Vi er i den situation, at vores ene lejer (af en hal) nærmest konsekvent betaler for sent hver eneste månede (har d.d ikke modtaget betaling for denne måned endnu). Vi bruger utrolig mange ressourcer på at ringe vekommende op og når vi endelig får fat i xx er der altid en masse undskyldninger eller også bliver xx simpelthen vred. Hallen er udlejet på tidsbegrænset kontrakt. Hvad kan/må vi gøre. Har kigget i erhvervslejeloven og kan se vi må opkræve et gebyr ved for sent betaling, men hvordan gør vi rent praktisk. (en der kan give mig et eksempel på regnestykket) Jeg synes det er rigtig svært at skulle stå i den situation, og vi har da også fået at vide af xx at han ikke vil "redde vores privatøkonomi", men lejeindtægten er jo med i vores regnskab, så den skal jo være der... I tilfælde af ophør af kontrakten, hvor en lejer ikke får tømt hallen.. Hvis ansvar/ejendom er inventaret mv.??
Håber en af jer kan give mig et råd.
|
Har kigget på nettet, omkring hvad der findes af regler. Måske du kan bruge dette i din sag.
Påkrav - rykkerbrev og regninger og betalingsfrister.
Med venlig hilsen,
Alexander