I en kiosk møder du en købmand, der forstår kundeservice og salgsværdien i et smil.
I en 7-eleven og lignende, står der en 18-20 årig salgsassistent som er fokuseret på weekendens fest / fester og generelt er ligeglad med butikken samt kunderne.
Det er jo så en ret udbredt generalisering som ikke nødvendigvis behøver at være sand. Det kommer i høj grad an på hvor man kommer.
Hvis trådstarter møder gladere ekspedition i kiosker, er det nok fordi det er en købmand / ejeren.
Angående de 18 - 20 årige ekspedienter valgte jeg ikke at skære nogen over en kam men jeg skrev "Generelt" derved undlader de enkelte som giver god service.
Jeg møder sjældent god service i butikker med 18 - 20 årige som varetager kundeservicen, så hos mig er det størstedelen der yder dårlig service.
For at fluekneppe, så skrev du at det er unge mennesker som kun tænker på weekendens næste fester og generelt er ligeglade med kunderne.
Jeg er åbenbart én af dem som er ligeglad med kunderne og kun tænker på weekendens fester, og derfor bliver jeg småmobset over sådan en generalisering.
Lad mig sige det på denne måde; går en kunde sur ud af butikken når jeg har ekspederet ham/hende, er det fordi at vedkommende i forvejen har besluttet sig for at være sur. Sådan nogle kunder kan man bare ikke gøre noget for - til gengæld kan de resultere i at de næste par kunder får en dårligere oplevelse pga. den sure kundes opførsel.
(Jeg er i øvrigt ansat på en større Statoil motorvejsstation med rigtigt mange forskellige nationaliteter - noget som engang i mellem kan gøre det ekstremt vanskeligt at opretholde "glæden" ved at være på arbejde).