Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan koder man sit eget template til Joomla?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 13
Fra  choman Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg sidder som første gangs bruger af joomla

jeg vil gerne selv kode og designe min hjemmeside, men jeg synes ikke jeg kan finde noget om hvor og hvordan jeg starter et nyt tomt side og koder design og indhold på min måde.

håber i kan hjælpe og tak på forhånd

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er førstegangsbruger af Joomla! vil jeg da helt klart anbefale dig, at starte med templates, enten købte eller dem der er standard.

Du får rigeligt at sætte dig ind i, og tror også det er nemmere af kode, når man først kender og er fortrolig med alle muligheder Joomla! har.

Bare et godt råd, så du måske ikke laver et "overkill" i første omgang og måske kører træt i det...

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 13
Fra  choman Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

tak det lyder fornuftigt. men jeg SKAL selv kode, det er i forbindelse med en skole opgave.

men jeg har hørt at man kan kode siden som man plejer også bagefter uploade den til joomla

kan man det?

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

chom:

tak det lyder fornuftigt. men jeg SKAL selv kode, det er i forbindelse med en skole opgave.

men jeg har hørt at man kan kode siden som man plejer også bagefter uploade den til joomla

kan man det?

Det afhænger voldsomt meget af hvordan du plejer at kode sider. Hvad mener du med at "kode"? Skriver du bare HTML eller omfatter det også Javascript og/eller PHP?

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 13
Fra  choman Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg skal kode en site i html, og her skal der være en login side. så¨der vil være lidt php

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, det kan du ikke bare overføre til Joomla. Systemet har sin egen login-mekanisme. Går opgaven ud på at du selv skal lave login-boksen? For så er der ikke megen fidus i at bruge Joomla - her er løsningen så at sige indbygget :-)

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 13
Fra  choman Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

okay så hvis jeg koder og designer indholdet og gemmer login eller fravælger login helt så vil det være muligt?

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen, det kommer voldsomt meget an på hvad du mener med "kode". Joomla er et CMS - altså et system til at styre content (indhold). Det er beregnet til at folk skriver artikler og så tager systemet sig af at vise det på en ensartet måde. Brugerne skal ikke bekymre sig om HTML kode.

Hvorfor er det lige at du vil bruge Joomla til din opgave? Hvis du laver det "stand-alone" til at starte med hvorfor er det så ikke godt nok?

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 13
Fra  choman Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

ja okay så er det næsten bedst at bare vælge et template og lave det der...

jamen det er halv praktik og halv opgave. hende jeg er i praktik hos vil gerne have det lavet i joomla så hun selv kan gå ind og ændre i det uden at skulle kode.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)