Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakt mellem mig og min partner?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej 

Min partner og jeg er suverænt godt igang med et nyt projekt!

Vi er dog ikke brødre, som man stoler 110% på, så derfor skal vi have lavet en ??kontrakt?? på at ingen af os kan tage det hele og smide den anden ud.

- Hvordan sikre vi os, at ingen af os to skulle gøre det?
- Hvor meget koster det? 
- Hvem skal lave det for os? (Kan vi selv lave det??)
(Bring gerne selv spørgsmål, som er besvaret)

Alt andet som er relevant for sådan et (Nyt) partnerskab er også meget velkommen! 

Venlig hilsen! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I skal vælge virksomhedsform, A pS´, Smba, IS og lidt ud fra det kan det besvares, men helt klart JA - i skal under alle omstændigheder ha en aftale om hvordan I kommer ud. Ikke bare så den ene ikke løber med de4t hele, men også sådan at det er klart hvordan en kan komme ud, hvis denne vil det, uden det ødelægger alt for hverkén den den der vil ud, eller for den der vil fortsætte.

Det er specielt regler for 

Hvem bestemmer hvad?

Hvem kan bruge penge (tegningsretter)¨

Selskabets fordeling af over eller underskud¨

Selskabets opløsning¨

som I skal ha klart. I bør hitte en advokat der udarbejder en kontrakt, da det bør være en neutral person og det bør kunne klares i sammenhæng med opstart for ca 5-8.000 kr som rent slag på tasken, men skal det være meget indrettet på reres individuelle situation, og skal I hver ha jeres egen med, så kan det let koste mindst det dobbelte eller mere for at være realistisk

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det handler blot om at sikre, den ene ikke løber med det hele?

I kan selv lave en bindende kontrakt uden hjælp fra fx en advokat, hvis det er det, du tænker på. Tag et stykke papir og nedskriv detaljer om projektet, datoen, præcis hvem de to parter er, og at I ejer projektet med 50 % hver.
Underskriv dokumentet med dato, og så har I faktisk en kontrakt på jeres projekt.

Hvis projektet bliver en stor succes, eller der kommer komplicerede forhold ind over, bør I nok overveje at tage kontakt til en erhvervsadvokat og få oprettet en mere dækkende kontrakt - men ovenstående model virker udmærket, hvis det bare handler om at få en smule tryghed i opstartsfasen!

En aftale kan i øvrigt også sagtens indgås mundtligt. Tager I en snak om projektet, hvor I aftaler den præcise fordeling, og optages samt gemmes denne samtale som fx en .mp3-fil, har I også en bindende aftale om jeres projekt.

Held og lykke med det! :-) 

Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar!

Begge er i hvert fald taget til eftertanke!

- Halfdan Timm, din idé med at lave det selv lyder godt, har du evt. en skabelon vi kan få/låne :-)?

Eller bare en skabelon som kan bruges er også godt nok?

---------------------

Ja, vi er stort set lige startet, men vi vil selvfølgelig gerne være sikre begge to. 

Venlig hilsen 

Tilmeldt 1. Mar 12
Indlæg ialt: 54
Fra  FÜRST Advokatfirma Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, der skal en kontrakt på bordet, så fundamentet for jeres samarbejde er på plads.

Du e velkommen til at kontakte mig for at høre nærmere.
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I skal naturligvis have udarbejdet en aktionær- eller anpartshaveroverenskomst. Det er et relativt standardiseret dokument som selvfølgelig skal fintunes så det passer på netop jeres forudsætninger. Med mindre der er tale om meget specielle forhold så er det ikke kompliceret at få udarbejdet og en advokat kan vel gøre det for 10K, muligvis en smule mindre.

Mit råd skal klart være at I får den udarbejdet fra starten, ikke noget med at få lavet lidt nu og resten senere - en ordentlig udformet og grundigt gennemtænkt aktionæroverenskomst er jeres (begge parters) forsikring imod uforudsete forhold i fremtiden. Det er klart lettest at blive enige om fremtiden imens alting går godt og projektet kører på skinner, dvs. typisk i starten. Det er derimod oftest mere problematisk at blive enige når problemerne begynder at opstå.

Der er mange andre forhold der skal tages med i betragtningerne end blot at sikre sig at modparten ikke løber med forretningen, her er lidt input:

1) Hvad skal der ske i tilfælde af behov for yderligere kapitaltilførsel?

2) Hvad skal der ske i tilfælde af at en part ønsker at afhænde sin den af forretningen? Forkøbsret til den anden part og hvaordan prissættes andelen der ønskes afhændet?

3) Hvad skal der ske i tilfælde af købstilbud på forretningen? Tag along, drag along mv?

4) Hvad skal der ske i tilfælde af at en part ikke overholder aktionæroverenskomsten?

5) Hvad med udbytte etc?

Der er masser af andre forhold og som nævnt synes jeg I skal få det  lavet nu inden I kommer al for godt i gang ((-:

Go' vind med projektet!!

/Banditten

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Banditten:

1) Hvad skal der ske i tilfælde af behov for yderligere kapitaltilførsel?

2) Hvad skal der ske i tilfælde af at en part ønsker at afhænde sin den af forretningen? Forkøbsret til den anden part og hvaordan prissættes andelen der ønskes afhændet?

3) Hvad skal der ske i tilfælde af købstilbud på forretningen? Tag along, drag along mv?

4) Hvad skal der ske i tilfælde af at en part ikke overholder aktionæroverenskomsten?

5) Hvad med udbytte etc?

Der er masser af andre forhold og som nævnt synes jeg I skal få det  lavet nu inden I kommer al for godt i gang ((-:

Husk også at tage højde for den situation, at en af jer får en alvorlig sygdom eller dør. Hvis man f.eks. er uarbejdsdygtig i halve eller hele år, skal der være en løsning på det. Ligeledes hvis man pludselig står med det hele alene.
Det føles måske grotesk og grænseoverskridende at skulle tale om den slags ting, men sådanne sager får tit den syge eller evt. pårørende til at stå i en forfærdelig situation!

Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Vil en af jer sende en skabelon, som mig og min partner kan udfylde?

Den skal i hvert fald bare dække det meste, til vi har den første indtjening så vi kan gå til en advokat og få lavet det ordentligt.


Venlig hilsen 

Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Dække det vigtigste* 

venlig hilsen 

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)