Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at få kunder i min online butik - Opstart af ny virksomhed

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Rågeleje
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 9
Fra  fixthemix STUDIOS Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Mit navn er Michael Hanson og jeg er 35 år. Jeg er lydmand, mixing engineer og producer (jeg mixer/redigere/finpudser andres lyd/audio og producere selv musik og har mulighed for at udgive det på iTunes)

Jeg har drevet selvstændig virksomhed nogle år og har for nylig (to uger siden) startet et nyt binavn: fixthemix ApS - www.fixthemix.eu

Via fixthemix STUDIOS (online butik) vil jeg gerne have kunder til at købe mine services via websitet. Jeg tror på at det kan lade sig at skabe success og jeg er klar over at jeg ikke alene mand kan skabe success med at få kunder i online butikken og derfor beder jeg om al den hjælp jeg overhovedet kan få til at få en god dansk samtidig international virksomhed op at køre og i mange år fremover. Det handler faktisk om at jeg skal have unge såvel som etablerede artister til at købe mine mixing services. Dvs., de har musikken og jeg har værktøjet og færdighederne til at gøre deres musik radioklar og meget bedre lydende end den er. Det er hvad en dygtig mixing engineer kan. Jeg har fået ros af nogle af de bedte mixing engineers i branchen for mine mix.

Jeg har arbejdet med top ti artister på karrierekanonen samt med MLTR. Jeg har arbejdet i Damarks største lydstudio SunStudio som lydtekniker. Jeg har spillet mine egne musikproduktioner for HKH Prins Gemalen til en officiel event i Kbh og mange andre 

Jeg tror på jeg skal have en FaceBook side op at køre så det laver jeg senere i dag. Måske noget twitter eller andet? Jeg har prøvet en uges Google Ads på dansk og engelsk med en middel klik rate men ingen købende kunder. Hvad er problemet? Er det designet af siden (som jeg selv har lavet)? Jeg har desværre ikke flere økonomiske midler til at smide i udvikling af fixthemix STUDIOS så al hjælp må være baseret på free rides.

Jeg søger simpelthen bare hjælp til at få hjulene til at køre rundt i butikken så det begynder at give overskud.

Jeg ser frem til at høre jeres råd!

Med venlig hilsen

Michael

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det første jeg vil råde dig til at gøre, det er at oprette dig på de sociale medier, såsom Facebook, og mindst ligeså vigtigt - Google Plus.

Nu kender jeg også selv "en del" til musikbranchen, og der er sådan med grove træk (som du selv ved) to typer musikere, de etablerede med pengene i orden som har råd til at betale for dig, og de har ofte "fastansatte" folk til at gøre arbejdet, og når de skal bruge folk udefra, så tror jeg sjældent de bruger google o. lign. til at søge efter nogle.

Den anden type det er de unge/nye, som har et meget begrænset budget, og som ofte bruger folk de kender uden betaling, men nærmere deler overskud eller lign. med.

Så for mig at se, skal du enten lave en masse opsøgende arbejde til etablerede musikere, og faktisk arbejde som sælger, eller du skal lave nogle aftaler med de nye, om evt. dele af indtægter m.m.

Meget af det jeg har skrevet er selvfølgelig meget firkantet set, og noget af det ved du nok også i forvejen :)

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Kevon også lidt skriver det - så skal du finde ud af, hvor dine kunder er... og om de overhovedet er derude... Hvis dine potentielle kunder søger på google efter sådan nogle som dig, hvilke søgeord bruger de så? Det er de søgeord du skal ramme med evt. adwords - og KUN de søgeord. Tilsvarende skal du have lavet SEO optimering, så du dukker op i Googles organiske søgeresultater på selv samme søgeord.

Nå folk så kommer ind på din side, så skal de ramme en landingsside, hvor du kort og præcist fortæller dem hvad du kan tilbyde. Og så skal der være en helt klar "Call to Action" på hvad DU vil have dine besøgende til at gøre. F.eks. at købe en test med én sang. 

Hvis du er i tvivl om hvordan sådan en landingsside skal se ud - så kan du lære en masse af de her eksempler:

http://unbounce.com/landing-page-examples/built-using-unbounce/beautiful-landing-page-design-examples/

http://unbounce.com/landing-page-examples/built-using-unbounce/25-lead-gen-landing-pages-critiqued-for-conversion/

Det var Google delen... men det kan også meget vel tænkes at dine besøgende slet ikke skal komme fra Google, som Kevin er inde på. Du skal ud og lave opsøgende arbejde. Ind på fora'er for folk der laver musik, facebook grupper osv. Og måske også ud i den fysiske verden og få reklamer hængt op i offentlige øvelokaler osv... Kort sagt - tænk ud af boksen!

Held og lykke med projektet!

\Mikkel 

Fra Rågeleje
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 9
Fra  fixthemix STUDIOS Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Kevon,

Du rammer meget præcist og opsøgende arbejde er stærkt under overvejelse om hvordan og hvor! Du nævner selv sociale medier og jeg går ud fra at du tænker på de unge/nye her?

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, m.h.t. sociale medier, mener jeg bare at bl.a. Google Plus er meget vigtig for hvordan man klarer sig på google søgninger. Det skyldes at Google har valgt at opprioritere sit eget sociale medie, for at "tvinge" en masse der ind, da de så vil have en fordel over for dem som ikke er der inde.

Det opsøgende arbejde, der tænker jeg mest på de etablerede - vær fræk, vær flabet. Ring til Kim Larsen, og forklar ham hvad du kan. Ring til Kidd, og sig du kan give ham en god stemme - kun fantasien sætter grænser (og loven).

M.h.t. de sociale medier, så tænker jeg også noget i retning af, at du laver en profil/eller side, og så gør dig venner (enten personligt, eller bare "facebook ven" med en masse musikere, store som små - det resulterer allerede der i at når jeg går ind på Nik Og Jay's fanside, og jeg så ser "venner med Michael Hanson - Producer" Så bliver jeg nysgerrig, især hvis jeg ser dig flere steder.

M.h.t. de unge og nye, der tror jeg altså også der potentielt kan være mange penge i gratis arbejde. Ment på den måde, at hvis du møder en musiker som du kan høre har stort potentiale, men han ikke har penge til at betale dig, så lader du være med at tage penge for det, men får fx. 50 % af sangen hvis man kan sige det sådan.

Hvis man nu tager en musiker som Kidd (uanset om man kan lide ham eller ej). Hvis du have produceret en enkelt sang for ham, og så fået xxx kroner hver gang den blev spillet, så havde du tjent fedt :)

Fra Rågeleje
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 9
Fra  fixthemix STUDIOS Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Mikkel, Tusind tak for dit dybdegående svar:) Der er meget nyt at tage i betragtning mht landing page. Det er svært når jeg samtidig selv laver websitet. Jeg er en enkeltmandshær hvor det ideelle ville være at jeg 100% koncentrerede mig om det jeg er bedst til; mixing engineer og producer.

Jeg knokler videre i morgen med at oprette FB side samt Google +. I næste uge køre jeg ud til de forskellige relevante musik steder og ophænger reklamer.

Virker min landing page overhovedet synes du? Og hvad med min menu Prices & Order?

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 5
Fra  Kostumer til Voksne Skrevet kl. 03:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, Jeg tror på at det kan lade sig at skabe success Smile

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 06:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er ikke nemt at være producer, mixing engineer, PR ansvarlig, marketing chef, webmaster, webdesigner, regnskabschef osv... men det er virkeligheden som selvstændig ;-) Og så må man jo gøre tingene så godt man kan og få hjælp, hvor man nu kan.

Nej, jeg synes ikke din side virker særligt godt - MEN... jeg er heller ikke musiker. Prøv at hiv fat i nogle af dine kunder og vis dem din side - lav en brugertest. Sæt dem foran skærmen og bed dem om at klikke rundt på din hjemmeside, mens de fortæller højt alt hvad de tænker, så snart de tænker det. Det vil give dig en bedre ide om, hvad der virker og hvad der ikke gør. 

Hvorfor egentlig ikke lave en dansk udgave af siden også? Så rammer du nok lidt nemmere dine potentielle danske kunder. 

Mht. at optimere til Google søgninger, så læs evt. Jonathan Lindahls onpage SEO guide 

\Mikkel

Fra Rågeleje
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 9
Fra  fixthemix STUDIOS Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tusind tak, det er en uvuderlig stor hjælp. Jeg er med jeres råd her blevet mere struktureret og fået lidt ekstra kampgejst.

Michael

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt at høre! Håber det lykkes for dig!

Iøvrigt er du meget velkommen til at tilmelde dig mit nyhedsbrevshoptips.dk, hvor du hver uge får gode råd til din side om SEO og konverteringsoptimering. Det er målrettet klassiske webshops, men de tips du får er lige så relevante for en side som din.

\Mikkel

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)