Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ideer til iværksætter foredrag?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej ,

Jeg skal holde et foredrag om iværksætteri, og jeg mangler lidt inspiration.

Jeg skal holde det for 2.g’er på HHX som går med drømmen om at blive iværksætter.

Hvad manglede du at få at vide da du startede op, hvad manglede du af information, hvad syntes du ville være spændene at høre om ?

Forslag modtages gerne, er løbet lidt kold i ideer.

vh. Jakub Slusarek

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

fortæl om succesen, måske i tal.
f.esk hvor meget du har tjent på det,hvilken bil du har.. ting der lokker unge.

jeg er selv 17 år og jeg elsker at høre på foredrag af andre unge iværksætter.

en af stifterne af miinto.dk holdte foredrag på min skole.
her fortalte han om hvad hans mål var ( lambo) og han fortalte at han i en tidlig alder sad med et stort tvselskab om reklamer af miinto i tvet til 2,5 mio. kr. det gav på en måde gåsehud, fordi at der er faktisk mulighed for os unge som virkelig gerne vil starte noget op, at sidde som han gjorde og lave kæmpe aftaler med et tvselvskab. og genralt udleve vores drømme.

- du kan også komme ind på skat, om du har revisor eller du selv står for det.
personligt er det med skat, regnskab, import osv osv det som virkelig holder mig nede omkring at starte mit eget firma.

mvh

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jakub Slusarek:

Hej ,

Jeg skal holde et foredrag om iværksætteri, og jeg mangler lidt inspiration.

Jeg skal holde det for 2.g’er på HHX som går med drømmen om at blive iværksætter.

Hvad manglede du at få at vide da du startede op, hvad manglede du af information, hvad syntes du ville være spændene at høre om ?

Forslag modtages gerne, er løbet lidt kold i ideer.

vh. Jakub Slusarek

Hej Jakub

Jeg synes, at det er vigtigt at du kommer med nogle personlige historier om hvordan du har klaret skærene når du har stået i udfordringer til halsen. 

Alt det man kan slå op på nettet er efter min mening lidt uinteressant når man holder foredrag - så bare slå dig løs...

Når jeg holder foredrag for bl.a. potentielle iværksættere tager jeg udgangspunkt i min liv som prof. bobslædekøre, indkasttræner og verdensrekordholder i indkast... Det er nogle noget anderledes historier jeg kommer med - men publikum kan li´ at høre dem for de kan nikke genkendende til mange af de samme udfordringer...

Så bare giv den gas Jakub - så skal du nok begejstre dit publikum Big Smile

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

god ide at have en unik ide 

at man ikke tænker på penge med motivation driver det frem 

man vil videre formidle et budskab

man ved hvad cvr nummer er 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Tak for de gode forslag. Det er et foredrag på engelsk, til unge fra hele Skandinavien.

Så skat og moms, er ikke relavant.

Min plan er

- introduktion.

- Mine drømme om firmaet,og hvordan jeg realiserede dem

- Min success og nederlag.

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 203
Fra  Webpilots Aps Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne evt. tage ind på startupsteps.dk og lytte til nogle iværksætterhistorier derinde. 

Der kan du med garanti få noget god inspiration.

Mangler du en designer, hjemmeside eller webshop? Kontakt vores Webbureau i Århus: http://webpilots.dk

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jakub Slusarek:

Hej, Tak for de gode forslag. Det er et foredrag på engelsk, til unge fra hele Skandinavien.

Så skat og moms, er ikke relavant.

Min plan er

- introduktion.

- Mine drømme om firmaet,og hvordan jeg realiserede dem

- Min success og nederlag.

Det lyder som en fin plan. Vis evt. også en video af dit arbejde. Jeg ved, at du tidligere har medvirket i en.

Et forslag til åbningen kunne være: Hvor mange af jer har overvejet, at blive iværksættere?

Sidst, men ikke mindst, så hold din powerpoint i punkt-form, hvis du vælger at have en. Præsentationer, hvor man skal læse en helt masse holder simpelthen ikke.

Men en powerpoint kan være god til fx at vise en kurve over, hvornår du gik break-even, nogle billeder af dit setup fra, da du startede - til i dag.

Så en powerpoint kan nemt være super relevant i mine øjne, fordi det mange gange er lettere at forholde sig til noget, når man får præsenteret det visuelt.

Til sidst er en spørge-runde selvfølgelig et most. Altså så man nærmest skaber en lille debat i slutningen af foredraget - evt. med en slutreplik: Hvor mange af jer overvejer nu, at blive iværksættere?

Det sidste spørgsmål er sjovt for at se, om dine historier har påvirket nogen, hvilket de forhåbentligt har.

Jeg håber, at mine inputs kan bruges, og at foredraget bliver en succes.

Din historie er jo især interessant, fordi du har gjort noget allerede velkendt til en mobil og fleksibel service.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)