Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Veterankortet udsendt til over 27.000 personer i DK,men der er ingen rabat aftaler. ... før nu ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra københavn
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Over 27.000 tidligere udsendte soldater, får i disse dage tilsendt et såkaldt veteran kort. Det er en del af den nye veteran politik der blev vedtaget i oktober sidste år. Fremadrettet så får alle "nye" veteraner et kort ved hjemkomst fra udsendelse.

Jeg har være udsendt tre gange, og har netop modtaget mit veterankort. (plastikkort i kreditkort str, og nummereret).

Men der står intet om hvad det skal bruges til? Men iflg forsvarsministeren, så håber hun at det private erhvervsliv vil anderkende den danske soldaters indsats i udlandet, for som hun skriver :

"- I sig selv er kortet selvfølgelig en anerkendelse af tjenesten. Men kortet er i højere grad midlet til et andet mål. Jeg vil nemlig gerne opfordre både virksomheder, organisationer og offentlige instanser til at tænke i nye former for anerkendelse af vores veteraner. Om det er gratis bustransport på flagdagen den 5. september, 10 pct. rabat på bilværkstedet eller gratis adgang til byfesten. Kun fantasien sætter grænser, og jeg håber, at det private initiativ vil blomstre"

Fed fidus eller hvad ? Man har brugt mange penge på at lave og udsende et kort til over 27.000 tidligere udsendte (fre 1992 og frem), men der er ingen planer eller aftaler. (i øjeblikket ?)  

Jeg var lidt skeptisk i forhold til kortet da jeg modtog det, men tænkte NU hvor der er brugt en masse penge på at fremstille og sende kortet, så hvorfor ikke selv tage et initiativ. Ellers kunne de penge lige så godt have været brugt bedre andre steder blandt veteraner.

Jeg har så lavet sitet www.veterankortet.info , og der er allerede begyndt at komme henvendelser fra private virksomheder.
Sitet er non-politisk, og handler hverken om man er for eller imod. Det handler om at der er udsendt nogle "personale-kort", til nogle folk der er blevet bedt om at rejse til udlandet for Danmark. Der er bare ingen der gider at røre ved det... heller ikke forsvaret.

Har skrevet til flere forskellige fra forsvaret, for at fortælle om dette private initiativ... men der er radio tavshed, og ingen svarer :) Det skal siges at forsvaret ikke har nogle "aktier" i dette, men at forsvarets personel tjeneste har fået ordren oppefra, om at lave og udsende disse.

Nå men hvis du selv er tidligere soldat / udsendt kunne du kigge forbi...  er du i en virksomhed der vil støtte op, eller kender nogen der gør ? så tjek også gerne ind på www.veterankortet.info

Og som en fodnote, vil jeg da meget gerne høre jeres mening, ifht. det med at en privat person(i det her tilfælde mig) har lavet er site, som forsvaret basalt set vel burde have stået for ?

 

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian.

Jeg synes at forsvarets initiativ er fint (og jo, det halter sikkert med kommunikationen og forankringen rundt omkring i organisationen, men det kunne også være sket andre steder).

Og jeg synes, at også at dit tiltag med at lave sitet er yderst prisværdigt (og ja, måske burde forsvaret have lavet det, men forsvarets personeltjeneste har nok ikke lige kunnet overskue at bruge mange hundrede tusinde på at få lavet et site ude i byen).

Mit produkt (AdWords oprettelse og optimering) er næppe særligt velegnet til listen, men jeg vil anbefale mine AdWords kunder at støtte op om projektet.

Og skulle der være iværksættere, som kan fremvise veterankort ifbm. en henvendelse til mig, så skal jeg nok hjælpe dem med AdWords til noget, der ligner kostpris :)

Jeg er principielt modstander af alle former for krig og væbnet konflikt (og ville være blevet militærnægter, hvis jeg ikke havde trukket frinummer), men når regeringen har besluttet en udsendelse, så bør ALLE (inklusiv politikere fra ALLE fløje) støtte op om soldaterne og deres pårørende,

Mvh Troels.

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej christian

Jeg vil starte med at sige at jeg på trods af at være rimelig uenig med hvor vi har sendt vores soldater hen syndes at vi er alt for dårlige til at anerkende de enkelte soldaters store indsats. Har ikke selv være udsendt eller i militæret for den sags skyld så kan kun forstille mig hvordan det er.

Når det er sagt så tror jeg at forsvarsministeren laver en fejl hvis hun tror at 100 vis af virksomheder vil komme rendende med alle muglige rabatter uden at der ligger et arbejde bag det. At du nu begynder på det arbejde skal så være en stor kado til dig og er super fedt.

Jeg tror dog at du må forstå hvad forsvarsministeren ikke helt syndes at forstå og det er at virksomheder sagt lidt provokerende ikke er noget socialkontor. Virksomheder skal efter min mening ikke give rabatter af alle muglige sociale hensyn. Dette betyder IKKE at der ikke sagtens kunne laves en god rabatordning og når jeg møder tidligere soldater af og til så er de fleste jo ærlige og foretagsomme og set med virksomhedsbriller bestemt en type kunder man gerne vil have flere af. Misforstå mig ikke der vil altid være andre veteraner der har virksomheder der giver rabatter af sociale hensyn men hvis i vil have virkelig succes med den rabatordning skal i fortælle hvorfor en virksomhed rent faktisk tjener penge på at give en rabat til veteranerne. Jeg er sikker på at den case kan laves og så kan i sagtens få i 100 vis af rabatordninger og det kan så virke som en reel anerkendelse af veteranerne.

Jeg håber at du ikke ser dette som en provokation men jeg kunne for eksempel sagtens se at min egen virksomhed måske kunne give en rabat til veteraner som var i gang med at starte egen virksomhed (mine kunder er alle virksomheder så det ville nok være det der gav mest mening) men det ville kræve at jeg viste lidt mere om hvem disse mennesker var og at det blev beskrevet mere hvordan jeg kunne forvente at tjene penge. Hvis jeg var dig ville jeg lave en sektion på siden der skal overbevise virksomheder om at det kan betale sig. Her kan du tale med nogen af de virksomheder der rent faktisk har givet rabatter og prøve at finde ud af hvor mange kunder der faktisk viser kortet sådan ca. Der kan måske også være noget demografisk information om veteranerne sådan at man kan se cirka hvilken målgruppe man rammer.

Jeg vil ønske dig alt mugligt held og lykke med projektet og håber dette indlæg giver dig et indblik i hvordan nogen virksomheder tænker (ved godt at der ofte er en poleret overflade med kommunikationsfolk mv der sige noget helt andet men min erfaring er at det er sådan der tænkes når man snakker med dem der faktisk tager beslutningerne.) Omkring at du gør arbejdet og ikke forsvaret/staten så tror jeg det er cirka hvad man kan forvente og vær ikke i tvivl om at ministeriet nok skal tage æren for dit arbejde hvis det bliver en stor succeses.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

christians:
Jeg har så lavet sitet www.veterankortet.info , og der er allerede begyndt at komme henvendelser fra private virksomheder.

Et godt initiativ du har taget der. I stedet for at prøve at "nå" nogle i forsvaret så prøv at nå nogle journalister. Jeg er sikker på at du kan sælge dem en god historie - og på den måde få udbredt kendskabet til både veterankortet og ikke mindst dit nye site......

/Henrik

Fra københavn
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres inputs/ meninger.

Henrik god pointe...  men hvordan skal man "sælge" dem den godt historie ?   

Jeg har ikke råd til at betale tekst-forfattere og i den dur.

Hvilken overskrift vil mon fange i den her situation, hvis man skal sende ud til journalister på forskellige aviser mv ?

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Troels Kjems:

Og skulle der være iværksættere, som kan fremvise veterankort ifbm. en henvendelse til mig, så skal jeg nok hjælpe dem med AdWords til noget, der ligner kostpris :)

Jeg er principielt modstander af alle former for krig og væbnet konflikt (og ville være blevet militærnægter, hvis jeg ikke havde trukket frinummer), men når regeringen har besluttet en udsendelse, så bør ALLE (inklusiv politikere fra ALLE fløje) støtte op om soldaterne og deres pårørende,

Mvh Troels.



Det er flotte ord!  

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

christians:
Jeg har være udsendt tre gange, og har netop modtaget mit veterankort. (plastikkort i kreditkort str, og nummereret).

Det er et rigtig godt udgangspunkt at du selv er veteran og derfor bedre kan sætte dig ind i andre veteraners syn på det nye kort. På krigeren.dk, som du tilsyneladende har et samarbejde med er, der en lang diskussion om veteran kortet. I den diskussion bliver kortet ligefrem betegnet som et tiggerkort og en fornærmelse af veteraner. Det er en lang og interessant diskussion, men den generelle holdning er at ressourcerne burde have været brugt på mere direkte støtte af soldaterne og deres familier.

Du kan selvfølgelig anlægge den betragtning af det er god service til dem der ønsker gode tilbud, og at alle andre bare holde sige væk. Jeg kan ikke gennemskue om det er en fordel at du laver projektet i privat regi, men det er helt klart en fordel at det er veteran der står bag projektet. Tænkt dig godt om hvordan du kommunikerer og pas på at du ikke stikker hånden i et hvepsebo.

Fra københavn
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben Lundsgaard:
I den diskussion bliver kortet ligefrem betegnet som et tiggerkort og en fornærmelse af veteraner. Det er en lang og interessant diskussion, men den generelle holdning er at ressourcerne burde have været brugt på mere direkte støtte af soldaterne og deres familier.

 

Det er også det jeg selv har været "bange" for, at det bliver betegnet som et tiggerkort. Og som du rigtigt siger, så burde de penge have været brugt til noget mere fornuftigt, i forhold til de veteraner der virkelig har hårdt brug for hjælp.

Men når det er sagt, så som jeg skriver i mit første indlæg; nu ER kortet lavet, og jeg syntes det ville være endnu mere splid hvis det så bare blev smidt ud i skraldespanden. Det ville i mine øjne være en endnu større fornærmelse over for dem der er hårdt trængt til hjælp.  Nu kan vi lige så godt få noget positivt ud af det.

Jeg har det samtidig også sådan, at der også skal være plads til de 95% som er kommet hjem fra udlandet, og ikke har hårdt brug for hjælp.


Det er faktisk mig der kører krigeren.dk, og har haft lidt svært ved at finde ud af om krigeren.dk skulle være "afsender". eller om jeg skulle gøre det som privat person, selvom det stort set er én og samme ting.

Tak for din melding :-)

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er uenig.

Hvis man går til købmanden efter æg, og så finder ud af at æggene er rådne efter man er kommet hjem, - så skal man altså ikke spise dem bare fordi at nu har man været hos købmanden.

Veterankortet er en dårlig idè, - en tom gestus som soldaterne bør ignorere. Skulle det lykkes på privat initiativ at få noget fornuftigt ud af det, vil det blive (mis(brugt politisk.

Hæderen går sjældent til dem som hædres bør, og der er bestemt ingen grund til at give applaus til nogen fordi de lige har fundet en ubrugt bevilling på trykkerikontoen som de kan fyre af inden næste finanslov.

Jeg er helt enig med dem der mener at det er et tiggerkort, og jeg finder det helt absurd at man skulle have opsparet ret til rabat på et Rolex-ur fordi man har skudt en Afghaner i nakken, - for nu at udtrykke det så det kan forstås.

De værdier som soldaterne har kæmpet for, på Danmark og Verdensfredens vegne og for hvilke nogle soldater har betalt den ultimative pris, - skal ikke kunne gøres op i 5 koteletter til ½ pris i Føtex.

Hvis man gerne som Veteran vil sidestilles med ansatte i SAS, BRFkredit etc. og have rabatter som de ansatte i de firmaer får det, - så for min skyld gerne. Veteranerne har jo også været ansatte i Forsvaret, så personalerabat er et helt legitimt ønske.

Men så sløjfer vi lige flagdagen, - ikke sandt?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Et kort har den værdi som man selv lægger i det.

For mig at se er der ikke den store forskel på om jeg skulle give rabat til soldater eller medlemmer af diverse indkøbsforretninger. Som virksomhed vil jeg se på hvor mange mennesker jeg kan nå ud til....

Alt det politiske  ævl vil jeg se bort fra og koncentrere mig om min bundlinie.

/Henrik

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)