Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det spam?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har sammen med en makker købt gatewayshop.dk som vi efter at have lavet helt nyt design etc. på snart er klar til at gå i luften med, så snart betalingskort aftalen er kommet på plads.

Jeg har nu fået en ide, som jeg tror ville kunne skabe meget mersalg, og ville derfor høre jeres vurdering om det er tilladt / spam.

vi kan via administrations panelet se folk som har registreret sig, men er stoppet på f.eks. sidste trin eller lign. Og forladt shoppen.

På det tidspunkt har vi allerede telefonnummer og email på kunden. Må vi sende en mail eller ringe til kunden og spørge om der er noget vi kan hjælpe med?, for vi kan se at de aldrig gennemførte bestillingen?

Er det tilladt, eller er det at gå over grænsen? :)

Tilmeldt 1. Feb 12
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, hvis kunden tydelig har sagt ja til det, fx med at sætte hak i en checkboks, og bekræfter det den vej
Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt ville jeg føle at i overskred grænsen. Det ville formentlig kunne skabe et bedre salg, men det er ubehøvlet imo.

At sende en uopfordret email på den måde, og med det mål, må betragtes som spam - den er vist udelukket fra start (med mindre de selvfølgelig på den ene eller anden måde, har sagt ja tak til dette). En opringning vil nok ikke være ulovlig, men jeg ville godt nok føle mig utilpas, hvis jeg fandt ud af at en webshop "fulgte" min færden på sitet, og ringer mig op. Jeg ville se det som aggressivt, af den pågældende webshop, og formentlig fraråde alle at købe derinde, og hvis de gjorde, så ville jeg råde dem til at skrive et falsk telefonnummer, med mindre de var sikre på en bestilling :)

For mit vedkommende er det no-go.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis kunden har passeret "Jeg godkender betingelserne" punktet men er hoppet af under selve håndteringen af betalingen (som typisk foregår hos ePay, Quickpay eller hvad I nu bruger som betalingsgateway) er det helt OK at kontakte dem for at høre om der var et problem. De har jo rent faktisk afgivet en ordre på dette tidspunkt.

Hvis kunde derimod har fortrudt inden de når til "Jeg godkender betingelserne", så er det en anden sag. Her ville jeg ikke anbefale at I kontakter dem.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)