Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eneforhandler af produkt i Danmark.... Blevet truet af eneforhandler....

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Din problemstilling er forholdsvis simpel.

Det næste du skal foretage dig er, at få ham til at vise noget dokumentation, der beviser, at han har argenturet på produktet..

Hvis det viser sig, at personen har argenturet på produktet, så er det ikke lovligt for dig, at importere direkte fra USA. Så skal du importere fra et andet EU-land, hvilket er lovligt, såfremt personen eller virksomheden, der producerer produktet ikke har registeret produktet som patent eller varemærke - så er du ude i noget helt andet..

Det kunne være interessant, at høre hvilket produkt det drejer sig om.. Hvis det en kendt mærkevare, så er sandsynligheden for, at personen har endeforhandler status i Danmark ikke særlig stor, når man må formode, at personen/virksomheden ikke er vitterlig stor, når der er tale om salg til private på Trendsales... 

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis han kan fremvise en kontrakt mellem ham selv og producenten af produktet du sælger - at han har eneforhandlerret på dansk grund - så nej - så må du ikke distribuere de produkter på dansk grund uden en forhandleraftale med omtalte person.

Men som sagt - se nu noget konkret dokumentation før du gør noget. Det lyder i mine ører som om du panikker lidt. Det er der ingen grund til før vi har noget at panikke over. Se positivt på det indtil videre.

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må få ham til at fremvise en kontrakt og så tage den der fra....

Ja jeg panikker lidt da jeg har en masse af de varer på lager.

I skal begge have 1000 tak for jeres hurtige svar.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Damp:
Jeg må få ham til at fremvise en kontrakt og så tage den der fra....

Såfremt han fremviser en kontrakt, ville jeg tjekke med sælger i USA for en sikkerheds skyld - hvis han er fræk nok, så kan sådan en kontrakt sagtens fabrikeres, specielt hvis han mærker din panik.

MVH

Thomas

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1315
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Check producentens hjemmeside - her vil det normalt fremgå, hvem der forhandler deres produkter forskellige steder i verden.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan ikke bruges hans dokumentation til noget som helst. Tag fat i producenten i stedet.

xxx

Tilmeldt 1. Nov 10
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal bare slappe helt af. Fortsæt som om intet var hændt.

Vi må passe på ikke at blande det "at have eneforhandling" sammen med det "at have en ophavsret el. lign."

Eneforhandling er et vilkår i din konkurrents aftale med den amerikanske producent om, at den amerikanske producent ikke må sælge et eller flere produkter til andre (i Danmark, formentlig). Eneforhandling er altså en pligt for den amerikanske producent - ikke for dig. Du må gøre, hvad du vil.

Er din konkurrent utilfreds med, at den amerikanske producent sælger til dig, må din konkurrent henvende sig til den amerikanske producent og forlange, at den amerikanske producent stopper sit salg til dig. Og stopper den amerikanske producent herefter sit salg til dig, så må du overveje, om den amerikanske producent dermed ikke overholder sin aftale med dig, og om du kan kræve erstatning for aftalebrud.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Damp:

Jeg må få ham til at fremvise en kontrakt og så tage den der fra....

Ja jeg panikker lidt da jeg har en masse af de varer på lager.

I skal begge have 1000 tak for jeres hurtige svar.

Fair Advokat har lige beskrevet hvordan du skal forholde dig.

MEN - hvorfor ikke gribe chancen til at få kortere leveringstid (måske) og så lavere priser? Pres ham til lavere priser og andre forhold der kan være gunstige for dig, f.eks. gratis levering eller bonus baseret på volumen og så kom ud over stepperne..

 

Køb ren argan olie her

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)