Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortrolighed fra Advokat / Revisor

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 155
Fra  Clovermetrics Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er,

Jeg har i længere tid fulgt med herinde under opstart af virksomhed, og har fundet al den information jeg har haft brug for indtil nu.

Nu har jeg dog oprettet en profil for endelig at skrive og bede om lidt hjælp.

Handlingsplan samt budgetter er så godt som færdige, og jeg og min kollega glæder os til at komme igang. Vi har dog en udfordring med advokat og revisor, da vi er bange for at miste vores intellektuelle rettigheder (hvis der er noget der hedder det på forretningsplan, handlingsplan m.m.) - Og har brug for at godt råd.

Er der en risiko ved at sende disse ting per e-mail? (pdf/word/excel)

Vi tænker, at advokat eller revisor jo så har det liggende, og det er nemt at videresende, selvom de nok ikke må. Om ikke andet kan vores skabeloner bruges af andre der også vil starte op, og de indeholder en del fortrolige tal.

Jeg har aftalt et møde med revisor Onsdag, og mangler at finde en advokat, som skal kigge tingene (inklusiv vores ejer/ansvars fordeling og eventuelle faldgruber)

- Gode forslag til advokat modtages gerne :)

Er det paranoidt? Eller skal jeg bare sende løs, med en bemærkning om at materialet er fortroligt??

Tak for jeres tid,

Bjarke Mønsted

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bjarkemonsted:
Er det paranoidt?

JA

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokater og revisorer har selvfølgelig tavshedspligt og må ikke oplyse trediepart (uvedkommende) om nogen af deres klienters forhold. Der er undtagelser, som drejer sig om oplysningspligt overfor visse myndigheder, men ellers altså tavshedspligt!! De har altså hverken ret eller pligt til at videregive oplysninger om deres klienters forhold til andre.

Hvis denne tavshedspligt krænkes, er det strafbart. 

Tilmeldt 1. Mar 12
Indlæg ialt: 54
Fra  FÜRST Advokatfirma Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarke

Jeg vil ikke mene du skal være nervøs for at en advokat/revisor begynder at sende jeres oplysninger mv. til 3. part. 

Jeg kunne dog godt tænke mig at vide hvilken slags virksomhed i har påtænkt at starte.

Du skal være velkommen til at kontakte mig for en uforpligtende samtale.

Jeg håber at høre nærmere fra dig.

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Ja som de alle skriver, det er i høj grad strafbart hvis en advokat eller revisor bare giver oplysninger videre til 3. part så det er ikke noget at være nervøs for.  Skriv dog lige fortroligt på papirerne  - f-eks. fortroligt advokat xxxx - så ville jeg ikke være spor bange.

Noget andet er, hvad advokaten så skal med forretningsplanen, for det skal jo ha et formål at sende ham den, ellers vil det bare være en omkostning, at han skal sidde og rode med den, og derfor skal det være en advokat som har forstand på den type forretning - eller hvis det er budget vi taler om til bank eller investorer - en revisor der skal gennemgå tallene, men alt man sender ender ud i en regning, så man skal være bum sikker på, at man er klar i spyttet med hvad det er man ønsker hjælpen til, og sikre at det er en der er kompetent inden for præcis det spændende område i f.eks. arbejder med. 

Super at bruge externe til gennemgang, bare det er de rigtige 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarke,

Jeg tror alle med idéen til en ny virksomhed har det på samme måde.

I praksis, kan I roligt sende papirerne til advokater og revisorer. De har set lidt af hvert, og må som nævnt ikke sende det videre eller bruge det selv.

Eneste undtagelse skulle være, hvis I har opfundet den uendelige energikilde eller andet, der vil medføre en helt ny verdensorden. Så nøjes med at sende noget af det ;-)

/Anders

Specialforhandler af førsteklasses italiensk vin.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sangiovese:
hvis I har opfundet den uendelige energikilde eller andet, der vil medføre en helt ny verdensorden
I så fald, send det hele til mig, og det kan kun gå for langsomtBig Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sangiovese:
hvis I har opfundet den uendelige energikilde eller andet, der vil medføre en helt ny verdensorden
I så fald, send det hele til mig, og det kan kun gå for langsomtBig Smile

Den vil jeg også godt være med på en andel af Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarke

Hvis advokaten bruger en sikkerhedsgodkendt mailforbindelse, som alle advokater

skal bruge, er der ingen risiko, men risikoen for at "nogen" sender mailen videre

ud i verden er i sagens natur svær at fuldsikre sig mod.

Hvis du medbringer eet eksemplar og får den pågældende til at attestere at eksemplaret

er set den og den dato. Hvis en kopi af den original kommer videre ud i verden, er det

sandsynligt at "nogen" har tilsidesat nogle pligter...

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarke,

intellektuelle rettigheder er nok ikke det rette at benævne det med, da det bare er jeres rettigheder til den skrevne tekst :) men i frygter vel bare med at der er nogle der stjæler jeres forretningsmodel/forretningsplan. Og lad være med det... selv om det er en naturlig reaktion. Så kommer i aldrig frem i verden. Specielt når det kommer til revisorer og advokater, de er til at stole på. Men lad selvfølgelig være med at vise den direkte til jeres konkurrenter ;)

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)