Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Program til finans virksomhed

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra KBH
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 51
Fra  Hygge ole Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Aften

Sagen er den at jeg har et firma som sælger forskelligt inventar b2b, når kunderne ikke betaler kontant, indgår de enten en leasing aftale eller købekontrakt med afbetaling + renter. Nu går firmaet så godt at jeg selv kan finansere de kunder jeg sælger til, og slipper derfor for at skulle finansere igennem et andet firma. Derfor har jeg nu oprettet et finanserings firma som skal finansere for det sælgende firma.

I den forbindelse leder jeg efter et program til at styrer disse kontrakter.

Workflow er: Kunden accecptere det tilbud jeg har givet ham, jeg laver kontrakten på vegne af mit finanserings firma, de får kontrakten og jeg får mine penge udbetalt med det samme for de solgte maskiner. Nu skal finanserings firmaet så indtaste kontrakten i deres system og hver måned sende regninger til kunder indtil alle pengene er betalt

Feks: Kunden betaler 100.000 for en maskine, der er 30.000 kr udbetaling, så skal man kunne taste alle oplysningerne ind i programmer, sætte startdato, rente, udbetaling, adresse på kunden osv osv (basale oplysninger) og så skal programmet selv regne renterne ud (også mora renter) og hver måned kan jeg printe giro kort ud til kundene og sende dem deres regning. Når kunden så har betaler kan jeg "klikke" flue ben ved den betalte måned, betaler kunden ikke til tiden, skal jeg feks klikke på "ikke betalt til tiden" og så regner systemet selve mora renterne ud.

Nogle tips hvor jeg finder sådan et program ?

Hej

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvorfor vil du intaste oplysningerne mere end en gang?

Det er vel nok at det bliver tastet en gang, så kan datane bliver overført til finanseringselskabet.

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 51
Fra  Hygge ole Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Der er primært 3 grunde.

1. det er så at taste disse oplysninger ind, så det er umiddelbart nemmere end at skulle finde et system der kører sammen med det andet firmas system. Istedet for en dyr software løsning der kan arbejde sammen, så kunne man bare bruge de ekstra 1 minut det tog at taste alle tingene ind.

2. Finanserings computeren skal ikke være på nettet, og vil være placeret et andet sted fysisk end computerne i mit andet firma, så det kan ikke bare overføres via nettet/netværk

3. Kan umiddelbart bare godt lide ideen om at de 2 systemer (nyt og gl firma) kører seperat.

Hej

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Data kunne måske overføres via mail..

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 51
Fra  Hygge ole Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja kunne det godt, men vil helst ikke have systemerne arbejder sammen, skal være selvstændigt

Hej

Fra København
Tilmeldt 12. Mar 12
Indlæg ialt: 10
Fra  Ehavior Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

I forhold til kontrakt og aftalehåndtering kan du med fordel anvende vores online signerings produkt DuckCloud til signering online med NemID.

Spar dig selv og kunden for den traditionelle scan, send, print, underskriv, scan.

Kontakt mig hvis du vil vide mere eller besøg vores website

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Er gåsefjer og blæk ikke godt nok?

Fra København
Tilmeldt 12. Mar 12
Indlæg ialt: 10
Fra  Ehavior Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jovist! Men Signering med NemID har samme funktion - bare uden blæk, fjer osv.

Fra Nørre Aaby
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 69
Fra  Peter Wismer Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Jeg vil sige det sådan, at der er primært 3 grunde til, at de to firmaers regnskab skal være i forbindelse med hinanden - evt via nettet.

1. Nu kender jeg selvfølgelig ikke til omfanget af din forretning, men det giver næsten altid mening at kunne genanvende indtastede data i stedet for at genindtaste - alene af hensyn til eliminering af indtastningsfejl. Igen - alt er selvfølgelig relativt, men det kalder ikke nødvendigvis på en "dyr software løsning".

2. Det er ikke et problem, at finansvirksomheden har regnskabet på en anden fysisk adresse. Som det her er foreslået, kan man fx. sende data via email eller man kan lave dataoverførsel via NemHandel, FTP eller lign. og sende data struktureret i XML, så de kan indlæses automatisk. Den adskildte placering giver ekstraarbejde og ineffektiv administration.

3. Enhver skal selvfølgelig lave sit setup som man bedst kan lide, men man skal huske at vurdere de ekstra omkostninger og uhensigtsmæssigheder, der kan opstå, når man på den måde adskilder sin forretning i to. Man kan bruge tid på at overveje, hvorfor langt de fleste virksomheder investerer store beløb i systemintegration og hermed rationalisering af virksomhedens drift.

Se fx. denne aktuelle artikkel om en virksomhed, der hele tiden arbejder med effektivisering :

http://www.channelworld.dk/art/221671/benhaard-styring-sikrer-profit-hos-dansk-online-veteran 

Iøvrigt vil du kunne finde en løsning baseret på vores Winfinans.NET løsning.  Den vil både kunne håndtere salgsselskabet og også finansieringsselskabet.

Du kan både arbejde med genindtastning eller du kan få en integration baseret på de mange standardfunktioner, der findes hertil i produktet.

At det så ligger på nettet vil kun blive en fordel for dig.

Jeg kan forstå, at du føler det ikke sådan lige nu, men hvis man som jeg - har arbejdet med den slags systemer i mere end 13 år uden at der én gang har været uautoriseret systemadgang, så ville jeg ikke betænke mig, hvis leverandøren kan levere en sikret løsning.

Mvh

Peter Wismer

 

 

Tilmeldt 5. Jan 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads.

Som jeg forstår det, søger du et program (kun) til dit finansierings firma, der blot skal kunne lave dine finansielle beregninger (inkl. mora rente). Dertil skal programmet kunne håndtere kundeoplysninger samt udskrift af girokort. 

Hvis dette er forstået korrekt, er min første indskydelse at anvende Excel.

I Excel har du alle de fornødne redskaber til de finansielle beregninger, samt mulighed for at anvende kontrolformularen checkbox til manuelt at ajourføre kundens indbetalinger (til evt. beregning af mora renter).

Til print at girokort har jeg ikke selv den store indsigt, men forestiller mig at man har et girokort (et stykke papir) du smider i din printer, og derpå printer de "manglende" oplysninger. Hvis dette er tilfældet kan Excel også anvendes til at skabe dette udskrift du skal printe på dit girokort.

Denne løsning kræver selvfølgelig at du selv har (eller kender en) der har godt kendskab til Excel, og i øvrigt de finansielle beregninger, men hvis dine krav til programmet ikke er større/flere end du beskriver dem, vil Excel kunne udføre opgaven.

Venlig Hilsen

LongJohn

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)