Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værd at vide når man skal starte en café

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer.

Er der nogen herinde der har erfaring med at starte en café op, så kunne jeg godt tænke mig at høre fra jer. 

Hvad skal jeg være særlig opmærkesom ved opstart af en café.

Har i nogle gode fif så fortæl endelig.

Jeg ved godt der ikke er meget pålæg i dette indlæg men skulle du ligge inde med ekstra viden der er værd at tage med så fortæl endelig. 

Venlig hilsen

Kasper

Fra Middelfart
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Kasper

Du skal sørge for at have styr på din økonomi fra STARTEN. Lav et budget over hvor meget du skal omsætte for at kunne gå i nul. Dvs, så alle dine udgifter til husleje, strøm, el, dankort, telefon, afdrag på evt. møbler og inventar, renter og afdrag på lån, evt. lønudgifter, hvis du ikke selv vil være der hele tiden,

Sørg for at lave et opstartsbudge til: kassesystemer, bonruller, dankortterminaler, printerpapir, div. brochure mm til reklame, møbler og inventar, (tal med nogen der har forstand på køkkenindretning, så arbejdsgangen bliver nem) mapper og regnskabssystem.

Lav et lønbudget og HOLD det. Lav en deadline på hvor længe du vil give butikken, før den giver overskud og en løn til dig selv, og HOLD det.

Kontakt evt. virksomheden Asnæs og Vangstrup eller tjek deres hjemmeside. De er fantastiske og kan give dig en masse gode fif inden du starten op.

Sidst men ikke mindst: BRUTTOAVANCE. Det er den du skal leve af, så sørg for at den er regnet ordenligt ud og sørg for at det bliver overholde, både af dig selv og evt. personale (portionsstørrelser) Meld dig aldrig ind i overnskomsten mellem HORESTA OG 3F. Den alt for dyr og frem for alt, alt for ugennemskuelig og umulig at overholde. Hvis noget meld dig ind i DRC.

Bare et par fif fra mig, held og lykke med det :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MMS.

Mange tak for det uddybende svar. Nu bor jeg i en by med et utal af restauranter og cafeer så et specielt koncept skulle vel også være en af de ting man burde prioritere højt da man gerne skulle lokke kunder til mit sted i stedet for de andres.

Fra Middelfart
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Naturligvis Kasper, men det giver sige selv, (i min verden) at du har et koncept du tror på inden du åbner :-)

Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Core-Business Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

hvis du er super seriøs om dette så er du velkommen til at tage kontakt til mig.

som du kan se af min hjemmeside, så er dette klart min boldgade, og jeg er her i min opstartfase villig til at bidrage med noget ub. evt vi kan lave et samarbejde.

et par råd her og nu.

gå ind på startvækst.dk, der findes flere links om at starte en restaurant.
Det er vigtigt, at du ved hvad det er du vil med dit koncept.

 

mvh
Rasmus

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt sikkert.

Jeg har før arbejdet på forskellige restauranter i ind- og udland og med mange forskellige koncepter hvor jeg er kommet frem til at mixe 2 af koncepterne sammen da det i bund og grund er nogle solide men også anderledes koncepter.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Core-B

Ja har lige været inde og se dit opslag her på amino og smidt en tekst om din side. :) Men ja, kan se at du også har prøvet lidt af hvert. :) Hvilke koncepter kørte i med? Bare som ren nysgerrighed. 

Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Core-Business Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har involveret i mange slags koncepter gennem tiden.

Da jeg havde min egen cafe, var det et helt alm cafe koncept, men det kommer man ikke langt med idag, der skal gerne et koncept på banen som kan adskille sig fra mængden, men det afhænger helt af området og hvad findes der i forvejen osv.
Det jeg gjorde for at være lidt anderledes dengang, var bla. at have livemusik mindst en gang om måneden, samt have troubadur i gårdhaven et par lørdage om måneden. Foredrags søndage osv.

det er dit koncept du skal markedsføre dig på

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Livemusik er en rigtig fed ting syntes jeg. Det havde på den restaurant jeg arbejdede på i Frankrig og det lokkede folk til. Men det kunne jo også være emner som vinsmagning og lær at lave mad hvor man inviterer folk ind i køkkenet.

Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kasper.

 

Har selv haft livemusik-spillested i knap 4 år! Pas på!!! Vi kæmpede rigtig rigtig længe for at få livemusik-tilladelser på plads og desuden kostede det en mindre formue at få lydmålingsfirmaer ud. Ligger din cafe i tætbebygget område er der rigtig mange forholdsregler at leve op til!!

 

Når har lidt travlt, men skriv endelig en PM, hvis du skulle ha spørgsmål.

 

Dbh

Mads

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)