Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er Amino for alle? Burde der være en aldersgrænse?

Side 1 ud af 7 (66 indlæg)
Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 12 person

Hej alle på Amino,

Inden du læser videre, bør du vide at dette er et undrende spørgsmål, ikke et reelt ønske om udelukkelse grundet alder, religion, jobvalg eller lignende.

Men hvorfor er Amino for alle? Idea

I "Om Amino" står der at "Iværksætter-portalen Amino, er stedet hvor danske iværksættere og selvstændige mødes" og der er immervæk ikke ret mange selvstændige under 20 år.

Hvorfor er der ikke blevet opsat nogle regler for alder, medlemmernes arbejdsmæssige baggrund eller lignende?

Hvorfor er Amino for alle og hvordan opretholdes et højt fagligt niveau, når vi nu er så broget en skare herinde??

En del undren herfra....

 

- Celgaard

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,9 stjerner givet af 7 person

Der findes mange iværksættere som er under 20!?

Tag nu f.eks Simon som var 14-15 da han startede, han tjener 15-20 gange mere ind hvad du gør på 5 år :)

Så er den vist klart right?

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino er vel ikke kun for folk der ER selvstændige. Men også for de folk der søger inspiration til at blive selvstændige, eller som drømmer om det.

Og hvorfor udelukke folk på baggrund af alder? En 15 årig kan bidrage med mere end én på 40!

Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

 Det er vel i alles interesse at der kommer flere iværksættere i dette land.

 Og det er immervæk (som med alt andet) lettere at starte noget hvis man har prøvet noget lignende før. Så hvis vi kan hjælpe en masse yngre aminoer med den rette tankegang, tror jeg også, vi vil se en gevinst i form af flere iværksætter senere hen.

 Så vi må bare finde os i at svare på flere "dumme" spørgsmål fra håbefulde 16-årige. Det er en investering :)

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46546
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes som ikke at der er klare indikationer af, at irrelevante tråde kommer fra helt unge, mere end fra alle aldersgrupper, og i alle fald kan der da sagtens være 15 årige som går med tanke om at ville starte noget selv (flere tråde om hvor gammel skal man være for at få CVR) og jeg mener Amino tjener et formål ved at udbrede viden om iværksætteri og opmuntre til at komme igang, samtidigt med det er en voksen debat - OG et rådgiver forum

Derfor - jeg behøver ikke en aldersgrænse - er man gammel nok til at være interesseret i iværksætteri kan man være med

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 5 person

Kan godt lide at du kalder det for en "investering" i de unges fremtid.

Så holdningen herinde er at alle er lige meget værd og at de unge også bliver "voksne" en dag, der så vil hjælp nye unge herinde - sådan en positiv minded cirkel??

Men hvad med den professionelle linje?

Bliver mange af de garvede så ikke jaget væk, når der bliver længere mellem de virkelig gode sparringspartnere, der er på "niveau", hvis man kan sige det sådan??

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Celgaard

Det er et rigtigt godt spørgsmål, selvom præmissen ikke er helt rigtig!

For der er dele af Amino man kun kan skrive i hvis man er under end en hvis alder!

Jeg har længe synes, at der er en masse vigtigt fede iværksætter som jeg ville ønske brugte Amino. Men dem møder jeg kun ved de forskellige meetups, fester etc.

Desværre er fordommen omkring Amino, at det kun for "bunden" hvilket er rigtigt synd.

Måske kunne man ved en opdeling opnå at lidt flere erfarne krafter ville bruge Amino. Men det er svært, at se hvordan det præcist skulle udformes.

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skulle denne aldersgrænse ligge på? Jeg er 15 år, så jeg går ud fra at jeg ikke ville være velkommen, hvis der kom en aldersgrænse :/

Jeg lærer ekstremt meget på amino, og finder mange interessante personer.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3339
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er muligt at en nedre aldersgrænse kunne "hæve niveauet" for de resterende brugere på den lidt korte bane.

Men prøv at forestille dig at vi sidder her og bliver nogle gamle røvhuller ude af trit med trenden fordi vi har lukket de unge mennesker ud af vores netværk og de har lavet deres eget lukkede netværk. Det lyder lidt som at grave sin egen grav i mine ører.

Lad de unge mennesker få en bid af kagen - ellers ender det med en blodig revolution :-)

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Nu kan man jo godt være iværksætter eller have en meget kreativ tankegang selvom man ikke ejer en virksomhed, eller er over 18 år.

Hvis man render rundt med drømmen om at starte en virksomhed, når man er færdig med sin uddannelse, eller folkeskole - hvad ved jeg - hvorfor så ikke være på forkøb? Hvorfor ikke indsamle viden om den branche man gerne il ind i, før man reelt set går ind i den?

Jeg ejer på nuværende tidspunkt ingen virksomhed mere, men derfor bidrager jeg stadig med viden jeg ved omkring hjemmesider, eventuel markedsføring, og en smule seo - samt andre emner som fra tid til anden dukker op.

Jeg er sikker på at jeg igennem de seneste måneder hvor jeg har været medlem, har hjulpet ret mange mennesker, og den har således også gået den anden vej.

Amino er et forum, men også så meget mere end det. Der bliver gjort plads til at alle kan være med, uanset drøm, ambitioner, arbejde eller erfaring. Jeg har fået hjælp fra utallige mennesker, læst utallige indlæg fra mennesker, og besvaret tråde hvor menneskerne ikke har noget firma.

Der er selvfølgelig en rådden tomat ind imellem - men det er blot at sortere den fra som nu ér der, og så selv hjælpe til med at holde det høje faglige niveau, selvom jeg nu synes at niveauet herinde er ret højt.

Jeg takker AMINO for at man ikke skal have en registreret virksomhed for at blive medlem, have nogle specielle kvalifikationer eller være en vis alder.

Det var lige min mening omkring dette emne.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Side 1 ud af 7 (66 indlæg)