Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Priser på forsendelse fra Kina

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
I forbindelse med at vi starter ny virksomhed og skal importere fra Kina, vil jeg gerne bede om hjælp fra jer i forbindelse med import.
Vores virksomhed er importregistreret.
Vi er i øjeblikket ved at få produceret varer på 2 forskellige fabrikker i Kina. Henholsvis i Shenzhen og i Foshan.
Vi kunne derfor godt tænke os pris på forsendelse, fortoldning og levering til døren. Som I sikker plejer at gøre.
I Shenzhen er er der 2 kasser med en samlet vægt på 94 kg og fylder i alt 0,80 cbm.
I Foshan er der ca 170 kg og ca 1,7 cbm.
Er det muligt at få afhentet disse og I så fald. Til hvilken pris.
Hvad med forsinkring på varen? Der er ca. for 27.000 kr.
Vi skal fremadrettet have en del mere hjem, så hvis der findes et overordnet prisskema skal i være velkommen til at fremsende dette.
 
Søfragt er vel at foretrække?
Mvh Søren og Per
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Da der er tale om volumen godt (fylder meget vejer lidt) så vil det blive rigtigt dyrt at få tingene sendt med kurer eller almindeligt luftfragt, men det afhænger naturligvi af hvad du villig til at betale for at få godset hjem. Den eneste billige løsning vil være søfragt hvor du skal forvente en leveringstid på 30-35 dage.

 

MVh

Ravn

 

 

Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er klar over at det nok er søfragt der er billigst. Det jeg efterlyser her er eksakte priser på forsendelsen.

Tænkte at der var nogle speditører der kunne byde ind?

Mvh Per

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per.

Hvis du ikke allerede ved det, så skal du undersøge hvilke betingelser (incoterms) du køber under hos dine 2 leverandører. Det skal endten være FOB eller Ex-Works

FOB = Du betaler fragt og omk i DK

Ex-Works = Du betaler omk i kina, fragt og omk i Kina.

 

Hvis det er Ex-works skal du oplyse postnummer på hvor forsendelserne skal hentes før at man kan give en brugbar pris, og måske det kan svare sig at samle de 2 forsendelser og sende samlet ud af Shenzhen. Derudover skal du nok også oplys hvor godset skal leveres i DK ?  

Du spørger efter et overblik over rater mv, og kan sende dig et rateskema hvor du ved at indtaste vægt og CBM kan se prisen frem til din dør. Det kræver dog jeg har din mail adresse, så send mig en kort mail hvis du er interesseret...

Hilsen Sune

Import Consulting and Services

Tlf 70 20 75 11  / email: ics@forwarder.dk

 

 

 

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per,

Den gang jeg havde med import fra kina at gøre, gav vi ca. 10.000 for en container som skulle fragtes til dk.
Men så skal du også vente ca. 30-35 dage. Hvis du bor tæt på tyskland, kunne du eventuelt selv hente varen i hamburg, så sparer du en 5-7 dage.

Angående luftfragt så kan det sagtens lade sig gøre, og behøver ikke koste så meget, men undersøg hos et transport firma, ring til dfds eller blue water eller nogle af alle dem som findes og få en pris.

Da vi lavede import, var det normalt at varen var FOB Shenzhen, det vil sige at leverandøren/producenten leverer varen gratis til skibet eller fragt terminal i Shenzhen, men tjek det op så du ikke også skal betale for den fragt.

Angående fortolning findes der lister over hvad tolden er på den præcise vare, hvis varen produceres indenfor eu i forvejen plejer der at være en straftold på. Normalt sørger fragtfirmaet for fortoldning når varen kommer til dk.
For at spare penge hvis der er dyr importtold, kan du eventuelt lade varen stå i "frihavn" og så kun få fortoldet det du tager ud. Du betaler det sidste i told i sidste ende, men du betaler det først når du henter det ud, kunne være en likviditet fordel i enkelte tilfælde. Men igen ring og spørg et par fragtfirma hvad de har at tilbyde...

M

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)