Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO og duplicate content

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at lave forbedringer i URL-omskrivningen for en kunde, og nu er jeg kommet lidt i tvivl om hvad der er bedst at gøre. På den ene side så ligger kunden rimelig pænt på Google og de andre men det kunne godt være bedre som det er nu bliver Æ, Ø og Å erstattet er et underscore det er jeg ved at lave om til ae, oe og aa desuden erstatter jeg alle underscores der bliver brugt i stedet for mellem rum med bindestreger. Det skulle jo gerne give lidt ekstra MEN jeg kan lave det sådan at de gamle URLer stadig virker det vil sige at der ikke er døde link fra Google til siden MEN hvis jeg gør det så vil Google (og de andre søgemaskiner) jo indexsere de nye URL'er næste gang den kommer på besøg. hvilket vil resultere i at alle produkterne (det er en webshop) vil blive indexseret 2 gagen i Google.

Nu er så det store spørgsmål. Hvad vil være bedst at gøre. Tage skraldet og lade folk ramme forsiden når de klikker på et eksisterende Googel link eller risikere at Google kalder det duplicate content? Hvad ville du gøre, er der overhovedet en risiko for at Google ser det som duplicate content eller acceptere den at det er en webshop og der er flere adressser til hvert produkt

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Den korrekte måde at håndtere det på er at lave en 301 redirection fra de gamle links til de nye.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Mikkel, den eneste rigtige løsning er og lave 301 redirect...

Mvh Kristian

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville jeg også rigtig gerne men der er over 1500 varenumre der er indexseret og det vil være en monster opgave at lave en 301 på dem alle der peger over på den nye URL. Jeg kan snildt lave en 301 til forsiden af shoppen men er bare bange for at det vil gå for hårdt ud over de eksisterende placeringer på Google og at det vil "skræmme" kunder væk hvis man gør det til forsiden. og desværre rækker mine programmeringsevner ikke til at lave kode der laver disse redirects automatisk

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilket system er shoppen lavet i?

Jeg gjorde det på min at på produkt siden lavede jeg et lille script som tjekker om URl adressen er korrekt og nyeste. Hvis den ikke er det . så lave den en 301 redirect over til den rigtige adresse som den så henter i databasen. Jeg kan gøre dette fordi jeg har et alternativt-produkt-ID i mine urls.

Eksempel: http://tekanden.com/140_Dette-er-et-forkertlink.html
overfører til: http://tekanden.com/140_Ridgways-OEkologisk-loes-te-125g.html

Kan være du / i har samme mulighed for at lave 301 redirect på alle produkterne uden at det tager mere end 10 minutter (ca)

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Vinberg:

Hvilket system er shoppen lavet i?

Shoppen er bygget op omkring en kraftig modificeret osCommerce version 2.2RC2a Der er installert en udvidelse ti´l omskrivning af URL'er

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Eksepel på en PHP kode som kan lave disse 301 redirects:

(LAVET TIL ANDET SHOP SYSTEM)

//DC helper 1.0
$currentFile = $_SERVER["SCRIPT_NAME"];

if($currentFile == "/productpage.php") {
$id = mysql_real_escape_string($_GET['id']);

$product_data = mysql_query("SELECT name FROM se_products WHERE id='$id'") or die(mysql_error());
$product = mysql_fetch_assoc($product_data);

$realURL = "".$id."_".SEOProductSplit($product['name']).".html";
if(urldecode($_SERVER['REQUEST_URI']) != "/$realURL") {
    
  header ('HTTP/1.1 301 Moved Permanently');
  header('Location: '.$_SETTING['SiteUrl'].''.$realURL.'');

 
 }

}

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kennith:

Kim Vinberg:

Hvilket system er shoppen lavet i?

Shoppen er bygget op omkring en kraftig modificeret osCommerce version 2.2RC2a Der er installert en udvidelse ti´l omskrivning af URL'er

Har du mulighed for at dele en URL, så kan det være jeg kan lave et script som virker på osCommerce. kan ikke garantere det ( roder aldrig med osCommerce), men kan da forsøge. :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Vinberg:

Har du mulighed for at dele en URL, så kan det være jeg kan lave et script som virker på osCommerce. kan ikke garantere det ( roder aldrig med osCommerce), men kan da forsøge. :)

Tak for et meget generøst tilbud det vil jeg da meget gerne tage i mod, jeg vil også gerne betale hvis du kan lave det. Du får lige info i en privat besked

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm er det bare mig der er belvet lidt for dum til at finde rundt eller kan man ikke sende en privat besked?

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)