Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når lejer altid betaler for sent - hvad gør vi.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er i den situation, at vores ene lejer (af en hal) nærmest konsekvent betaler for sent hver eneste månede (har d.d ikke modtaget betaling for denne måned endnu). Vi bruger utrolig mange ressourcer på at ringe vekommende op og når vi endelig får fat i xx er der altid en masse undskyldninger eller også bliver xx simpelthen vred.

Hallen er udlejet på tidsbegrænset kontrakt.

Hvad kan/må vi gøre. Har kigget i erhvervslejeloven og kan se vi må opkræve et gebyr ved for sent betaling, men hvordan gør vi rent praktisk. (en der kan give mig et eksempel på regnestykket)

Jeg synes det er rigtig svært at skulle stå i den situation, og vi har da også fået at vide af xx at han ikke vil "redde vores privatøkonomi", men lejeindtægten er jo med i vores regnskab, så den skal jo være der...

I tilfælde af ophør af kontrakten, hvor en lejer ikke får tømt hallen.. Hvis ansvar/ejendom er inventaret mv.??

 

Håber en af jer kan give mig et råd.

 

Fra København
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har en opgave der kræver en professionel fotograf med lave priser, så kontakt os for en uforpligtende snak! 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

I bør skrive på jeres faktura, at der ved for sen betaling fremsendes rykker pålagt rykkergebyr, og at der beregnes renteomkostninger pr påbegyndt måned.

Hvis kunden skylder et større beløb end huslejen (eks. grundet rykkergebyrer, renter, ikke-betalte regninger), når en ny faktura skal skrives, kan I på den månedlige faktura tillægge det skyldige beløb.

Eksempel:
Husleje xxxx kr.
Moms xxx kr.
Tidligere forfalden saldo xxx kr.
At betale xxx kr.

 

Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Jeg drøftede mit spørgsmål med en jurist som vores revisor satte mig i kontakt med. Hun gav mig samme svar som jer.

 

Tilmeldt 11. May 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rina.
Du kan opkræve det gebyr, der er hjemmel til i erhvervslejeloven og det er desværre ikke det samme som rentricens almindelige rykkergebyr. Du har ret til at sende et påkrav, hvoraf det fremgår, at lejemålet vil blive ophævet hvis restancen stadig ikke betales. efter udløbet af denne frist kan lejemålet ophæves og lejet kan om nødvendigt sættes ud med fogedens hjælp.
Når lejer er fraflyttet skal han selvfølgelig rydde lejemålet. Gør han ikke det, kan I rydde det for ham og modregne udgiften hertil i det indbetalte depositum. Vær blot opmærksom på, at hvis I smider tingene ud er det jeres ansvar at det er uden værdi.
Jeg hjælper jer gerne både med påkrav/rykker og evt. ophævelse, udsættelse og flytteopgør.
Skriv til mig på kit@sagfoererne.com
Bedste hilsner
Kirsten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)