Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fanastisk koncept - frugt leveret til skoleelever

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Greve
Tilmeldt 25. Dec 08
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Min datter kom i dag hjem med en folder fra http://www.skolefrugt.com her kan man få leveret frisk frugt direkte på skolen til en lav pris a 2-3 kr. pr. dag.

Vi har ikke prøvet dette endnu, men jeg syntes ideen er super - og utroligt at det kan løbe rundt med en så lav pris.

Er det en Amino der står bag dette?

 

PS. Jeg har intet med firmaet at gøre og kender ikke kvaliteten!!

PPS. Det optimale havde dog været at frugten allerede var tilgængelig på skolen, men det er desværre sparet væk Angry

FBHate | Because Nobody Cares What You Like

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor der skal være EU-støtte til den slags. Frugten kan købes billigere i et supermarked og så kan ungerne endda selv vælge hvad de vil have med.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Greve
Tilmeldt 25. Dec 08
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

helt enig mht. EU støtte.

De familier med overskud i hverdagen vil altid kunne lave et bedre tilbud - men som travl familiefar, så betaler jeg gerne for denne service, forudsat at kvaliteten og udvalget er ok.

Jeg synes fortsat at forretningsideen er god - og potentialet er der.

 

FBHate | Because Nobody Cares What You Like

Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 218
Fra  CS-WEB Skrevet kl. 02:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er et fedt nok koncept og tvivler egentligt på om man selv kan købe et stykke frugt til 2 kr i DK ?

Pllus den faktor at man selv skal huske at få det købt , pakket ned osv... måske et problem for mange travle forældre ... så skolefrugt er nok kommet for at blive.





/Claus

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Nielsen:
og tvivler egentligt på om man selv kan købe et stykke frugt til 2 kr i DK ?

 

Hvis der ikke var EU-støtte på skolefrugten, så ville du kunne få det til samme pris i alle danske supermarkeder, ved at købe minimum 10 stk., og her kan du endda få danske æbler og pærer. Det er også muligt at købe til 2 kr. stykket, men så skal du vælge det supermarked der har fødselsdag den pågældende uge Smile

Tilbage til det med EU-støtten. Hvorfor skal det halve af Europas befolkning være med til at finansiere at mine børn skal have et stykke frugt i skolen, når jeg udmærket selv har råd til at betale og jeg endda kan købe frugten til samme pris i et supermarked, som prisen med tilskud på skolen.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt koncept!

Men hvorfor skal EU borgerne betale for at andres unger får frugt? Tilskuddet er på 1 krone pr dag. Og med 200 skoledage på et år, er det 200 kroner pr elev i denne frugtordning.

Så alt efter hvor mange der siger ja til tilbuddet, så bliver det en betragtelig sum hvert eneste år.

Kan ikke se hvorfor Hr og Fru EU skal betale for andre børns frugt.

Hvis ordningen var helt uden tilskud, så ville det jo være fair nok. Lad dem der vil betale sig fra det, betale sig fra det. Bare 30% af regningen ikke i sidste ende skal tørres af på mig og alle andre.

Måske er jeg mavesur? Men når min datter starter i skolen, så skal jeg nok selv købe frugt og give hende med. Så ved jeg jo også, hvad min datter putter i munden.

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Nielsen:

Ja det er et fedt nok koncept og tvivler egentligt på om man selv kan købe et stykke frugt til 2 kr i DK ?

Pllus den faktor at man selv skal huske at få det købt , pakket ned osv... måske et problem for mange travle forældre ... så skolefrugt er nok kommet for at blive.

/Claus


I SuperBrugsen her i Brørup, betaler vi fast lav pris på 1,98 pr stykke frugt. Og at købe en pose med 5 stykker frugt, en gang om ugen, når man alligevel er nede for at handle ind, er vel ingen videnskab? :-)

Og at huske at smide frugten i skoletasken, er vel blot et spørgsmål om at vænne sig til, at det gør man, når man smider madpakken ned i skoletasken?

Nogle gange, så trækker travle forældre "travlt-kortet" lidt for ofte, og bruger det som undskyldning for, at alle vi andre skal tage os af deres børn - det er usmageligt. Sætter man karrieren så højt, så skulle man have brugt kondom - men det havde de jo nok for travlt til at købe, så lad os også indføre EU tilskud til kondomer :-)

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ved Rema 1000 ofte kører tilbud på frugt. 10 stk. 10 kr. (1 kr. pr. stk.)

Netto har gjort det samme.
Det er op og ned hvilken kæde som gør det men det er muligt at finde.

Supermarkederne gør det jo for at tiltrække kunder også får de ofte solgt andre varer nu du er kommet ind i butikken efter din billige frugt ,-)

Fra Greve
Tilmeldt 25. Dec 08
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Stop det EU pjat og kig på konceptet.

Jeg ved godt at man kan købe dette billigere selv og jeg kunne også selv huske på frugt i køleskabet. Problemet er at hvis jeg privat skal sikre mig at der er frisk frugt næste dag, så skal jeg enten:

- handle dagligt
- forbyde min datter at spise al den frugt hun og hendes veninder ønsker (i stedet for slik)
- købe ekstra, som måske skal smides ud.
- sikkert meget mere

Pointen er at ALT kan lade sig gøre, men nogen gange er en alternativ løsning god eller bedre...

 

FBHate | Because Nobody Cares What You Like

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes ikke om konceptet - hvem skal styre det ude på skolerne. Lærerne, eleverne, pedellen? Det minder lidt om skolemælk, som vel er opstået for at børnene skal have nok kalk. Selvfølgelig skal de også have frugt dagligt, men come on! 1 stk. frugt i tasken hver dag er ikke helt vildt besværligt. Vi køber ind til en hel uge ad gangen, og det når altså ikke at blive for gammelt. Måske er det et æble de 2 sidste dage, fordi pærerne og bananerne er blevet det, men de smager da meget godt sådan nogle æbler.

Vi skal jo købe frugt alligevel....

Spændende at se, om det bliver en succes.

Apropos skolemælk... Det er da underligt - uanset den sundhedsmæssige vinkel - at man må reklamere for et koncept ved at skolen smider en seddel i børnenes tasker. Mig bekendt er det ikke skolens opgave at reklamere for produkter/koncepter på vegne af andre. For så vil jeg da gerne aftale med skolerne, at de kan købe lakridser gennem mig Big Smile

Michael

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)