Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bud på firmanavn, (logo?) og på hvordan jeg får mit firma til at skille sig ud?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger bud på et godt navn (og evt. logo?) til min kommende virksomhed:

Jeg er ved at nedsætte mig som professionel slægtsforsker. Jeg vil tilbyde potentielle kunder slægtsforsknings-ydelser bestående af forskellige former for research i DANSKE aner/slægter, dokumenteret i forsk. rapporter og diagrammer. Evt. kan jeg forestille mig på sigt også at supplere med salg af forskellige produkter af  dansk design etc.

Jeg vil først og fremmest satse på at finde mine kunder i USA blandt amerikanere af dansk oprindelse, og i Danmark.

Mit firmanavn skal gerne udstråle seriøsitet og troværdighed, men jeg vil også gerne have et anstrøg af energi og kreativitet med. Ligeledes skal der gerne være en god balance mellem det sentimentale og det moderne. Der er ingen tvivl om, at der blandt dansk-amerikanere er stor sentimentalitet forbundet med behovet for at finde frem til deres danske slægt. Dette bør man på en eller anden vis "spille på" - dog ønsker jeg også at fremstå som et moderne firma.

Lidt typiske fagord/-begreber:

Genealogy

Heritage

Origins

Roots

Research

Denmark/Danish

Desværre er der utallige firmaer/hjemmesider, der anvender netop disse få til faget relaterede ord/begreber, i deres firmanavne. Mon nogen har et godt alternativt bud på et firmanavn?

Gode idéer til, hvordan jeg kan skille mig ud fra andre danske slægtsforsknings-firmaer, modtages også med stor taknemmelighed!

På forhånd mange tusind tak for hjælpen!

Fra Humlebæk
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 3
Fra  Online View Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med:

RootResearch?

Rootcrawler?

FindingHome?

Lige et par hurtige tanker :)

Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Super-gode bud! Jeg har tidligere tænkt på Danish Roots Research, hvilket ligger op ad dit første bud, men de andre to er bestemt nye og værd at overveje også! Tusind tak!

Jeg håber på, at der kommer bud ind fra andre også, og jeg vil derefter arbejde lidt med hvert enkelt bud.

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Et par bud kunne være:

- Family Finder

- Family Research

- Family Tree

- Danish Heritage/genealogy

Held og lykke med projektet :)

Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Heritage-Hunt kunne være et bud.

Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for budene! Specielt RootCrawler, Danish xxxxxx og Hertiage Hunt er jeg glad for. Dog er der vist et ret ulækkert udseende insekt, der hedder en Root-crawler på engelsk (ikke helt sikker på, hvad den hedder på dansk), og den vækker måske "forkerte" associationer? Jeg vil gerne have noget med, der indikerer, at der er tale om slægtsforskning i Danmark, så "Danish......" i starten af firmanavnet eller "Denmark" i slutningen kunne være godt. Dog skal jeg nok passe lidt på med, at navnet ikke bliver for langt. Danish Heritage Hunt el. Hertitage Hunt Denmark kunne være et bud. Er det for langt?

Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu går det lige op for mig, at Heritage betyder "arv" i bredeste forstand. Dvs. at det i givet fald bør kaldes Family Heritage i forb. med slægtsforskning. Family Heritage Hunt Denmark er formodentlig for langt et navn...... Øv, hvor er det svært!

Tilmeldt 26. Aug 12
Indlæg ialt: 3
Fra  Protectors International Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kinship Search.

Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Et fantastisk ord, Kinship! Det er faktisk oplagt at bruge! Tak til endnu et super godt bud!

Fra København
Tilmeldt 23. Jul 11
Indlæg ialt: 205
Fra  Designerszone Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil du have foreslag til hvordan du kan skille dig ud med navnet, logo eller brandet i det hele taget? :)

Mvh.

Grafisk designer, brand og idenditet Designerszone.dk Mit råd, prøv mig!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)