Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan med investor?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle sammen

Jeg har tidligere været iværksætter og gik ned med flaget på grund af det økonomiske aspekt. Kort sagt havde jeg lige knap pengene til produktet og sidst havde jeg ikke en krone på lommen til markedsføring.

Jeg har nu fået en ny spændende idé som jeg gå i dybden med, med planlægning, markedsføringsplan og meget meget mere. Faktisk vil jeg tage firmaet så seriøst at jeg før jeg overhovedet er startet, vil have en detaljeret plan over alt fra markedsføring, målgrupper, omkostning og meget mere. 

Men jeg kommer nok til at skulle bruge nogle investore, og hvordan får man så jer som investore til at få interesse? hvad ville tænde dine sanser?

Min første indskydelse var at indsamle en række investore til et stort møde hvor de hver i sær fik udleveret en NDA og når den var underskrevet ville de få udleveret en mappe med den komplette virksomheds ide, plan og forløb.

Foruden det ville jeg både vise på storskærm samt fremvise prototype.

Er det måden at gøre det på? 

Er der andre måder som i hellere ville fortrække?

Hvad er vigtigt for dig?

Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For 4 måneder søgte vi også investorer, det der er rigtigt vigtigt er at du får lavet en forretningsplan og en forretningsmodel. Det første en investor spørger dig efter er om du har sådan en, hvis ikke er du ikke seriøs omkring det.

Du skal lave budgetter, salgsprognoser, for det er i sidste ende det en investor vi se, hvornår de kan få deres penge igen og med hvilken forrentning.

Det er ligegyldigt hvordan du præsenterer det, men du er nødt til at have det mest grundlæggende på plads. Det altafgørende er din forretningsplan og din økonomiske model. Dit produkt er det mindste af det (sjovt nok)

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget kort og præcist. Thumbs up

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville lave en non-konfidentiel præsentation, der kunne vises uden CDA. Jeg tror ikke mange vil skrive under på en CDA uden at kende noget som helst til projektet.

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer lige til at tænke på "Dyne" Larsens kommentar, til netop dette spørgsmål. Kan ikke huske det helt præcist, men det var noget lignende:

"Har du pansat alt, og risikerer alt hvad du ejer og har? Hvis ikke hvorfor skulle, jeg så satse mine penge?".

Jeg mener dog ikke dette altid er sandt, men det er da en kommentar, der er vær at tænke over.

Held og lykke...

Dbh Kristoffer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)