Hej, Mit navn er Michael Hanson og jeg er 35 år. Jeg er lydmand, mixing engineer og producer (jeg mixer/redigere/finpudser andres lyd/audio og producere selv musik og har mulighed for at udgive det på iTunes) Jeg har drevet selvstændig virksomhed nogle år og har for nylig (to uger siden) startet et nyt binavn: fixthemix ApS - www.fixthemix.eu Via fixthemix STUDIOS (online butik) vil jeg gerne have kunder til at købe mine services via websitet. Jeg tror på at det kan lade sig at skabe success og jeg er klar over at jeg ikke alene mand kan skabe success med at få kunder i online butikken og derfor beder jeg om al den hjælp jeg overhovedet kan få til at få en god dansk samtidig international virksomhed op at køre og i mange år fremover. Det handler faktisk om at jeg skal have unge såvel som etablerede artister til at købe mine mixing services. Dvs., de har musikken og jeg har værktøjet og færdighederne til at gøre deres musik radioklar og meget bedre lydende end den er. Det er hvad en dygtig mixing engineer kan. Jeg har fået ros af nogle af de bedte mixing engineers i branchen for mine mix. Jeg har arbejdet med top ti artister på karrierekanonen samt med MLTR. Jeg har arbejdet i Damarks største lydstudio SunStudio som lydtekniker. Jeg har spillet mine egne musikproduktioner for HKH Prins Gemalen til en officiel event i Kbh og mange andre Jeg tror på jeg skal have en FaceBook side op at køre så det laver jeg senere i dag. Måske noget twitter eller andet? Jeg har prøvet en uges Google Ads på dansk og engelsk med en middel klik rate men ingen købende kunder. Hvad er problemet? Er det designet af siden (som jeg selv har lavet)? Jeg har desværre ikke flere økonomiske midler til at smide i udvikling af fixthemix STUDIOS så al hjælp må være baseret på free rides. Jeg søger simpelthen bare hjælp til at få hjulene til at køre rundt i butikken så det begynder at give overskud. Jeg ser frem til at høre jeres råd! Med venlig hilsen Michael |
Det første jeg vil råde dig til at gøre, det er at oprette dig på de sociale medier, såsom Facebook, og mindst ligeså vigtigt - Google Plus.
Nu kender jeg også selv "en del" til musikbranchen, og der er sådan med grove træk (som du selv ved) to typer musikere, de etablerede med pengene i orden som har råd til at betale for dig, og de har ofte "fastansatte" folk til at gøre arbejdet, og når de skal bruge folk udefra, så tror jeg sjældent de bruger google o. lign. til at søge efter nogle.
Den anden type det er de unge/nye, som har et meget begrænset budget, og som ofte bruger folk de kender uden betaling, men nærmere deler overskud eller lign. med.
Så for mig at se, skal du enten lave en masse opsøgende arbejde til etablerede musikere, og faktisk arbejde som sælger, eller du skal lave nogle aftaler med de nye, om evt. dele af indtægter m.m.
Meget af det jeg har skrevet er selvfølgelig meget firkantet set, og noget af det ved du nok også i forvejen :)