de podcasts, det er spændende lytning!

Min webshop: www.sleek.dk - Dansk mikromærke der designer t-shirts med store motiver.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe Ibsen:
P1 Buisness tager fat på problemstillingen (Danmark på vej mod afgrunden?) stort set hvert eneste program. Hent de podcasts, det er spændende lytning!

Det er rigtigt, det havde jeg helt glemt at lytte til. Tak for det.

Og så alligevel ikke, jeg har allerede slukket efter at have lyttet til 10 minutter af det første. Det nytter alligevel ikke så meget hvis jeg bliver bekræftet i at det går ad helvede til :o)

Jeg tror jeg vælger at gøre som størstedelen af alle mine medborgere: Lukke ørerne og øjnene, og håbe at det hele nok går Wink

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Århus
Tilmeldt 14. Jan 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har hørt alle programmerne, og mit syn er slet ikke så pessimistisk. Kom bare an med de reformer :)

Min webshop: www.sleek.dk - Dansk mikromærke der designer t-shirts med store motiver.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

MS Danmark er lidt ligesom Mols Linien...

Et gammelt selskab med ældre skibe, som har taget deres kampe, men der er ik rigtig sket noget nyt (revolution) i mange år, og derfor er unge og nye kræfter udeblevet...
MS Danmark har sovet i timen, og først opdaget problemerne, da man stod midt i dem. Og grundet at det gik super godt tidligere, er man lullet lidt i søvn, og derfor er man totalt handlingslammet overfor de forandringer, som der er sket rundt omkring MS Danmark...

Egentlig sjovt så meget de to "selskaber" har tilfælles ;D

 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe Ibsen:
Jeg har hørt alle programmerne, og mit syn er slet ikke så pessimistisk. Kom bare an med de reformer :)

Det er nu heller ikke reformer jeg er bekymret over. Det er mere det, at der tilsyneladende slet ikke sker noget.

Det kunne være at vi skulle få det valg overstået, så de tiltag der skal til kan blive gennemført, og ikke gemt af vejen af frygt for at miste magten.

Kan se det fra vores egen lille verden. Vi har gennem et stykke tid kunne se, at der var noget der slet ikke var som det skulle være. Vi forsøgte at få råbt de rette folk op, og mange var enige.

Troede vi. Da det kom til stykket, var alle glade og tilfredse med tingene som de var, og var ikke interesseret i at lave noget om. De valgte i stedet at lytte til "chefen", der fortalte dem at det hele kørte.

Så i stedet for at hjælpe os (og sig selv) til de ændringer vi mente var nødvendige, valgte de at backstappe os for vildt :o)

Vi valgte så at køre videre i et nyt spor, fordi vi var overbeviste om at tingene ikke var så stabile som de så ud på overfladen.

Og lige pludselig ramlede hele l*****, fra den ene dag til den anden. Så mens backstapperne nu er i gang med at fyre medarbejdere, sætte de tilbageværende ned i løn eller lukke biksen, er vi i gang med at give vores medarbejdere en velfortjent lønforhøjelse, ansætte flere og udvide forretningen.

Nå, det var en lang ligegyldig historie, kogt ned til ikke ret meget. Det jeg vil frem til er selvfølgelig, at hvis man ikke reagerer i tide, kan det have fatale følger. Jeg ser det samme scenarie udspille sig i Danmark. Bare i endnu større målestok, og med endnu større konsekvenser hvis der ikke sker noget.

Så jeg håber der sker noget.

 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Først af alt, så er jeg meget uenig i dine betragtninger omkring iværksættere. Da de fleste ikke vil gøre andet end at koste landet penge, forstået på den måde at de vil skubbe en mase penge frem og tilbage, hvoraf en lille del ender i fx kina eller indien.

Og så vil 99% af alle iværksættere gå konkurs, så det er endvidere en ekstra udgift.

Sammen med det, så ser jeg også at den danske IT branche flytter mere og mere til indien, for det er netop fordi, at de store firma'er er van til at handle med fx taiwan, og derfor er det ikke noget problem at udfase den del, ligeså så kan man med billigere penge få en 24 timers linie til under halv pris....bare sprørg prosa.

På den anden side, så har jeg optimistiske synspunkter, flere vil begynde at trække deres produktion tilbage til landet, og det vil kun være uvidende iværksættere der vil brænde deres finger på udenlands eventyret. Først af alt, så er der kommet flere på siden her, der tilbyder produktion i udlandet, samt at jeg har stort kendskab til et par virksomheder jeg ligger i forhandlinger med.

http://www.electronic-supply.dk/article/view/61902/tendens_produktionen_flytter_hjem_til_danmark?ref=newsletter&nls=6e46c38c

/Kenneth

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg ved èn ting, og det er at alt for meget af Amino er ved at udvikle sig til en selvmordsekt, som ligeså godt kunne isolere sig ude i junglen og spise gift, fordi alle er efter dem.

Der er SÅ mange muligheder i DK, men de bliver desværre sjældent nævnt udover lidt affiliate, så der er desværre ikke så meget iværksætterforum over det, set fra mit lille hjørne.

Skal jeg nævne bare èn ting inden jeg trækker mig lidt tilbage herfra, så er det at vores velfærdssamfund gør at , du kan sælge til alle danskere, da alle har en eller anden form for indkomst. Det bare en ting. Jeg kunne tale i timevis om muligheder, men ingen gider alligevel at høre om det. De vil hellere flygte fra båden, og skyde skylden på alle mulige andre.'

Vi ses til nogle sjældne få indlæg her fra i fremtiden.

Hyg jer i udlandet. Jeg giver den fuld skrue her i DK

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)