Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online portal – er der potentiale - hvad kræver det?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Dec 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amioner,

Jeg søger jeres gode råd til om hvorvidt min forretningside har potentiale og hvordan jeg kommer rigtigt i gang! Min første tanke var at holde kortene/ideen tæt til kroppen som så mange andre, men på den anden side, er ideen jo kun en lille % del og udførelsen det meste! Så jeg satser ved at åbne op.

Mit koncept er en online ”personlig” søgeportal, der guider den kvindelig tøjkunde videre til hvilke tøjmærker/webshops, der matcher bedst efter kundens søgekriterier. Det er muligt at søge konkret efter det prisniveau man ønsker at købe tøj i (lav/mellem/høj/eksklusiv), hvorefter man kan klikke sig videre via links til forskellige anbefalede webshops (der giver portalen kommission pr. Viderstilt kunde).

Derudover kommer der et mere personligt coachende aspekt i portalen, da jeg er uddannet stylist, coach og tøjdesigner, samt har 9 års erfaring i modebranchen!

Det vil være muligt at søge tøjmærker/webshops efter ens stil – f.eks. klassisk, så henviser man til Tiger of Sweden mm.

Derudover vil der være en modeblog på sitet, der giver gode råd og tips til ”stilforvirrede kvinder” og kvinder som bare ikke ved hvor man skal starte med at shoppe. Dette er den korte version af portalen.

Så hvad siger i ? Jeg kan b.la. ikke programmere, så det er et sted hvor jeg får brug for hjælp og naturligvis at finde ud af hvor stor en investering portalen kræver. Jeg kan godt selv investere, men det er naturligvis en grænse.

Mvh Lundsen

Tilmeldt 30. Dec 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis nogen derudover har en fantastisk ide til navn, er forslag meget velkommne :-)

Fra Malling
Tilmeldt 13. Mar 13
Indlæg ialt: 37
Fra  Typeright Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lundsen,

Super god forretningsidé

Foreslag til et navn kunne være 'Dressme' :-)

 

Held og lykke med det hele.

 

Mette

 

Tilmeldt 30. Dec 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette, Mange tak for din opbakning og forslag!

Lundsen

Fra Risskov
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vælger dressme, så ville det da være oplagt med en service hvor du, hvis brugere af sitet uploader et fullbody billede af sig selv, guider og råder dem i hvilken påklædning og styling som passer til deres krop, ansigt, kulør osv!

Anders

Salgskonsulent hos Systemfrugt A/S

Tilmeldt 26. Apr 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Wouw lyder som et rigtigt godt koncept se nogle gange kan det være godt og have noget insiderviden;) i dit tilfælde styling og den slags.

Dog vil jeg mene Anderses forslag er for tidskrævende hvis du skal sidde og hjælpe hver enkelt kunde på den måde. Dog kan den blog du overvejer nok have nogle gode retningslinier.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lundsen

Det lyder som om du har lagt en del tanker i projektet. Det lyder som en rigtig god idé, og der er helt sikkert et marked for det. Det må du om nogen jo også vide med din baggrund.

jeg synes helt klart du skal gå videre med dit projekt og få fat i nogle programmører, der kan se mulighederne i din forretning. 
Som du selv påpeger så er det et større programmeringsarbejde og det vil koste en del at komme igang. Jeg vil i hvert fald foreslå, at du får helt styr på funktionaliteten og nogle samarbejdspartnere inden du for alvor sætter vind og sejlene og åbner op for kundebesøg på din side.

Held og lykke med projektet - thumbs up herfra! 

Tilmeldt 30. Dec 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar! Det er dejligt med noget feedback. Jeg tror som sagt også selv på det og ikke mindst - brænder for emnet!

Hvis jeg nu invester penge og tid i projektet, så er mit spørgsmål også hvordan jeg rent faktisk også tjener penge på det. Reklamer er jo en ting, div. style sessions med kunder, men hvordan tjener man praktisk penge på at linke videre til div. webshops mm.?

Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lige præcis det du skal finde ud af :) ellers ville alle jo gøre det!

Tilmeldt 26. Apr 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsen:

Tak for jeres svar! Det er dejligt med noget feedback. Jeg tror som sagt også selv på det og ikke mindst - brænder for emnet!

Hvis jeg nu invester penge og tid i projektet, så er mit spørgsmål også hvordan jeg rent faktisk også tjener penge på det. Reklamer er jo en ting, div. style sessions med kunder, men hvordan tjener man praktisk penge på at linke videre til div. webshops mm.?

Synes da selv du gav svaret i starten af tråden. Du kan jo evt se om nogle aminoer har webshops der er med ordentlige priser og et godt udvalg indenfor noget af det tøj du mener vil passe til dine besøgende.

Og så se om du kan lave en slags eksklusive aftaler med dem, hvis de ikke allerede har et affiliate program. Sådan at du reelt set er deres eneste affiliate.

Må sige jeg ønskede det var mig som fik ideen til det og havde den viden du har. Men alt held og lykke.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)