Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regeringen lancerer ny innovationsstrategi: Iværksætterpilot-ordningen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra http://iværksætteren.dk/flx/nyheder/regeringen-lancerer-ny-innovationsstrategi/

Samfundsudfordringer skal drive innovationen, mere viden skal omsættes til værdi og uddannelser skal øge innovationskapaciteten.


Uddannelsesminister Morten Østergaard udtaler:

”.... men vi er ikke nær så gode til at omsætte vores viden og idéer til nye løsninger, virksomheder og job. Derfor er der behov for at nytænke vores innovationssatsning. En hjørnesten i regeringens nye innovationsstrategi er storskala samfundspartnerskaber, der skal vende globale udfordringer til danske løsninger, der kan sælges på globale markeder."


Hvor har han dog ret Yes

Her er min indstilling til hvordan vi skal udvikle Danmark til en førerposition gennem udvikling til eksport

Du kan fx se direktør Jakob Engel-Schmidt fortælle om iværksætterpilot-ordningen, som er en del af det samlede udspil. Se indslaget her:

&feature=youtu.be

Det eneste jeg ikke forstår er, at den røde regering her er mere blå end den blå regering Confused

Hvad synes du?

Venlig hilsen,

Christian

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg klappede i mine små hænder da jeg læste om det, men straks slog det mig at det er endnu en strategi der lader til kun at fokuserer på ny teknologi. Jeg kunne godt ønske mig at der blev fokuseret mere på muligheden for at blive selvstændig indenfor etablerede brancher. Masser af studerende vil jo kunne lave fornuftige virksomheder med flere ansatte uden at have unikke og nye ideer, men denne side af iværksætteri synes glemt i alle iværksætterplanerne, og innovationsplanerne. Og hvis jeg læser det rigtigt så omfatter tilbudet kun universitetsstuderende (skal være ærlig og sige jeg kun har læst enkelte artikler). Hvorfor gælder det ikke også lærere som måske kan lave helt nye undervisningstilbud/materialer, ergoterapeuter som kan lave nye ergonomiske produkter eller tømrene som sikkert også render med mange gode og relevante ideer der sagtens kan omsættes til successer.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Fredslund Hansen:

Jeg klappede i mine små hænder da jeg læste om det, men straks slog det mig at det er endnu en strategi der lader til kun at fokuserer på ny teknologi. Jeg kunne godt ønske mig at der blev fokuseret mere på muligheden for at blive selvstændig indenfor etablerede brancher. Masser af studerende vil jo kunne lave fornuftige virksomheder med flere ansatte uden at have unikke og nye ideer, men denne side af iværksætteri synes glemt i alle iværksætterplanerne, og innovationsplanerne. Og hvis jeg læser det rigtigt så omfatter tilbudet kun universitetsstuderende (skal være ærlig og sige jeg kun har læst enkelte artikler). Hvorfor gælder det ikke også lærere som måske kan lave helt nye undervisningstilbud/materialer, ergoterapeuter som kan lave nye ergonomiske produkter eller tømrene som sikkert også render med mange gode og relevante ideer der sagtens kan omsættes til successer.

Ja Rasmus Jeg tror også du har læst rigtigt at det kun er folk som er nyuddannet fra universitetet.

Ja den nye regering laver sjove love. Som ikke gælder hele samfundet.

Akut pakke gælder kun dem som kommer fra dagpenge ikke langtidsledige som er på kontanthjælp.

Nu skal vi have iværksætter men man skal være nyuddannet fra universitetet man må ikke være ledig og have en god ide som kan skabe arbejdspladser. Jo så skal man bare satse hele butikken selv.

Den nye regering laver ikke ligestilling for alle borger de laver sær love for nogle borger. Men nu er ligestilling jo bare ikke for den enkelte borger men mere for det enkelte køn.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Rasmus Fredslund Hansen! Du fik lige 5 stjerner fra mig. Giver dig helt ret i dit indlæg. For at være innovativ og være iværksætter, behøver man ikke at opfinde den dybe tallerken, og være onkel-opfinder. Man kan sagtens være innovativ i eksisterende brancher, og tage en forretningsidé og twiste den 5 grader og lave et udviklet koncept med succes. 

Mvh. Mads Hansen

Mvh. Mads Hansen
Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen, jeg takker... Nu mangler vi bare at regeringen også finder ud af det :D

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)