Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge Præmier?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 22. Dec 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg med at starte en lille virksomhed som skal afvikle turneringer i et bestemt computer spil.

Men jeg vil lige finde ud af først hvad loven siger om at sætte penge på højkant for de bedste hold i mine turneringer. Her er mine spørgsmål:

Skal det oplyses nogen steder, at jeg udlever penge præmier til f.eks. de 3 bedste?
Hvis jeg stille penge præmier på højkant, hvad er maks niveauet for den højeste penge præmie jeg vil give vinderen?

Håber der det er nok til at i kan give mig et svar, ellers spørg hvis i mangler noget information.

Hilsen Casper

Tilmeldt 19. Dec 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke så meget til dette område, men jeg kan umiddelbart forestille mig, at du måske befinder dig inden for den såkaldte "spillelov": https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=132755. Denne lov finder anvendelse på spil, der udbydes eller arrangeres i Danmark (§ 2). Spil defineres i loven som lotteri, kombinationsspil og væddemål (§ 5). Kombinationsspil, som er mest relevant her, forstås som "aktiviteter, hvor en deltager har en chance for at vinde en gevinst, og hvor gevinstchancen beror på en kombination af færdighed og tilfældighed". Det må derfor have en betydning, hvilken type computerspil, der er tale om, da der altså er et krav om "tilfældighed". Loven siger endvidere, at der skal gives alle relevante oplysninger om spillet (§ 33), og der er også krav til markedsføringen af spillet (§ 36). Hvis der kræves en indsats for at deltage i spillet, kræver dette en tilladelse.

Umiddelbart er jeg ikke 100 % sikker på, om denne lov overhovedet finder anvendelse på dit tilfælde. Men uanset, vil jeg mene, at det vil være en god ide at oplyse om, at du f.eks. giver pengepræmier til de 3 bedste, da man så undgår en masse misforståelser.

I forhold til størrelsen af den højeste pengepræmie må jeg melde svar skyldig. Størrelsen har formentligt en betydning, hvis spilleloven finder anvendelse, men prøv selv at kig i loven.

Der er måske nogle andre på Amino, som kan give dig et mere uddybende svar - men jeg tror ikke, at du kommer uden om at skulle drøfte det med en advokat, således at du er sikker på, at være på den rigtige side af loven :)

Tilmeldt 22. Dec 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret ;-)

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag fat i en advokat og få styr på det igennem ham/hende ;-) 

Vh Jimmi

Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Casper, jeg vil gerne høre mere til din idé :). Hvor regner du med at få penge fra osv. Jeg er også meget interesseret i et partnerskab, hvis det kunne have interesse :) Vh Nikodk

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs også denne side:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1788633

Det er nok nederste afsnit der gælder for dig, da en præmie vundet i en Counter-Strike turnering eller lignende bør sidestilles med, at man har vundet en præmie i sport. Dermed tror jeg altså ikke, at der stilles nogen krav til dig, men vinderen er skattepligtig af det vundne beløb.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Haderslev
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 84
Fra  Sundtema.dk Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

er selv igang med at lave et managerspil, så har læst lidt på det. Man kan godt sælge sportsspil (går stærkt udfra CS går ind under denne kategori) uden at skulle betale noget til staten. Det kræver bare det er gratis for brugereren, men du må gerne have præmier.

Hockeymagasinet.dk kører et gratis managerspil hvor man kan vinde en trøje. Det er helt lovligt. Så har vi holdet.dk,hvor man betaler for hvert hold man opretter. Her skal holdet.dk vist af med mindst 50.000 kr om året, afhængig af hvad de tjener.

Betxpert.com har lavet en fin finte, hvor de lavede et spil ( man skulle gætte resultater fra nogle  kampe i fodbold) og der kunne man også vinde præmier. Sådanne spil indgår også under spilleloven. betxpert har så allieret sig med bet365 (bookmaker), hvor man så sagde at man kun kunne vinde præmier, hvis man havde en konto hos bet365 og spillede/oddsede for minumum 10 kroner. Så altså selve spillet var gratis, men det var betingelserne for at vinde præmier ikke.

håber det hjalp 

sundtema.dk har stor viden om sund mad, livsstil og artikler om fødevarer

Tilmeldt 22. Dec 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak! Det giver mening. Computer spil som er under betegnelsen Esport, er en "sport" så det må være det svar jeg ledte efter (-:

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper, synes helt bestemt du skal ringe til SKAT. Den "spille lov" er meget speciel og kompliceret.

Du har krav på at få hjælp, og det er gratis. Er helt klart bedst og være på den sikre side. Ville godt nok være en skam at man starter noget, får succes, og bliver tvunget til at lukke det pga. en regel man lige havde overset.

Tilmeldt 19. Dec 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Som det allerede er blevet sagt, er det nok en god ide at du henvender dig til Skat, som har spilleloven inden for sit område, og forespørge, om de mener, du falder inden for lovens anvendelsesområde. De burde kunne hjælpe dig videre med et svar. Den såkaldte Spillemyndighed hører i øvrigt også under Skatteministeriet.

Jeg ønsker dig held og lykke!

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)