Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontraktudformning mellem privat og offentlig virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg vil hører om nogle af jer har en skabelon eller retningslinier liggende som i vil dele med mig, omkring kontraktudformning. 

Situationen er den, at jeg virksomhed der sælger personlig udvikling til unge (det vil sig, jeg sælger forløbet til skoler). I den forbindelse har jeg netop afholdt et forløb for 150 10. klasseselever, som var en kæmpe succes. Så stor en succes at skolen vil gentage forløbet igen næste år med ligeså mange elever. Denne gang, gik der dog hårknude i det, da det kom til betalingen. Der var nogle forskellige ting der gjorde at jeg og mine samarbejdspartnere måtte vente på vores penge, da vi ikke havde nogen kontrakt på noget. Alt var aftalt mundtligt, hvilket gjorde at vi havde forskellige opfattelser af forløbet. Jeg har fået alle mine penge, men vil gerne undgå at stå i samme situation igen (det samme har skolen ytret ønske om)

Derfor skal jeg have udarbejdet et foreslag til en kontrakt, så alle er enige om betalingsdatoer, konsekvenser ved manglende betaling, hvis der kommer færre elever osv.

Håber i kan hjælpe mig, da jeg er på bar bund.

Lars Boes Jørgensen

UngeMedPower

Tilmeldt 19. Dec 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ligger ikke inde med en skabelon eller retningslinjer i forhold til kontraktudformning, men jeg håber, at jeg alligevel kan hjælpe dig lidt på vej.

Som du også selv er inde på, så er det altid bedre at have en skriftlig aftale frem for blot en mundtlig aftale, og derfor er det jo også smart, at I for fremtiden vil lave en skriftlig kontrakt med jeres aftagere. I stedet for selv at bakse med at udarbejde en kontrakt, som måske viser sig at være utilstrækkelig, kunne I måske overveje, om I ikke enten skulle købe jer til en skabelon, eller få en advokat til at udarbejde en skabelon til jer. Denne skabelon kan så være tilpasset jeres ydelse, og udfærdiget således, at I kan rette den til, så den passer til hver opgave, I udfører. Det koster måske lidt penge, men omvendt så har I for fremtiden et langt sikrere grundlag - ikke blot i forhold til skriftligheden, men også således at alt er tænkt i gennem. Det vil helt klart kunne forhindre en række konflikter i at opstå, ikke blot i forhold til betaling, men også i forhold til andre områder af jeres ydelse. Der er sikkert også billigere - men sikkert ligeså gode - alternativer til advokater, som f.eks. juridiske freelancere m.v.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)