Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google aktier - er det en god idé, og hvor køber man dem?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg har en pose penge (godt og vel 3500) som jeg godt kunne tænke mig og investere i aktier, og Google er helt klart et firma jeg har haft i tankerne. De er efter min overbevisning, ikke toppet endnu, succesmæssigt - og gad vide om de nogensinde gør det. Med hensyn til at købe aktierne tænker jeg ikke på hurtige spekulationer, som køb idag og sælg imorgen, fordi jeg troede at en opdatering de rullede ud, ville ændre kursen positivt. Jeg tænker mere i det længere løb. Jeg har aldrig investeret i aktier før, og ideen jeg fik har jeg ikke undersøgt nærmere. Derfor ville det være rart hvis nogen kunne fortælle mig hvis jeg var helt på vildspor.

Og sidst men ikke mindst, hvor ville man typisk købe aktier som disse? så vidt jeg ved kan man ikke købe dem hos danskebank, og at tage ind på børsen ville måske lige være i overkanten for en investering på 3500!Stick out tongue

håber på svar,

Mvh. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Knuth

Jeg vil forslå dig Nordnet.

Husk dog at du skal betale kurtage på min. 29 kroner pr. køb/salg.

Når du kun investere 3500, er du derfor allerede i -1.6 %, blot for at erhverve aktierne.

Derfor vil jeg helt sikkert råde dig til at investere for større beløb.

Mvh

Mark

Fra Viborg
Tilmeldt 13. Dec 09
Indlæg ialt: 107
Fra  DækSkifte Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt ærligt, nej. 

Der er så mange andre ting end firmaets succes der spiller ind i en akties værdi. Simpelt udbud/efterspørgsel af selve aktien kan have ligeså stor indflydelse, det er bla derfor aktien hele tiden går op og ned. Hvis en eller anden multimillionær der er stor aktionær af Google har lyst til at tjene nogle hurtige penge kan han bare sælge alle sine aktier. Så vil prisen falde og når den er tilpas langt nede kan han købe dem tilbage hvorved prisen stiger igen. Sådan nogle ting spiller ind i børsmarkedets daglige gang og Googles succes er derfor ikke den eneste indikator for hvor godt aktien klarer sig.

Hvis du vil tjene penge skal du shorte aktien. Dvs købe/sælge med ugers mellemrum. Det du fortæller lyder mere som en langtidsinvestering. En stigning på 20% vil betegnes som et godt år for en aktie, dvs du har tjent 700 kr på et år. (Som du skal betale skat af)

Jeg vil forslå dig som minimum at skaffe 10-15.000 også sætte dig mere ind i aktiemarkedet og shorte aktier.

Jeg er ung iværksætter, som til dagligt sælger vinterdæk over nettet ;)

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Knuth,

Da du ikke vil investere for mere end DKK 3.500 , kan det ikke betale sig. Kurtage koster oftest over DKK 100, og du kan endda risikere at skulle betale et depotgebyr, afhængig af hvilken bank/børsmægler du bruger.

Jeg vil anbefale dig at gå på det lokale bibliotek og låne nogle bøger om emnet.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Esben Petersen:
Hvis du vil tjene penge skal du shorte aktien. Dvs købe/sælge med ugers mellemrum.

Det er altså ikke definationen på at shorte. At shorte en aktie betyder, at man låner en aktie for at sælge den med det samme. Derefter skal man købe aktien igen for at aflevere aktien tilbage, i håb om at den er faldet i mellemtiden. Man har derfor tjent differencen mellem salgs- og købspris før kurtage, gebyr og skat.

-Desuden behøves det heller ikke at være med ugers mellemrum, som du skriver.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Fra Viborg
Tilmeldt 13. Dec 09
Indlæg ialt: 107
Fra  DækSkifte Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Mark Nielsen:

Esben Petersen:
Hvis du vil tjene penge skal du shorte aktien. Dvs købe/sælge med ugers mellemrum.

Det er altså ikke definationen på at shorte. At shorte en aktie betyder, at man låner en aktie for at sælge den med det samme. Derefter skal man købe aktien igen for at aflevere aktien tilbage, i håb om at den er faldet i mellemtiden. Man har derfor tjent differencen mellem salgs- og købspris før kurtage, gebyr og skat.

-Desuden behøves det heller ikke at være med ugers mellemrum, som du skriver.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Nej det er short sell. Short/long er termer for længden af den periode du har tænkt dig at investere i.

Edit: og nej ved godt du ikke er fastlås på uger, men det var et eksempel for at illustrere forskellen på langtids- og korte investeringer

Jeg er ung iværksætter, som til dagligt sælger vinterdæk over nettet ;)

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 07
Indlæg ialt: 98
Fra  Laros A/S Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld mig, men når man ved SÅ lidt om investering i aktier, hvordan kan du så finde på at rådgive en anden om det?

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 07
Indlæg ialt: 98
Fra  Laros A/S Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

At shorte en aktie betyder at man låner den, sælger den straks og skal købe den tilbage igen på et senere tidspunkt. Du er helt helt galt på den... Ganske som Simon skriver... Short term/long term betyder blot på kort eller langt sigt.

Fra københavn K
Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Andersen - Kørekortportalen.dk:

Jeg vil forslå dig Nordnet.

Husk dog at du skal betale kurtage på min. 29 kroner pr. køb/salg.

Enig , virkelig en brugervenlig side og troværdig. ( Er der selv ) 

Fra Viborg
Tilmeldt 13. Dec 09
Indlæg ialt: 107
Fra  DækSkifte Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

MasterAaen:
Undskyld mig, men når man ved SÅ lidt om investering i aktier, hvordan kan du så finde på at rådgive en anden om det?

Ved ikke om dette er henvendt til mig, men hvis det er så har jeg aldrig påstået at jeg var ekspert i aktier. Spørgeren spurgte om det kunne betale sig at langtidsinvestere 3500 hvorpå mit svar var nej (baseret ud fra min begrænset viden).

Om shorte/short term/short sell whatever, så er der vist flere måder at udtrykke de forskellige ting på. Jeg siger shorte når jeg mener at gå kort tid på en aktie og short sell når jeg snakker om at låne/købe en aktie tilbage. Jeg udtrykte rimelig specifikt hvad jeg mente da jeg skrev shorte, så tror det går at i har en anden opfattelse af hvad det betyder.

Jeg er ung iværksætter, som til dagligt sælger vinterdæk over nettet ;)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)