Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kedelig patentsag. Hvad gør jeg?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 72
Fra  Ayrot Designs Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle amino'er

Jeg er havnet i en meget kedelig situation, situationen er den. At i Oktober måned søgte jeg på Google efter billige Beats By Dr Dre Headphones, jeg fandt så frem til en hjemmeside, som hedder aliexpress.com. Jeg så at de havde et tilbud med 10 headset for 96 USD, jeg bestilte så headset'ene. Da de så ankom til Danmark, fik jeg et brev fra Task Force Varemærkeforfalskningen, hvori der stod at de mistænker dem for at være falske, og at de så vil starte en sag. De har nu startet en sag, og har fået et brev fra Beats By Dr Dre's advokater fra Sverige, hvori der står at de kræver 10 000 Euro i erstatning for krænkelse af intellektuel ejendom, og headset'ene destrueret. De har vedhæftet en "confession"-dokument, som de vil have at jeg skal underskrive og sende til dem, inde d. 11 November, og hvis jeg ikke gør det kræver de 100 000 Euro. Jeg har prøvet at ringe til advokaterne, men deres sekretær siger, at de først er på kontoret igen på mandag.

Da jeg købte dem over internettet, troede jeg at de var ægte.

Alt den ballade, pga. nogle Headset's.

Jeg skal huske at oplyse, at jeg er dren på 15 år, og ikke har forstand på patent-sager

Er der nogen som har forstand på sådan nogle sager, som er villig til at rådgive mig?

På forhånd tak

Abdalla

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Såvidt jeg ved så er det ikke ulovligt at købe kopivare. Jeg mener også at lignende sager har været oppe med folk der blandt andet har købt kopivare af sko hvor producenten efterfølgende har krævet store erstatninger. Du skal i hvert fald IKKE acceptere noget som helst, eller underskrive noget førend du har snakket med en advokat - For har du først accepteret noget så står du svagere!

Jeg er ikke 100% sikker, og jeg vil anbefale dig at kontakte en advokat. Eller at vente på at f.esk. Kristian fra KLAR advokaterne kigger forbi tråden og måske svare!

Fra Odense
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah, det var sgu ikke så godt! Ville nok vente til på mandag og prøve at få fat i dem og prøve at forklare situationen..

Det kan ikke være rigtigt at en 15-årig skal betale 50.000 kr. for 9 headsets som du købte i god tro, men er ikke sikker på hvordan reglerne helt præcist er.

Det er ihvertfald meget uheldigt og håber ikke du får lov til at betale for det :/

Held og lykke med det. 

Mvh. Mathias

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

abdalla:
Jeg så at de havde et tilbud med 10 headset for 96 USD,

 At du ikke viste at hovedtelefonerne var flakse lyder meget mærkeligt i mine øre, specialt når du kun har givet omkring 50 kr pr. stk. !! 

Pga din lave alder mener jeg ikke du har noget at frygte. Men for en sikkerhedsskyld Jeg vil anbefale dig at du snakker med den gratis retshjælp der findes i din by, de vi kunne hjælpe dig med sagens. 

lad være med at snakke med den svenske advokat indentil du har talt med retshjælpen.

 

Mvh

Ravn 

 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også kontakte dem og forklar at du har købt dem i god tro. Og efter hvad jeg kan se på sælger side så sælger de dem kun som 10 stk pakke og du ikke har købt dem med videre salg for øje men at du har købt dem til eget forbrug. Samt fortælle at du bare er 15 år og det måske er første gang du køber noget fra udlandet.

Så kan du måske slippe med en mindre afgift. Hvis du ikke er til at flytte med beløbet skal du nok kontakte en advokat men tag den med dine forældre også fordi du er jo ikke myndig så det er jo dem som de kan komme efter også.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Retshjælpen kan ikke gøre så meget kun anbefalinger også henvise til en advokat.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De kan desværre stå stærkt i deres sag, da de kan sige at du har købt dem med salg for øje, for hvad skal du med 10 stk.? havde der været tale om 1 eller 2 stk. så var sagen aldrig kommet så langt.

Din lave alder taler dog til din fordel.

Håber det bedste for dig.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er 99% sikker på at du kan bede dem stoppe den bøde op i -der hvor solen ikke skinner- såfremt:

Du IKKE har købt til at vidersælge

Har handlet i god tro

(Det er så deres ansvar at modbevise dette)

Det er alment kendt at de store firmaer truer og sender store regninger. Det har tidligere været i et forbruger program i TV hvor det omhandlede kopier af SKO! Det der bekræfter mig er følgende:

http://www.tinaogbent.dk/2010/02/02/k%C3%B8b-kopivarer/

http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=8029 

Anyways - Du skal kontakte den gratis retshjælp, eller kontakte en advokat. De penge det koster er godt givet ud!

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads A.:

De kan desværre stå stærkt i deres sag, da de kan sige at du har købt dem med salg for øje, for hvad skal du med 10 stk.? havde der været tale om 1 eller 2 stk. så var sagen aldrig kommet så langt.

Hvor i bevises det at der er tale om vidersalg fordi at han køber 10 stks? 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 3 (21 indlæg)