Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd søges mht. import og salg af energidrikke

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg leger lidt med idéen om import af energidrikke, hvor kunderne kan få trykt eget design på dåserne, ligesom f.eks. man ser det med kildevand.

Dette kan laves med endog meget små mængder og havde diskoteker, festivaler mv. i tankerne som potientelle kunder. Måske endog også private.

Men så kommer der jo en række gode spørgsmål, som jeg håber nogle erfarne Aminoer kan hjælpe med svar på:

  1. PANT – det kommer man vel ikke udenom, uanset hvilken måde det vil blive solgt på? Hvorledes foregår dette?  Er klar over man skal tilmelde sig dansk retursystem, men hvordan kan det foregå i det daglige rent praktisk.Skal der betales et enormt beløb for en tilmelding? Skal man købe et vist minimum af mærker etc. Etc…
  2. LEVNEDSMIDDEL – Drikkene produceres i og importeres fra et EU-land, hvor jeg naturligvis går ud fra at produktet er godkendt i dette land. Skal der så også en eller anden form for godkendelse-procedure til i Danmark eller er ”det frie marked” nok til, at jeg kan sælge produktet her i Danmark?
  3. SKAT – skal der anmeldes/oprettes noget til Skat ifm. importen af dette produkt?

Og så er der sikkert også nogle andre ting jeg måske ikke lige har tænkt på, men som der typisk her på Amino er nogle, der vil påpege. Al respons er meget velkommen – også tanker om projektets bæredygtighed eller mangel på samme! Eller måske ligefrem afsætningsidéer…eller…?

På forhånd tak i forventning om at blive klogere…

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

 

hvorfor import ? Der findes allerede danske tapperier der har stor erfaring med dette.

www.bottling.dk laver allerede energi og vitamin drikke til flere danske og udenlandske kunder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Olesen:
hvorfor import ?

 

Fordi jeg er stødt ind i en producent, der kan lave endog meget små mængder med unikt tryk. Dvs. f.eks. mindre diskoteker også kan være med. Og de lidt større måske kan skifte design oftere...

Og selv private har mulighed for at lave happenings med deres egne energidrikke...

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Brian

Spændende projekt. Jeg har arbejdet med fødevareret i en del år, så hvis du har lyst til at tage en kort snak om det, er du velkommen til at kontakte mig.

Mvh

Jørgen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Bender:

Hej Brian

Spændende projekt. Jeg har arbejdet med fødevareret i en del år, så hvis du har lyst til at tage en kort snak om det, er du velkommen til at kontakte mig.

Mvh

Jørgen

Hej Jørgen,

kan være jeg vil tage imod dit generøse tilbud. I første omgang er jeg nok bare interesseret i at få en fornemmelse af, hvor besværligt det eventuelt er, at importere og videresælge dette produkt. Om det er så bøvlet at jeg ikke orker det... 

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Det var så lidt.

Du kan læse om import her: http://www.foedevarestyrelsen.dk/Foedevarer/Import_og_eksport/Import_foedevarer/Sider/forside.aspx

Energidrikke (der er berigede fødevarer), kan du læse om her: http://www.foedevarestyrelsen.dk/Foedevarer/Ernaering/Berigelse/Sider/L%c3%a6skedrikke%20og%20energidrikke.aspx

Det er ikke meget besværligt, men det er desværre forholdsvis let at gå galt i byen med Fødevarestyrelsen, så det er vigtigt at gøre tingene korrekt, fra starten af, da det ellers kan gå hen og blive (økonomisk) meget dyrt.

Mvh

Jørgen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Bender:

Hej Brian

Det var så lidt.

Du kan læse om import her: http://www.foedevarestyrelsen.dk/Foedevarer/Import_og_eksport/Import_foedevarer/Sider/forside.aspx

Energidrikke (der er berigede fødevarer), kan du læse om her: http://www.foedevarestyrelsen.dk/Foedevarer/Ernaering/Berigelse/Sider/L%c3%a6skedrikke%20og%20energidrikke.aspx

Det er ikke meget besværligt, men det er desværre forholdsvis let at gå galt i byen med Fødevarestyrelsen, så det er vigtigt at gøre tingene korrekt, fra starten af, da det ellers kan gå hen og blive (økonomisk) meget dyrt.

Mvh

Jørgen

Super. Tak. Så er der lidt læsestof til aften-teen!

Ved du tilfældigvis om der er punktafgift eller andet specielt ifm. energidrikke?

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Bender:

Hej Brian

Du kan evt. kigge her: http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1977171&vId=205476&search=energidrik*

Ellers - så ring til din lokale skatteafdeling, og hør dem ad. Alternativt, kan du også betale for at få en bindende forhåndsudtalelse fra Skatterådet.

Mvh

Jørgen

Tak. Der poppede så lige et spørgeskema op, hvor man der kørte en undersøgelse omkring Skat´s hjemmeside. Normalt gider jeg ikke besvare sådanne, men lige i tilfældet med Skat, som jeg synes skulle dybde-skamme sig over deres webløsninger, var det jo en ren fornøjelse... Big SmileBig Smile

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

:-)

Well - hvis du har spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte mig.

Mvh

Jørgen

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)