Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Data Dog vanvittig billig programmering!

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 09:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

B. Hvarregaard:
En "indisk" udvikler skal behandles som et barn

Sådan syntes jeg ikke jeg behandler mine Indere :/

B. Hvarregaard:
du skal fortælle hvad der skal laves

Det er jeg så typen der har det godt med, men sådan er vi jo så forskellige

B. Hvarregaard:
når det er lavet spørger de om mere

Ja, og jeg elsker dem for det! Danskerne fiser på facebook

B. Hvarregaard:
Tiden går med at fluekneppe og detailstyre

Ahhh, jeg vil give dig ret i at de skal hjælpes lidt på vej, men de er altså ikke mere aber end at man godt kan dressere dem.

Jimmy

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 09:29 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ihvertfald ikke sætte ham til at lave SEO, den her tråd ligger højere på Google på hans eget firmanavn end hans side gør :-/

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 09:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@ B. Hvarregaard: Jimmy's svar er ganske godt. Jeg vil dog lige tilføje at skal man arbejde med Inder eller andre så kræver det ikke kun at Inderne tilpasser sig, det kræver også at "Danskerne" tilpasser sig for at få det hele til at køre. Det kan være der at du måske har dine udfordringer? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 11:02 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:
@ B. Hvarregaard: Jimmy's svar er ganske godt. Jeg vil dog lige tilføje at skal man arbejde med Inder eller andre så kræver det ikke kun at Inderne tilpasser sig, det kræver også at "Danskerne" tilpasser sig for at få det hele til at køre. Det kan være der at du måske har dine udfordringer? 

@Peter: Det kan sagtens være :-) Jeg har også indset at jeg ikke kan gennemskue alle aspekter af et projekt specielt kan jeg ikke sætte mig ned og skrive detaljerede kravsspecs for en bestemt feature, når jeg har skrevet dem, har virkeligheden ændret sig - det sker altid - i alle projekter. Jeg har behov for at lave andet arbejde end at holde en udvikler i hånden. Derfor betaler jeg gerne mere for at min udvikler kan tænke selv og vi kan dele arbejdet og entusiasmen omkring et produkt. Min erfaring er at det skaber et bedre produkt, som udvikleren har sit hjerte i og som han selvstændigt kan komme med forbedringer til.

Det med at behandle dem som børn har jo ikke noget med at tale ned til dem eller noget. Børn gør det de får at vide (okay ikke altid :-)) og så kommer de bagefter og siger at de nu har lavet det de skulle - og forventer at enten få en ny opgave, eller gå ud og lege (holde fri). Det er sjældent de helt af sig selv tømmer opvaskeren :-) Min pointe er at det er en anden mentalitet, som minder meget om den måde børn opfører sig på når der skal løses en mængde opgaver. Så længe man er bevidst omkring det - er det jo fint nok. Personligt kan jeg ikke lide det, jeg har andet at tage mig til end at piske udviklere. Det samme er gældende for danske udviklere, hvis du behandler dem som børn (med hele tiden at detailstyre deres dag og bestemme hvad de skal lave og hvordan) så får du også det samme resultat.

I Danmark er de fleste opvokset med at man er fri til at vælge og ikke bliver styret af andre mennesker, kreativiteten og selvstændigheden hyldes, helt fra man er små. Vi er forprogrammeret på en anden måde - den ene måde er ikke mere rigtig end den anden. Jeg er også opvokset i denne kultur og har det på samme måde, det vil jeg gerne give til mine medarbejdere og sørge for at de også arbejder i en atmosfære, hvor de trives. Jeg kan ikke arbejde med den anden mentalitet - for mig er det for "svært". Jeg er sikker på at hvis jeg var "inder" så ville jeg have det på samme måde med "danskere".

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 11:50 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Har også haft dansk programmør på, og det endte i total fiasko - endda en Amino gut. Jeg synes det lyder som et godt tilbud, som jeg selv ville turde satse på. Om ikke andet, så betales der vel ikke up-front.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 12:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Maelstrom:
Om ikke andet, så betales der vel ikke up-front.

Jeg er stadigvæk itvivel. Indtil videre skal i have tusind tak fordi i vil dele jeres erfaringer. Han vil gerne have 50% nu og 50% når hans udvikler er færdig. Hvad skal jeg sige til det?    

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 12:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SimonM:
Jeg er stadigvæk itvivel. Indtil videre skal i have tusind tak fordi i vil dele jeres erfaringer. Han vil gerne have 50% nu og 50% når hans udvikler er færdig. Hvad skal jeg sige til det?    

Hvis IKKE han beder om forudbetaling så er det et faresignal (det kan fortolkes således, at han er i panik for at få arbejde, og det er aldrig godt). 

Prøv med en lille opgave hvor du har råd til at tabe det hele i værste fald, så du kan se hvordan det går og beslutte dig for hvad du vil gøre fremadrettet. 

Held og lykke med projektet! 

Mvh

Peter 

Fra Faaborg
Tilmeldt 27. May 09
Indlæg ialt: 163
Fra  VNASOFT Skrevet kl. 12:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Simon,

Ham datadog sidder nok og lave det sammen som jeg gør, nemlig at styre nogle projekter fra Danmark hvor der sidder nogle "ikke dansk" programmør og koder.

Nå du betaler 50% til ham, så skal I skrive under på et kontrakt hvor der stå hvad skal der lave, hvor lange tid og til hvilken pris. På den måde sikre I jeres at den andet partner opfyldt sin pligter, altså du betaler til tid, og han aflevere opgave til tid samt opfyldt det krav det stille til opgaven.

Lige meget om det er Dansk, Inder udvikler der lave projekt for dig, så kommunikation er meget vigtigt. Hvis du formidler klar hvad du vil ha, I begge er enige om og skriv dem på en kontrakt så risiko for tingene gå galt er væsentligt mindre.

Held og lykke med projektet.

Med venlig hilsen
Nhat Dang

Tellip A/S - Tlf. 50 100 444 - nad@tellip.dk

Tilmeldt 14. Jul 13
Indlæg ialt: 2
Fra  Codemakers Skrevet kl. 17:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon og andre,

Jeg fandt denne post ved at søge efter DataDog (jeg er DataDog)!

Det var mega sjovt at læse denne debat igennem og høre folkens mening.

Jeg synes bare at denne diskussion mangler en afslutning. Jeg har arbejdet som web udvikler før jeg begyndte som selvstændig for lidt over 3 år siden. Så DataDog var en firma jeg har skabt som studerende. Simon var en af mine første kunder. Jeg fik et indtryk af at han var tilfreds med det rettelser han har bedt mig om at lave og jeg fik også en reference på trustpilot fra ham som jeg er også meget tilfreds med:) http://www.trustpilot.dk/review/programmoerer.dk (se nederst)

Der var meget debat om timeprisen. Selvfølgelig har jeg ikke tjent ret meget på at arbejde for 175,- Fordi man fakturer kun 50-60% af alle timer man bruger på arbejd som selvstændig udvikler så 175,- svarer til ~90kr. i timen i virkeligheden / før skat;) Det er crazy MEN jeg fandt også virkelig mange kunder på meget kort tid, fik nogle gode referencer og blev klogere i forhold til kommunikation med kunder / udvikling i forskellige CMS osv.. Nogle af de "kr. 175,-" kunder arbejder jeg stadigvæk med selvom min timepris er gået op til 450,-. De har det okay med en ny timepris på 450,- også fordi jeg kan bare lave mere på en time..

Jeg kom til at ændre mit firmanavn for nyligt til Codemakers som jeg synes virker lidt mere seriøst. Jeg kunne godt bruge noget mere feedback fra jer, hvis I kunne kigge på min ny side og skrive hvad I synes og evt. hvad jeg kunne gøre bedre:
http://codemakers.dk/

Tak til alle

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)