Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har patent til opfindelse

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg er en fyr på 41 der har opfundet tyverisirking af nr plader

har patent på det men mangler penge til opstart eller invester

 plus at jeg nogle andre ideer  som jeg håber at få gang i

       mvh jd

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du undersøgt om der er et marked for det? Kan ikke umiddelbart se mig selv som kunde. Hvor meget koster det at sikre sine nummerplader?

Jeg ville nok være mere bekymret for hvor meget tyvene ville ødelægge bilen i forsøget, hvis det er svært at få pladerne af.

Mvh Carsten

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten hvis nu opfindelsen indebærer en helveds stor omformer og et lastvogns batteri så er de vel færdige med at rode ved ens bil ?? ;)

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Michal Johansen:
Carsten hvis nu opfindelsen indebærer en helveds stor omformer og et lastvogns batteri så er de vel færdige med at rode ved ens bil ?? ;)

Så ser jeg logistiske problemer i at få varen ud til kunden, og for kundens brug! :)

Tilmeldt 17. Oct 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også tænkt til england og tyskland hvor der bliver stjålet ca  500000 nrplader om året

 og prisen er ca 200 kr for et sæt i butik

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, prisen lyder jo ikke helt afskrækkende, hvis problemet er så stort.

Mvh Carsten

Fra Thisted
Tilmeldt 20. Sep 12
Indlæg ialt: 16
Fra  Idébank Thy Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny.

Tillykke med idéen, så er det, at det bliver svært.

De gode idéer kommer af sig selv, processen derfra er kun vilje og hårdt arbejde!!

Det virker som den rigtige idé, på det helt rigtige tidspunkt, ud fra den fokus der på at der stjæles numre plader som aldrig før.

Når du skriver patent, går jeg ud fra at du har indleveret en ansøgning om patent på din idé. Hvilket desværre ikke er det samme som at du har fået patentet. Har du fået lavet en kvalificeret nyheds undersøgelse, inden du indsendte ansøgningen, så du har en formodning om at ansøgningen går igennem?

Vil du så sælge idéen på en licens kontrakt, eller selv til at producere? Det er nok det første du skal gøre op med dig selv.. og så tage den der fra.

Det er meget vigtigt at du gør dig klar at når du har indsendt ansøgningen, køre patent toget. Efter et år skal du indlevere en PCT ansøgning, det er dyrt. Efter halvanden år igen skal der vælges lande ud, hvor du så tager patent i, det er meget dyre igen, og man kan ikke "fortryde", har du ikke søgt der, får du ikke patent i det land.. Det kan umiddelbart virke som du har masser af tid, MEN DET HAR DU IKKE.  

Selv hvis du har den helt rigtige idé, og dem du vil sælge den til er helt vilde med den, tager det bare så lang tid. Skal du så have muligheden for at gå til en anden, hvis du ikke kan blive enige med de første du arbejder med, så har du travlt. Dem du kommer til at skulle forhandle med, vil kynisk udnytte dette, og trække tiden, hvis de kan fornemme at det kan knibe dig at holde patentet ved lige.

Husk at hvis din idé er den rigtige, og du vil sælge den til "de store" hvor du kan få optimalt afkast, så er de top professionelle, og alle kneb gælder.

Kik lidt på gamle emner i dette forum omkring hvad der at få af hjælp til det du er på vej ud i, Væksthus mm.

Held og lykke med projektet..

Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny,

Da vi på Opfinderrådgivninge på Teknologisk Institut ser vi mange forslag til tyverisikring af nummerplader, ved vi at det der findes rigtig mange patenter på dette område, så blot fordi du har indsendt en patentansøgning, kan du ikke være sikker på, at din opfindelse er ny og patentérbar. 

Derfor er der lige et par såkaldt "gode spørgsmål", nemlig: 1. undersøgte du dette område i patentlitteraturen, før du indleverede din ansøgning? 2. hvornår indleverede du din ansøgning? og 3. betalte du ansøgningsgebyret på kr. 3.000 da du indleverede din patentansøgning?

Hvis du har indleveret din ansøgning for nylig og kan svare ja til punkt 1 og 3, kan du bede Patent- og Varemærkestyrelsen (PVS) om at få fremskyndet behandlingen af din patentansøgning, så du på den måde for klarhed om din ansøgning er "noget værd" - hvis du ikke beder om fremskyndet behandling, får du først PVS' vurdering 7-10 mdr. efter du har indleveret (hvis du altså har betalt gebyret!)

Hvis du vil have os til at se på din nummerplade-opfindelse og også dine andre opfindelser, bedes du registrere dine idéer på vores hjemmeside www.opfind.nu, hvor du på trin nr. 1 bedes udfylde idéformularen; så hører du fra os i løbet af ca. 5 arbejdsdage.

Med venlig hilsen

Rasmus Offersen, seniorkonsulent

Opfinderrådgivningen på Teknologisk Institut

tel. 72 20 27 62

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Een ting er at du måske har indleveret en ansøgning om patent - meeen opfylder den din interesse?? Jeg mener beskytter selve patentkravene, det andre helst ikke må gøre? Er ideen ny? Har den opfindelseshøjde ? Virker ideen ?

Hvis bare et nej, så skal du nok genstarte processen.... Det er bare vires erfaring !!!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)