Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kæresten i min tyske bil

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Det er værd at prioritere, at din kæreste gerne må køre bilen, hvis du er fysisk tilstede i bilen under kørslen...

Det matcher fint med, hvad denne side oplyser:

http://www.tax.dk/jv/ea/E_A_8_5_5_2.htm

Nemlig at:

"En person med bopæl her i landet må ikke bruge et udenlandsk motorkøretøj på færdselslovens område, medmindre kørslen sker som nævnt i registreringsbekendtgørelsen §§ 12, 15, stk. 2, 17 stk. 2 og 18 - 25.

En person, med bopæl her i landet må dog gerne føre et udenlandsk køretøj på færdselslovens område, hvis

  • den registrerede ejer eller bruger er passager under kørslen eller
  • køretøjet har korttidsnummerplader med en gyldighed på højst 7 dage, som er givet af en kompetent myndighed i en EU/EØS-stat, Færøerne eller Grønland, eller
  • køretøjet er lejet i udlandet for en periode af højst 7 dage, føreren har ret til at føre køretøjet efter lejeaftalen, og kørslen på færdselslovens område kun sker fra grænsen direkte til det sted her i landet, hvor køretøjet efter lejeaftalen skal afleveres.

Personen skal medbringe registreringsattesten samt tilladelsen til at bruge korttidsnummerpladerne, respektive lejeaftalen, når den pågældende bruger køretøjet her i landet. Dokumenterne skal vises til politiet eller SKAT efter anmodning. Se registreringsbekendtgørelsen § 36, stk. 6."

Tilmeldt 18. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det er du helt sikker på?
Dvs at jeg kan oprette et firma i Flensborg og "ansætte" alle mine venner til 1€ i timen (da der ikke er en direkte mindsteløn i tyskland er det jo lovligt) og så kan firmaet gi dem alle en firmabil på tyske plader og så kan de lovligt køre i DK??? Og da de er grænsependler med arbejde i tyskland så bliver de beskattet af firmabilen i tyskland.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

PepsiMax:
Og det er du helt sikker på?

Hvis spørgsmålet var til mig - så bemærk at jeg skev i "nogle tilfælde".  Det indebærer blandt andet at en del af km'erne skal erlægges udenfor Danmark. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

PepsiMax:

Og det er du helt sikker på?
Dvs at jeg kan oprette et firma i Flensborg og "ansætte" alle mine venner til 1€ i timen (da der ikke er en direkte mindsteløn i tyskland er det jo lovligt) og så kan firmaet gi dem alle en firmabil på tyske plader og så kan de lovligt køre i DK??? Og da de er grænsependler med arbejde i tyskland så bliver de beskattet af firmabilen i tyskland.

Hvis du kendte de tyske regler angående dokumentation af kørsel, så ville du ik engang tænke det der! 

Jeg kender flere sælgere, som er ansatte hos danske firmaer, men som kører som sælgere i Tyskland. De kører alle i biler med danske plader, fordi de enten slipper for afgiften eller får en stor rabat på den (jeg kan ik lige i hovedet huske, hvordan det er). Men de skal kunne dokumenterer, at hovedparten af alt kørsel sker udenfor DK, og så skal de have GPS sendere og andet gøjl i bilen...

Så bor man ik i Tyskland, så er der ingen ide i, at få en tysk firmabil... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 18. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil slippe for problemer med skat i dk ang firma biler så har du både gps og kørselsbog. Du finder i hvert fald ikke mange biler i de store virksomheder i dk som ikke har det. Vi har det bla hos os i Vestas. Vi må ikke tage en montør-bil hjem privat eller noget. Så skat i dk kan forlange samme dokumentation.
Men selvom faktisk al vores kørsel er i udlandet gives der ingen rabat på afgiften på de biler vi køre i.

Men jeg mener jo heller ikke man som bosidende i dk må køre i en tysk indregistreret bil i dk. Det var lidt derfor jeg kom med det eksempel...Men korrekt mig hvis jeg tager fejl :-)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror ikke der findes regler i Danmark, der giver flere rettigheder til "en kæreste" end til alle andre.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@ Pepsi. Der er intet i vejen for at bo i DK og have et job i Tyskland hvor der følger en firmabil på tyske plader med.

Der er nogle regler som skal være opfyldt. Blandt andet at bilen overvejende bruges i udlandet.

Du har endda mulighed for hos SKAT at få en tilladelse som du kan vise frem hvis du bliver stoppet af Politiet eller SKAT.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)