Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor længe ville du vente før du "stjal" en idè

Side 13 ud af 16 (157 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 290
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad mon Mark Zuckerberg ville svare :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Eller Bill Gates........

Sjovt som folk vil dømme trådstarter for hans tanker.........

Der findes ikke et menneske der ikke har forbudte tanker..om det så er om en virksomhed, eller en kvinde, eller noget helt tredje, forskellen er bare om man fuldfører dem eller om man vælger at dele dem med andre for at bearbejde dem......

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ligepræcis !!

Jeg syntes tværtimod det er beundringsværdigt at han kaster kasketten op

Der er jo ingen tvivl om at det er noget alle har en holdning til :0) og husk allesammen at der er langt fra tanke til handling .....

G'dag

www.forsikringagenten.dk - Vi hjælper dig med erhvervsforsikringer, så du kan koncentrere dig om dit firma  

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin Hjort:
Så kort fortalt er mit spørgsmål: Hvor lang tid ville I vente på at eksekvere på en idé I er blevet bekendt med, men som I ikke er set udført endnu, før du selv kunne finde på at gribe stafetten og eksekvere?

Hvis man kun følger i  andres fodspor, så komme man aldrig foran

Jeg kunne aldrig drømme om at hugge en kundes ide, slet ikke når han i fortrolighed har nævnt det for en. Jeg har igennem min virksomhed kendskab til mange idder, for mig er det vigtigere at jeg er en troværdigt samarbejdspartner end jeg falde for fristelsen for hurtigt guld 

Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael.

Sørg for at få lavet en hemmeligholdelses kontrakt/ non disclosure agreement eller tavshedsklausul som den eventuelle laverandør skal underskrive. Erstatningsbeløbet, hvis den potentielle leverandør eller samarbejdspartner vælger at misbruge din idé, skal være så stort at han/hun aldrig vil komme i tvivl om hvorvidt de skal overveje et tyveri. Så kan du lufte dine ideer frit uden at folk napper dine ideer. Hvis de ikke vil underskrive kontrakten, så vælg dem fra. De seriøse udbydere lever af deres services indenfor deres eget forretningsområde og speciale, ikke af andres ideer og forretningsplaner.

Før Skype blev søsat blev der underskrevet "sygt" mange fortrolighedskontrakter for ikke at "lække" noget til nogen.Det er helt almindelig praksis.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til trådstarter: Det eneste rigtige i den situation du beskriver er at foreslå kunden at I skal blive partnere i projektet og så aftale hvem der laver hvad til hvilke projekter. Det er i hvert fald sådan min etiske opfattelse er. Men så længe det ikke er ulovligt, så kan man jo principielt gøre hvad man vil, som andre skriver er det jo bestemt ikke første gang at nogle er blevet rige og berømte på andres ideer. Thomas Eddison som vi alle kalder et geni og krediterer den første glødepære stjal med arme og ben fra Tesla, som tilgengæld nærmest er glemt. Historien bliver skrevet af vinderen, men man skal selv leve med sin egen samvittighed.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Er det en god idé?

Så kom i gang med at udvikle den. Hvis du ikke har skrevet under på noget så gør du ikke noget forkert.

Hvis jeg gik ud til en virksomhed for at sælge min idé så ville de selvfølgelig sige "Nej, vi er ikke interesseret" og så går min kontaktperson ned til udviklingschefen og sætter gang i skidtet.

Det er business og der gælder ikke nogen moralske regler. Mit råd er at gribe chancen og udnytte den inden han selv gør det og du står tilbage med tomme hænder fordi du ikke var hurtig nok.

Held og lykke

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46513
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas K. Nygaard:
Det er business og der gælder ikke nogen moralske regler.

Nå da da - det er en jungle derude Stick out tongue

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Det er dejligt med sådanne tråde her. Min "Never work with these people"-liste er vokset gevaldigt. :)

Jeg vil hellere være fattig med moralen i orden, end at blive rig ved at være uhæderlig.

Hyg jer.

Kommer snart...

Fra Valby
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 109
Fra  www.adwise.dk Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,1 stjerner givet af 7 person

Du skal nok ikke regne med at handle med nogle som helst, der har læst den her tråd i fremtiden.

Altid noget at du trækker i land, men det var desværre for sent. Bare det at du overvejer det, efter at manden har givet dig et klart nej, det beviser en fundamental dårlig moral.

Find din egen ide, og er du absolut nød til at stjæle, så gør det fra et stort firma, der allerede tjener mange millioner, ikke en hårdt arbejdende mand, der bare ønsker at have sin egen lille forretning.

Mvh
Mick Hansen

Side 13 ud af 16 (157 indlæg)