Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vores firma er sendt til inkasso - men vi har aldrig modtaget fakturaer pr. mail

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er frustreret. Vi har fået brev om at vores firma er sendt til inkasso af en større trælast/byggekæde. Vi har i foråret oprettet konto hos kæden og en medarbejder har indkøbt varer 3 gange i løbet af foråret for ialt ca. 8.000 kr. Vi har ikke handlet i kæden siden. Vi burde modtage fakturerne pr. mail i pdf-format, og vi er enige med inkassofirmaet om at mailadressen er korrekt. Alligvel har vi ikke modtaget hverken de 3 fakturaer, kontoudtog, rykker 1 og 2 eller nogen anden form for korrespondance fra trælastkæden. Medarbejderen som har købt varerne er uvidende om de manglende fakturaer, og jeg (bogholderen) får intet på mail, hvorfor jeg ikke er klar over, at der er købt ind hos byggekæden. Vi får dagligt fakturaer, tilbud mm. fra andre bygge- og vindueskæder uden problemer - og jeg har tjekket i uønsket mail, men der er ikke noget. Jeg tror der er gået noget galt i opsætningen af vores konto, eks. udskrift til forkert pdf-printer eller lign. Men inkassofirmaet, mener at jeg har modtaget fakturaerne, da mailadressen er korrekt.

Er der nogen, som har prøvet det samme, og hvad gjorde i for at bevise at i ikke havde modtaget fakturaerne.

Mvh

Pedersen og Jensen

Fra Greve
Tilmeldt 25. Dec 08
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

har I checket jeres spam-filter?

FBHate | Because Nobody Cares What You Like

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lav en  insigelse skriftligt overfor inkasso firmaet. 

Bed enten trælasten eller inkasso firmaet om at dokumentere at mails er afsendt til Jer.  At trælasten har jeres mail adresse er jo ikke nogen dokumentation for at de har sendt en div. mail.

 

Mvh

Ravn

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Bed om at få fakturane tilsendt som alm. post.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Hej

Lav en  insigelse skriftligt overfor inkasso firmaet. 

Bed enten trælasten eller inkasso firmaet om at dokumentere at mails er afsendt til Jer.  At trælasten har jeres mail adresse er jo ikke nogen dokumentation for at de har sendt en div. mail.

Mvh

Ravn

Helt enig! Bed dem dokumentere at mailen er sendt!

Jeg ved at en af vores MaxiWeb-kunder har haft stået i en lign sag. Vi har i mailloggen fundet beviser frem, hvor der står vores SMTP server har afleveret mailen til hans kunde, hvilket hjalp ham i hans inkasso sag mod hans kunde. 

Så jeg tror det er ret normal praksis at bede om dokumentation for dette. Hvis de er helt umuligt, kan du blot referere til at MaxiWeb har udtalt overstående!

Derudover vil jeg så sige, at når vores kunder ikke reagere på faktura + første rykker via mail, så er vores normale praksis at sende et fysisk gammeldags brev. Men det sker ikke ret tit mere :)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har faktisk også prøvet at skulle have fået faktura via e-mail, hvor jeg ikke modtog den. I mit tilfælde var det dog ikke et større problem end at servicen så udløb automatisk.

I din situation mener jeg dog det er dem der har et problem (medmindre der er sket ændringer indenfor lovgivningen af det område de sidste par år). 

For få år siden kunne man ganske vist sende faktura via e-mail. Rykkere, derimod, skulle sendes per post - og afsender havde bevisbyrden. Dvs at en rykker skulle sendes anbefalet. 

Nogen må vide om rykkerprocedurer har ændret sig så meget.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Wink

Gita Street:
Nogen må vide om rykkerprocedurer har ændret sig så meget.

Ja generelt mangler der jurister på Amino

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Wink

Gita Street:
Nogen må vide om rykkerprocedurer har ændret sig så meget.

Ja generelt mangler der jurister på Amino

Troede ellers du var Aminos jurist :-)

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gita Street:
I din situation mener jeg dog det er dem der har et problem (medmindre der er sket ændringer indenfor lovgivningen af det område de sidste par år). 

Retten anerkender  e-mails som et meget vægtigt bevis. Hvis leverandøren kan dokumentere en automatisk genereret kvittering for at der er sket aflevering vil det naturligvis styrke beviset for leverandøren.

Der er ingen krav om at en faktura skal fremsendes med posten.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)