Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekniken omkring start af webshop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 5
Fra  ThingZ.dk Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er p.t. ved at samle alle trådende til at starte en webshop. Jeg har så småt fået styr på leverandør/distributør af mine produkter, domainnavn, CVR registrering og markedsføring, men jeg mangler viden omkring det tekniske, altså selv webshoppen. Skal jeg selv bygge shoppen (hvilket produkt skal jeg så vælge og skal jeg have en pc/server stående hjemme), skal jeg finde en til at hoste shoppen (hvilket produkt skal jeg så vælge), hvilken betalingsgateway skal jeg bruge og hvad er det jeg skal bestille hos PBS/Nets.

Jeg har nogle ønsker til hvad min shop skal kunne, uden at jeg skal købe mig fattig i ekstra moduler.
                             - jeg skal kunne lave rabat koder (vouchers)
                             - integrer PBS/Nets – betalingsgateway i shoppen
                      - ville gerne kunne tilgå shoppen (administration) via web uanset hvor jeg er
                      - skal der være noget specielt i software for at man kan bruge AdWords
                      - Søgemaskineoptimering
                      - Integration til Google Analytics
                      - kunderegistrering, muligvis inddelt i rabat grupper - rabatter og prisregler
                      - skal kunne udsende nyheds-/tilbudsmail til tidligere kunder
                      - mail adresser
                      - Mulighed for udvidet beskrivelse af produkterne
                      - Søge mulighed for kunderne
                      - Automatisk fremsendelse af ordrebekræftelse til kunden
                      - Kunde-, ordre-, producent-, leverandørkartotek
                      - Shop-statistik
                      - Volumen og pris rabat

Hvis der er ting jeg har glemt her, som er vigtige for at have en velfungerende webshop eller hvis det er rent utopi at ønske alle disse funktioner, så vil jeg meget gerne vide dette.

Mvh.

René

 

Fra Gentofte
Tilmeldt 4. Dec 11
Indlæg ialt: 87
Fra  shopKONRAD.dk Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René,

Jeg har selv startet en webshop i foråret 2011. Jeg har INTET forstand på det tekniske bag hjemmesider, HTML eller lignende. Jeg valgte at bruge den webshopløsning som dandomain tilbyder. Det er enkelt og virker problemfrit for mig. De spørgsmål jeg har haft har de besvaret hurtigt! De kan integrere langt det meste via deres samarbejdspartnere. Statistikmodulet fungerer rigtig godt for mig (hvor kommer kliks fra, hvad har kunden søgt på, mest sete, osv.). Det ser ud til det kan det meste af det du søger.

Mvh Daniel

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej René

Du skal IKKE selv lave din webshop fra bunden eller for den sags skyld selv have en server stående hjemme i soveværelset. Alt det tekniske med programmering, opsætning, overvågning, backup, 24/7 drift etc. er ikke noget du som shopejer bør bekymre dig om. 

Der er masser af muligheder for dig, hvad enten du vælger en fuldt hosted system eller en open source løsning med hosting hos en udbyder.

De krav, som du stiller op ovenfor, kan alle løses af Shopify (www.shopify.com). www.fairtime.dk, noon.fairtime.dk og www.fairtimedanmark.dk er alle eksempler på Shopify shops og et udmærket eksempel på valg af design er rimeligt frit på trods af at de alle har samme admin interface.

Du er velkommen til at kontakte mig for et tilbud, hvis du ønsker at forfølge den løsning.

Venlig hilsen
Ole 

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Ole. Brug et færdigt system og kør det hos en passende host "ude i byen". Du skal ikke have det hjemme hos dig selv.

Jeg kender kun til Joomla/Virtuemart webshop løsningen, men den kan alle de ting du nævner. Det er rimeligt gængs funktionalitet du ønsker dig, og jeg tror at stort set alle webshops kan disse ting.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 5
Fra  ThingZ.dk Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarende.

Jeg kan godt se hvilken vej jeg skal gå. Er der nogen af jer der kan anbefale
et dansk hostingsite, der udbyder et godt webshop produkt, som indeholder mine
ønsker uden at disse skal tilkøbes som separate moduler. Jeg forventer ikke at
det er gratis sådan et sted/produkt, men jeg vil gerne holde mine udgifter så
lave så muligt, derfor må det ikke blive for dyrtConfused, det skulle jo helst også
være sådan at det jeg sælger for i ”bixen” gerne skulle dække alle de månedlige
udgifter i forbindelse med driften af shoppen.

René

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Igen Shopify. Det er ikke dansk hosting, men who cares ...
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 5
Fra  ThingZ.dk Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg mangler lidt viden omkring udgifterne i den første periode med en webshop. Jeg
ved hvad en betalingsgateway (ePay) koster og hvad en indløsningsaftale koster
med PBS/Nets, men jeg er usikker på udgifterne til selve shoppen, jeg havde
forstillet mig omkring 300,- i måneden......er det urealistisk, det er kun for
en basis shop, men jeg vil gerne holde udgifterne nede indtil jeg kan se at der
kommer penge i kassen. Som jeg kan se det så bliver mine månedlige udgifter
over et år ca. 758,- dkr. er det ikke lidt meget...?

Hvad har I andre gjort da i startet, har I betalt for udgifterne personligt i den
første periode eller har I kørt med underskud i biksen i den første periode.

Skal jeg købe shoppen, PBS/Nets og betalingsgatewayen igennem mit CVR nummer også håber
på at jeg kommer til at tjene så meget at jeg kan dække mine månedlige
udgifter, hvilket gerne skulle ske ret hurtigt.

Mvh.

René

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)