Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger erfaring med opstart af app

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle 

Jeg går med noget jeg mener er en rigtig god ide til en app, den har nogle af de rigtige elementer som mange potentielle brugere, mulighed for kunder/reklame mm. 

Jeg har selv erfaringen og uddannelsen til at lave det grafiske og selve strukturen bag appen. Men har ingen erfaring med programmering og kodning andet end nogle små hjemmesider

Økonomisk har jeg ikke mulighed for at smide alt for meget efter sådan et projekt Men tror på ideen så er naturligvis villig til at investerer lidt penge og tid i det. 

Ideen vil jeg naturligves ikke lige forklarer, men jeg kunne godt tænke mig at høre lidt fra folk der har erfaring med apps og opstart af et sådan projekt. 

Hvad koster en app ca? har i nogle eksempler? 

Hvordan får man folk til at ville reklamerer på ens app? 

Når man har fået lavet en app, er der så et form for cms system bagved så man selv kan opdaterer den uden at skulle kode? 

Bare skyd hvad i har erfaret i app verdenen, alt vil sikkert kunne hjælpe. 

Tak. 

Thomas 

v. SteffDesign.dk

Tilmeldt 12. Jun 07
Indlæg ialt: 37
Fra  Silicon.dk ApS Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad koster en app ca? har i nogle eksempler? 

Det er meget forskelligt, men en app i proffesionel kvalitet ved et konsulenthus koster nok 50,000+

Men det afhænger af hvor meget "custom" der er i app'en. Måske kan du spare lidt ved selv at lave grafikken som du nævner, men det er ikke sikkert det hjælper i den sidste ende - hvis du ikke har erfaring med at lave grafik til f. eks. iPhone (det er altså ikke det samme at lave grafik til forskellige platforme)

Hvordan får man folk til at ville reklamerer på ens app? 

Det er meget svært, eftersigende... Jeg har ikke erfaring med dette, men det jeg hører at det er utroligt svært at tjene penge på reklamer i apps. Jeg har erfaring med at putte google admob i en android og windows phone app - og det performer så ringe, at jeg vil betragte det som værende spil af tid.

Det løsning som mange efterhånden finder frem til er at tjene penge via in-app purchases. Dvs. man laver en gratis app, hvor de centrale funktioner er gratis, men hvor man skal betale noget ekstra for at tilkøbe ekstra funktionalitet.

Når man har fået lavet en app, er der så et form for cms system bagved så man selv kan opdaterer den uden at skulle kode? 

Afhænger af hvad man aftaler med leverandøren, men selvfølgelig koster dette også penge. Det kan sagtens lade sig at gøre, og jeg har også lavet systemer af denne art.

Vægttab.nu - gratis kalorietæller, nu også som iPhone app

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)