Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En anden webside har stjålet mit indhold, hvad gør jeg?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vedkommende har skjult sine kontaktinfo ved hostmaster, er der en måde at få dem?

Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er kun muligt at skjule sine informationer i DK-hostmaster, hvis man har beskyttet adresse hos bopæls kommunen, så umiddelbart nej.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Bank:
Fastholder du kravet, hvis de undskylder og fjerner indholdet med det samme?

Lige som Casper vurderer jeg det fra sag til sag.

Jeg har den seneste måned oplevet tyveri af tekster fra et af mine sites hele fem gange. De to af gangene var det en og samme virksomhed, som angiveligt driver både IT-support og reklamebureau, og som alligevel følte det nødvendigt at tyvstjæle mine tekster.

En henvendelse til dem blev straks besvaret af indehaveren med en uforbeholden undskyldning og et løfte om at fjerne de kopierede tekster.

Alligevel gjorde de det igen få dage efter. Hvilket selvfølgelig blev opdaget. Stjæler de igen tekster fra et af mine sites, så ryger sagen straks videre til advokat med krav om erstatning og fjernelse af det stjålne indhold.

Risikoen for at få stjålet tekster er desværre til at få øje på, hvis man har gode placeringer i søgemaskinerne på nogle af sine produkter.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Den nemmeste måde at få fjernet den slags er ved at henvende sig til personens hosting løsning og høfligt bede dem om at lukke vedkommendes side ellers vil du lægge sag an. Det virker dog bedst hvis man har med et Amerikansk firma at gøre, da disse som bekendt er ret hysteriske i forhold til risikoen for dyre advokatimer :-)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

SEOFreak:

Først og fremmest:
Det burde ikke skade dine søgeords placeringer foreløbigt.

Google ved at det er dig der er den originale ejer.

Det ville være dejligt hvis det var korrekt det du skriver, men det er det ikke, tværtimod. Der er absolut ingen garanti for at Google vægter det originale værk højest.

Man behøver ikke gå længere tilbage end da Johan Bülow kopierede Kasper Bergholts opskrift på confit de canard og solgte den til Nordjyske medier. Pludselig røg den originale opskrift ud af søgeresultaterne og nordjyskes kopi-opskrift, lå i top.

Links:

http://mediebevaegelsen.dk/nordjyske-medier-ophavsret

http://www.concept-i.dk/blog/nordjyske.html

Dette er den seneste offentlige sag om kopiering og deranking af originalt indhold jeg lige husker, men der er masser af den slags eksempler.

Derfor er det MEGET vigtigt at få gjort noget ved duplikering af ens tekster meget hurtigt, da det risikerer at skade ens rankings, hvis såfremt det kopierede materiale lægges på sites som Google har stor tillid til.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

SEOFreak:

Det er kun muligt at skjule sine informationer i DK-hostmaster, hvis man har beskyttet adresse hos bopæls kommunen, så umiddelbart nej.

Det passer så ikke helt. Det er rigtigt at deres system er lavet til at virke på denne måde, men virkeligheden er bare en anden. Da du har fri adgang til selvbetjening så kan du blot logge ind og ændre ejeren til at være anders and med bopæl på en fiktiv adresse.

Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

En lille update:

På den ene af siderne, har jeg sendt e-mail og fysisk brev med frist på en uge. Der afventer jeg stadig respons.

Den anden, hvor hostmaster-info var skjult, har jeg sendt en mail til info@, webmaster@ domænet, samt til webhoteludbyderens abuse og hostmaster, for at få registrantens navn og adresse.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)