Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til database over alle lande og byer i en iphone app som er i iOS og web services er i PHP.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 9. Aug 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kærer aminobrugere

Jeg er stødt mod en mur og henvender mig derfor her for at se om jeg kan få lidt hjælp. 

Jeg er igang med at lave en applikation til en iphone som skal bruge en database over alle byer og lande i hele verden, jo flere jo bedre. 

og den skal være i excel format for at kunne blive implementeret.

jeg har selv søgt rundt omkring på google. men finder kun i txt fil. og den i excel jeg kunne finde den har kun 70000 byer.

nogen herinde der har erfaring med det?

Mvh

Daniel Harding Hansen 

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 12. Jun 07
Indlæg ialt: 37
Fra  Silicon.dk ApS Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvorfor skal den være i Excel format? Det lyder lidt besværligt og som en meget stor fil. Er du sikkert på du ønsker alle verdens byer én fil? Den fil ville jo være enorm stor.

Jeg tror nærmere du skal kigge efter at benytte diverse webservices til dette, som f. eks.:

http://www.geonames.org/export/

Vægttab.nu - gratis kalorietæller, nu også som iPhone app

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 9. Aug 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens 

Tak for fundet. Det var desværre også den jeg havde fundet eller den samme txt fil. 

udfordringen er så at få de lande over i en excel fil og byerne også, da det er det eneste jeg skal bruge.

Tilmeldt 9. Aug 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg prøver at tage kontakt til niclas over facebook :) har læst hans historie han virker som om han har godt styr på det. 

Tilmeldt 12. Jun 07
Indlæg ialt: 37
Fra  Silicon.dk ApS Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Den fil Jens linkede til er et MySQL sql dump. Det skulle ikke være det store problem, at importere det til en MySQL databse, og derefter via MySQL konsollen eksportere hele tabellen til CSV (SELECT * INTO OUTFILE '/blabla.csv' osv... Se evt: http://forums.mysql.com/read.php?79,11324,13062#msg-13062). Excel kan importere CSV filer.

Jeg kan dog stadigvæk ikke rigtig forstå hvorfor du vil have en Excel fil med - i dette tilfælde - 3,4 millioner rækker (!), kan ikke se det skulle kunne performe nogen som helst steder. Hvis der skal embeddes en databases med alle byer i verden i en app, ville jeg nok anbefale at du importerer det MySQL dump i en SQLITE3 database (skulle være muligt ved kun at ændre CREATE TABLE statement'et en smule, og så embedde denne i app'en.

En stor fordel ved SQLITE3 er at denne samme database (som består af én enkelt fil) kan bruges på tværs af iPhone, Android og Windows Phone.

Vægttab.nu - gratis kalorietæller, nu også som iPhone app

Tilmeldt 12. Jun 07
Indlæg ialt: 37
Fra  Silicon.dk ApS Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, hentede den fil fra maxmind, fra http://www.maxmind.com/download/worldcities/

Det _er_ altså en csv fil. Dvs. du kan importere den direkte ind i Excel.....

Vægttab.nu - gratis kalorietæller, nu også som iPhone app

Tilmeldt 9. Aug 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

hej bjarne

MEget af det forstod jeg ikke helt. men jeg kan prøve vise dig de 2 eksempler de har sendt mig i excel format. 

county og city 

det er den her måde de vil proppe det ind på. 


Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke bare tage dem fra en af de mange webservices der ligger på nettet? Hvorfor lave noget så simpelt som man selv skal veligeholde?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)