Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapitaludvidelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skriver, fordi jeg står i en situation, hvor jeg har forhandlet med et par investorer i et par måneder uden dokumenterne endnu er skrevet under. Her på falderebet er der nu to "nye" investorer som melder sig på banen, om at de gerne vil være med. Men eftersom kursen er bestemt under forhandlingerne med de andre og jeg udfra budgettet ikke behøver flere penge, kan man så tillade sig at hæve kursen?

Et andet spørgsmål jeg ønsker at få et svar på er, ved en kapitaludvidelse vil alle normalvis blive udvandet. Er der eksempler på at "stifteren" kan være neutral i sådan et tilfælde eller hans ejerandel ikke falder i samme grad som de andres?

Vh
Kim 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Til første del, så er der vel kun at sige, at du står og kan miste alt, eller få mere ind end du behøver, og dermed jo udvande din egen del. Jeg synes først og fremmest, at du skal se at få snøret katten inde i sækken med de par du har forhandlet med, så de ikke springer bort. Nævner du de nye OG at du nok vil hæve prisen for de du har forhandlet med, så TROR jeg du kan tabe meget på gulvet

Til det andet - man kan lave mange varianter - inklusiv forskellige stemmeklasser på aktier/anparter - men værdien af din egen del målet op mod det de andre skyder ind, er vel da en del af de forhandlinger du er ved at afslutte, og så vil de vel ikke acceptere, at de penge i har talt om, nu er mindre værd

Du lyder lidt som om du enten er usikker på, om du vil ha nye ind, eller ærgrer dig over det du har aftalt på plads og som åbenbart mangler underskrift bare, og hvis det er tilfældet, så kan det være du skal tænke helt fra nyt, med klar fare vor ikke at få investorerne på plads

Hvis du har en rutineret forretningsmand du kunne gå det hele igennem med, få gennemgang af de konkrete aftaler, var det måske godt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg formoder de nye investorer nytegner til overkurs og at det du spørger om er hvorvidt de to nye investorer også skal nytegne til overkurs. Det vil jeg sige at de skal ud fra en betragtning om at der skal være ens vilkår for alle ligesom at de første investorer skal sige god for de nye.

Stifterens ejerandel bliver lavere ja men det kan man jo netop styre via overkursen hvis ellers investorerne er med på det. Derudover kan de nye investorers aktier blive en særlig aktieklasse hvor du måske får tillagt større stemmeret eller andre rettigheder men i givet fald skal det ske inden der nytegnes nye aktier og der skal en advokat ind over (skal der alligevel må det tilrådes)

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for at du tog dig tid til at svare på mine spørgsmålSmile

Jeg er ikke så bange for at miste investorer, da flere nu har meldt sig interesseret. Det som jeg udelukkende kikker efter pengene, er hvad det er som de bringer med af viden, hvilket de som jeg forhandler med hver især har. Dog mangler jeg udfra tidligere en som kan bibringe med en viden som de andre desværre ikke bibringer hvorfor jeg føler jeg står i et dilemma.

Den sidste sætning med forretningsmanden, har jeg desværre ikke i min såkaldte portefølje hvorfor jeg skriver ad denne her vej.


Venlig hilsen
Kim 

 

Tilmeldt 1. Mar 12
Indlæg ialt: 54
Fra  FÜRST Advokatfirma Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Du skal være velkommen til at kontakt mig, hvis du har brug for en advokat skal kigge aftalegrundlaget igennem. Vi kan tage en uforpligtende samtale til at starte med.

Jeg håber at høre nærmere fra dig.

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)