Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Deltag i vores (Amino) Idékapløb

Side 4 ud af 5 (50 indlæg)
Fra Greve
Tilmeldt 25. Dec 08
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 22:20 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

jesperlh:
Min grundide er netop ideer for ideernes skyld, og det rykker da i HØJ grad, ideer avler ideer, og jo flere ideer der avles jo bedre.

Jeg er enig I at ideer er vigtige, men denne form for ukontrolleret brainstorming mener jeg ikke giver værdig.

Hvis 'ide konceptet' istedet gik på f.eks. hver måned at forbedre problem X - så ville det starte med en ide, hvorefter en ide genere ny ide, fordi der arbejdes henimod sammen mål - forbedre problem X.

Misforstå mig ikke - jeg har fuld respekt for de personer, der er iderige - konstant Beer

FBHate | Because Nobody Cares What You Like

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 22:46 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Larsen:
Jeg er enig I at ideer er vigtige, men denne form for ukontrolleret brainstorming mener jeg ikke giver værdi.

Det er jeg sjovt nok uenig i :-) Årsagen er at jeg skelner mellem 3 former for idegenerering/innovation/udvikling:

Radikal Innovation: Baseret på gennembrud, enten af teknologisk karakter, visionær karakter eller "gal mands værk" som min blog er :-)

System innovation: Ny funktionalitet ved at mixe det eksisterende på en ny måde, det nemmeste eksempel er benzinmotoren, som i da bliver systematisk videreført.

Incremental innovation: Tekniske forbedringer, udvidelse i anvendelsen af radikale og system generedede opfindelser. Det er denne sidste som du fokuserer på hvis du har en LEAN-org. Og det er i dette felt jeg selv har opereret som marketingmand, med at justerer produktet efter markedet.

Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 08:06 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper

Husker du vores samtale, da jeg tog udfordringen op om idékapløbet, at komme først med de 1000 ideer. Netop at der ville komme denne kritik?

Brian: Men som vi har skrevet i vores "Manifest" (om man vil) Vi gør det for vores egen skyld... og fordi vi kan det... fri fra jantelov mv.

Jeg gør dette fordi jeg faktisk finder det tilfredsstillende at have et sted hvor jeg kan komme af med mine tanker. Skrivebordsskuffen er ikke nok. Jeg lever mine ideer ud igennem dette forum, brugbart eller ej for andre. Men inspiration kan hentes, jeg er eksempelvis meget inspireret af Jespers ideer, som så netop beviser formålet med dette kapløb... men vi respekterer din kritik og lader andre dømme om der er nogen værdi i denne idévolume.

Vi ved der er andre som os derude, få nu ideerne op af skrivebordskuffen og del dem med os andre ;-)

Tommy

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:57 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper og Tommy

I søger flere deltagere - og jeg selv har meldt mig på banen som idémand på et tidspunkt.

Jeg har tænkt lidt over det og vil ikke deltage - i stedet vil jeg på et tidspunkt lave en blog, hvor formålet ikke er så mange ideer som muligt men derimod at beskrive dem lidt mere dybtgående - altså hvordan kan man gribe ideen an, hvor ligger salgspotentialet, mm.

Held og lykke med alle Jeres ideer.

Michael

Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 09:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Det er jo fantastisk, så har vi da inspireret en udover os selv ;-)

Når det er sagt, er hensigten med en idépitch netop at lade det være op til folk selv at tage skridtet videre. Du tager så yderligere 2 skridt. Din idé lyder mere som om at du selv agter at praktisere dem og deraf søger midler til at realisere dem, hvilket jo vil være fornemt om dette kunne lade sig gøre. Det orker jeg bare ikke fordi det er et meget omfattende arbejde hvis det skal være "Dybt". Personligt har jeg ikke et ønske om at arbejde gratis for "folk". Idékapløbet er et inspirationsforum.

Men fortæl os om din blog når den kommer, og lad dig inspirere af vores strøtanker... ;-)

Tommy

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Idékonkurrencen Kort&Godt:
Din idé lyder mere som om at du selv agter at praktisere dem og deraf søger midler til at realisere dem, hvilket jo vil være fornemt om dette kunne lade sig gøre.

Hej Tommy

Det er på ingen måde hensigten. Min eksisterende virksomhed tager al min tid, hvorfor idéudvikling er gået hen og blevet en hobby. Jeg elsker iværksætteri (har selv kastet mig over 3 i mine øjne gode ideer, som viste sig at være for "tunge" at bevæge sig ud i for mig) og skulle jeg være så heldig at en dybt bearbejdet og publiceret idé skulle føre til en opringning fra en iværksætter, som vil overtage, er det fint med mig. Han skal selvfølgelig være velkommen til at lægge et mindre beløb, men hensigten er ikke at sælge ideer men inspirere. Det er meget sjældent, at en idé kan kopieres 100%....

Michael

 

Fra Bagsværd
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 01:23 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg skulle til at starte min blog med idé'er fik jeg en rigtig god idé takket være jer! Jeg lå i min seng og tænkte at jeg ikke er særlig god til at formulere mig på skrift og wupti, så fik jeg en idé. Jeg har så kontaktet CSE (Copenhagen School of Entrepreneurship) for at søge om optagelse så jeg kan iværksætte denne idé hos dem, hvor man forbinder iværksætteri med uddannelse.

De syntes min idé var rigtig spændende, så næste skridt er lidt mere research og finde en udvikler og så et møde hos dem i januar.
Glæder mig helt vildt!

P.S. Bloggen er sat på standby da jeg fokuserer 100 % på dette projekt. 

Driver www.ebakko.dk hvor vi sælger e cigaretter og tilbehør

Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 10:16 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Umut

Tak for dit indlæg. Hvis vi kan inspirere som vi tilsynlandende har gjort her er det jo fantastisk, det er jo hele formålet. Om du så havde fået ideen i en anden kontekst senere er en anden ting, men det har motiveret dig til at handle ;-)

Skriv videre her så følger vi dit projekt... din blog kunne jo også være en status på dit projekt, så vi netop kan følge med og komme med sparring i din process?

Når dette er sagt, kan man sagtens have en blog ved siden af alt det man går og laver, det har vi andre jo også. Bloggen er vores fritidsidealismeprojekt ;-)

Vi blogges ved Umut, og tak fordi vi måtte inspirere

Mvh

Tommy Duus

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 13:27 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Umut Ücler:
De syntes min idé var rigtig spændende, så næste skridt er lidt mere research og finde en udvikler og så et møde hos dem i januar.

Tillad mig at juble en lille smule, det er sgu da FEDT!!! Al mulig held og lykke med det, håber det bliver en vanvittig stor succes!!! :-)  

Og rigtig glad for at ideer kan inspirerer til ideer!!!

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 13:46 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

jesperlh:

Umut Ücler:
De syntes min idé var rigtig spændende, så næste skridt er lidt mere research og finde en udvikler og så et møde hos dem i januar.

Tillad mig at juble en lille smule, det er sgu da FEDT!!! Al mulig held og lykke med det, håber det bliver en vanvittig stor succes!!! :-)  

Og rigtig glad for at ideer kan inspirerer til ideer!!!

Hej Jesper. Hvad blev der af ideen med at samle alle ideer ét sted? Evt lave hver ide til en tråd så dem der havde et hurtigt indspark kunne gøre dette? Det med at man har en "idedatabase" nu - det køber jeg ikke rigtigt når det er spredt på x antal blogs.

Kunne det ikke være fedt med idefora.dk - sat op på en wordpress-platform. Der laves brugere til de forfattere der 'godkendes' løbende - og så er der ellers nogle prædefinerede kategorier man kan smide ideer ind i (selvfølgelig også en rodebunke-kategori).

Her kan man ligeså nemt overskue fx. dine ideer ved at klikke på forfatter jesperlh og se han har de her 108 forslag pt. :-) 

På den måde tror jeg ideen for ALVOR for gennemslagskraft - og i den grad bliver et idemekka der spreder sig som ringe i vandet :-) 

Er jeg helt skæv på den?

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Side 4 ud af 5 (50 indlæg)