Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det ønskede domæne er optaget

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra skive
Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

hehe det var nu ikke ment sådan at DET er MIT domæne der var bare mere ment som en overskrift ikke andet. men kan selvfølgelig godt se hvad du mener. jeg ville egentlig bare høre om man måtte kontakte ejeren for om måske ville sælge for det kunne jo også være en mulighed at han har købt domænet fordi det er et rigtig godt domæne og for at vidresælge til en anden der havde den rette ide.

så at du mener at jeg nærmest vil ødelægge en iværksætters forretning er altså ikke tilfældet, hvis han skal bruge det og ikke ønsker at sælge vil jeg ikke gøre mere ved det :)

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg river lige den her tråd frem igen.


Jeg står i samme situation som trådstarter, og har nogle spørgsmål.

Hvordan kan du se, hvor længe domænet er ejet endnu? Jeg kan se, at der ingen er i venteliste på domænet, så jeg vil komme først ind, men det nytter ikke, hvis domænet er ejet i 2 år endnu.


Jeg har ikke haft kontakt til ejeren endnu, så jeg ved ikke, om han vil være interesseret i at sælge. Domænet har været ejet af ham siden 2009, hvorfor man må formode, at han har forlænget sit domæne en gang(?). Det står pt. uden nogen index side, så det kan da være, at ejer kan lokkes til at sælge.

Vil det nytte noget at tage fat i 'domæneklagenævnet'?, er der nogen herinde der har haft succes med det, i denne her situation?


Mvh Christian.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes

Christian Fog:

Jeg river lige den her tråd frem igen.


Jeg står i samme situation som trådstarter, og har nogle spørgsmål.

Hvordan kan du se, hvor længe domænet er ejet endnu? Jeg kan se, at der ingen er i venteliste på domænet, så jeg vil komme først ind, men det nytter ikke, hvis domænet er ejet i 2 år endnu.


Jeg har ikke haft kontakt til ejeren endnu, så jeg ved ikke, om han vil være interesseret i at sælge. Domænet har været ejet af ham siden 2009, hvorfor man må formode, at han har forlænget sit domæne en gang(?). Det står pt. uden nogen index side, så det kan da være, at ejer kan lokkes til at sælge.

Vil det nytte noget at tage fat i 'domæneklagenævnet'?, er der nogen herinde der har haft succes med det, i denne her situation?


Mvh Christian.

Kort og generelt sagt:

Reelt er der intet at gøre andet end at kontakte vedkommende, der har det og håbe denne vil af med det.

At tage fat i domæneklagenævnet vil bare medføre en masse besvær for dem og dig.

(For øvrigt ros til dig for at søge noget om emnet her på Amino i stedet for bare at starte endnu en ny tråd med nøjagtig samme emne som et utal andre tråde. Yes)

 

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Fog:
Hvordan kan du se, hvor længe domænet er ejet endnu? Jeg kan se, at der ingen er i venteliste på domænet, så jeg vil komme først ind, men det nytter ikke, hvis domænet er ejet i 2 år endnu.

Ethvert domæne er kun "ejet" (reelt "lejet") for et år ad gangen. Man fornyer sit "lejemål" ved at betale den årlige afgift når DK-Hostmaster sender en opkrævning. Du kan ikke se nogen steder hvor længe den nuværende ejer har tænkt sig at blive ved med det.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
At tage fat i domæneklagenævnet vil bare medføre en masse besvær for dem og dig.

Hvis ens domænerettigheder krænkes er domæneklagenævnet en god hjælp. Er der ikke sket krænkelse og du blot har fundet et domænenavn som en anden har registreret før dig, så overvej situationen, hvis ikke du på almindelig vis kan købe domænet.

En domænesag kan trækkes ud i lang tid og selv efter en afgørelse kan den ankes til byretten. Så i stedet for at fokusere på et domæenavn så fokuser på forretningskonceptet.

/Henrik

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er optaget er det vel ikke dit domæne ;)

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær også opmærksom på, at blot fordi der ikke er en hjemmeside når du forsøger at slå domænet op, så kan det jo sagtens blive brugt til mails eller andre ting (det kunne f.eks. være testdomæner i en virksomhed for blot at nævne et eksempel). Der er også flere, der nævner klagemuligheder. Min erfaring siger dog, at det er svært at gøre krav på et domæne - i hvert fald med det grundlag, der er nævnt i denne tråd.

Hvis nogle registrerer et domæne som ligger tæt op af dit firmanavn eller brand - eller f.eks. laver typo squatting, så er det selvfølgelig en hel anden sag.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for hjælpen.

Jeg tog kontakt til ejer i morges, og fik svar sådan her "Hvad tror du selv? Lad være med at kontakte mig igen"

Jeg står og skal åbne en webshop, der sælger underbukser. Og domænet jeg havde håbet på er Underdrenge.dk, men det kan jeg vidst godt glemme.

Nu tænker jeg så måske U-wear.dk. Hvad synes I om det? har I andre forslag?
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ikke smart at skrive forslag på domænenavn i et offentligt forum.
Fra Århus
Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Michael_N:
Det er ikke smart at skrive forslag på domænenavn i et offentligt forum.


Når jeg nu ønsker jeres syn på det, så bliver jeg nød til det. Jeg ejer det domæne, som jeg ønsker feedback på.
Side 2 ud af 3 (21 indlæg)