Jeg er ved at lave forbedringer i URL-omskrivningen for en kunde, og nu er jeg kommet lidt i tvivl om hvad der er bedst at gøre. På den ene side så ligger kunden rimelig pænt på Google og de andre men det kunne godt være bedre som det er nu bliver Æ, Ø og Å erstattet er et underscore det er jeg ved at lave om til ae, oe og aa desuden erstatter jeg alle underscores der bliver brugt i stedet for mellem rum med bindestreger. Det skulle jo gerne give lidt ekstra MEN jeg kan lave det sådan at de gamle URLer stadig virker det vil sige at der ikke er døde link fra Google til siden MEN hvis jeg gør det så vil Google (og de andre søgemaskiner) jo indexsere de nye URL'er næste gang den kommer på besøg. hvilket vil resultere i at alle produkterne (det er en webshop) vil blive indexseret 2 gagen i Google. Nu er så det store spørgsmål. Hvad vil være bedst at gøre. Tage skraldet og lade folk ramme forsiden når de klikker på et eksisterende Googel link eller risikere at Google kalder det duplicate content? Hvad ville du gøre, er der overhovedet en risiko for at Google ser det som duplicate content eller acceptere den at det er en webshop og der er flere adressser til hvert produkt |
Den korrekte måde at håndtere det på er at lave en 301 redirection fra de gamle links til de nye.